Dva roky po koncepcii Qartz predstavil Peugeot nový model 3008. Svetovú premiéru pred verejnosťou si však odbije až na autosalóne Mondial de l’Automobile de Paris 2016. Jeho predaj sa začne v októbri.
Nový Peugeot 3008 sa výrazne zmenil, už to nie je crossover, ale klasické SUV. V porovnaní s predchodcom narástol do dĺžky +80mm (4450mm) a v rázvore +62mm ( 2675mm). Na šírku 1840 mm ostal rovnaký. Svetlá výška predstavuje úctyhodných 220 mm. Nárast rozmerov sa neprejavil na náraste hmotnosti vozidla, práve naopak nový Peugeot 3008 je o 100kg ľahší. Vychádza z rovnakej platforme EMP2 ako Peugeot 308. Na tlačovke sa Peugeot pochválil, že nová 3008 bude najlepšie jazdiace SUV v danom segmente.
Nový Peugeot 3008 je prvým sériovým vozidlom, ktorý bude vybavený novým usporiadaním interiéru i-Cockpit. V interiéri okamžite upúta zrak futuristická palubná doska a nový volant-opäť malý, ktorý je nižšie položeny a je skosený tak aby bol lepší výhľad na umiestnené ukazovatele v hornej časti prístrojovej dosky.
Namiesto ručičkových analógových „budíkov“ je v štandardnej výbave digitálna obrazovka s vysokým rozlíšením, 12,3” uhlopriečkou a futuristickou grafikou. Päť rôznych režimov zobrazenia, ktoré sú dostupné cez otočný ovládač na volante, umožňujú vodičovi vytvoriť si prístrojovú dosku „na želanie“.
Režim „Personal“ je možné nakonfigurovať cez dotykový displej a umožňuje vodičovi zobraziť veľké množstvo informácií: inštrukcie navigácie, pomoc pri riadení, parametre motora, palubný počítač, informácie o ceste, dynamické údaje, atď.
8” dotykový displej je umiestnený v strede palubnej dosky. Dopĺňa ho séria šiestich klavírových klávesov – „páčkové prepínače“, k hlavným ovládačom komfortu: rádio, klimatizácia, navigácia, parametre vozidla, telefón a mobilné aplikácie.
V interiéri boli všetky rozmery pre cestujúcich zlepšené v porovnaní s predchádzajúcou generáciou:
– Priestor na nohy vzadu: +24mm
– Šírka na lakte vpredu: + 17 mm
– Šírka na lakte vzadu: +4 mm
– Priestor na hlavu vzadu: + 36 mm (plechová strecha)...
Rovnako aj objem kufra sa výrazne zvýšil: 520 litrov, je takmer o 90 litrov väčší v porovnaní s predchádzajúcou verziou (432 l VDA). Sklopením zadných operadiel umožňuje zvýšiť objem až na 1 580 litrov!
V ponuke su dva benzínové a štyri dieselové motory
Benzinové motory
– 1.2 L PureTech 130 S&S BVM6
– 1.2L Puretech 130 S&S EAT6
– 1.6L THP 165 S&S EAT6
Dieslové motory
– 1.6L BlueHDi 100 S&S BVM5
– 1.6L BlueHDi 120 S&S BVM6 –
1.6L BlueHDi 120 S&S EAT6
– 2.0L BlueHDi 150 S&S BVM6
– 2.0L BlueHDi 180 S&S EAT6
Na rozdiel od viacerých konkurentov Peugeot 3008 nebude zrejme k dispozícii s pohonom 4×4, resp. aspoň sa nič o tom v tlačovej správe nepíše. Ponúka však vylepšenú verziu Control Grip s názvom Advanced Grip Control -optimalizovaný systém trakčnej kontroly s piatimi režimami (Normal, Sneh, Blato, Piesok, ESP OFF) ovládané cez otočný ovládač umiestnený na stredovej konzole;
Nový Peugeot 3008 vstupuje na trh SUV v segmente C, ktorý je najrýchlejšie rastúcou kategóriou vo všetkých regiónoch sveta. Už niekoľko rokov vo všetkých segmentoch zažíva trh SUV boom. V Európe, v segmente C, ktorý je najväčší a najrôznorodejší, sa predaje SUV zvýšili 2,5-krát od roku 2009, kedy bola uvedená prvá generácia Peugeot 3008. V súčasnosti, ak započítame všetky segmenty spolu, v Európe patrí každé desiate auto do kategórie C SUV.
Nový Peugeot 3008 je vyrábaný v závode v Sochaux a pohonné jednotky sú dodávané z francúzskych závodov v Trémery a v Douvrin. Pri uvedení bude mať teda označenie „Origine France Garantie“.