Nový Peugeot 5008 opustil segment MPV a predstavuje sa ako sedemmiestne SUV, ktoré patrí do segmentu C. Prečo? Dôvod je jednoduchý. Popularita a rastúci trh segmentu vozidiel SUV primali Peugeot vsadiť, tak ako pri menších modeloch 2008 a 3008 aj pri tomto modeli na tento segment.

Rozmerovo podrástol, s dĺžkou 4 640 mm je o 110 mm dlhší ako je predchodca. Výška zostala nezmenená (1,64 m so strešnými lyžinami – štandardným prvkom pre všetky modely). Úctyhodný rázvor 2 840 mm umožnil vytvoriť  veľký vnútorný priestor – podľa výrobcu najväčší medzi SUV vozidlami segmentu C! To platí aj pre obrovský kufor. Údajne má až 780 litrov a v 5- miestnom usporiadaní 1060 litrov. Zrejme však nejde o údaje po plató, resp. jeho úroveň, ale o údaje merané až po strop. Po sklopení sedadla spolujazdca je možné prepravovať až 3,2 metra dlhé predmety.  Plusom je taktiež variabilita hodná skôr segmentu MPV – k dispozícii sú tri plnohodnotné samostatné sklápacie a posuvné sedadlá druhého radu a dve samostatné vyberateľné sklápacie sedadlá tretieho radu. Vyberanie vraj zvládne aj menej fyzicky disponovaný pasažier – podľa udávaných údajov vážia sedadlá menej ako 11 kilogramov.

V pozícii vodiča  narazíte na známe riešenie tkz. Cockpit. To znamená:  malý volant (najmenší na trhu a to aj medzi ostatnými segmentmi), vysoko položené „ciferníky“ s 12“ displejom a minimalistické usporiadanie ovládačov na stredovom paneli.

peugeot-5008-8
V pozícii vodiča  narazíte na známe riešenie tkz. Cockpit.

Nový Peugeot 5008, ako aj modely 308 a nový model 3008, využívajú modulárnu platformu EMP2 a najnovšie motory, ktoré spĺňajú normu Euro 6.1. Bez ohľadu na benzínové či naftové motory, všetky verzie patria na špičku vo svojich výkonových triedach. Emisie CO² začínajú pri benzínových motoroch od 115 g/km, pri naftových od 105 g/km.

V ponuke budú štvorvalcové dieselové motory 1.6 BlueHDi (73 kW a 88 kW) a 2.0 BlueHDi (110 kW a 132 kW) a benzínové – trojvalec 1.2 PureTech (96 kW) a štvorvalec 1.6 PureTech (121 kW). Okrem základného 1.6 BlueHDi (73 kW) so 5.st manuálom, budú ostane spriahnuté so 6.st manuál. prevodovkou, resp. tie najvýkonnejšie aj s automatom.

V úvode sme písali, že Peugeot 5008 opustil triedu MPV a vsadil s novou generáciou na triedu SUV, resp. vozidiel crossover. Úplne to však zrejme nemusí byť pravda. Na plnohodnotné SUV mu predal len chýba ambícia pre offroad, resp. pohon 4×4, ktorý nahrádza len do istej mieri tkz. trakčným systémom Grip Control a  pôvodných fanúšikov poteší fakt, že  predsa len si zachováva niečo z MPV napr. spomínaným veľkým a variabilným vnútorným 7-miestnym priestorom.

Nový Peugeot 5008 SUV zahŕňa päť verzií výbavy – tri bežné verzie (Access, Active, Allure) plus verzie GT Line a GT. Po prvý raz sa predstaví na parížskom autosalóne v septembri 2016 a jeho medzinárodný predaj sa začne na jar 2017. Nový Peugeot 5008 SUV sa bude vyrábať vo francúzskom meste Rennes.