Peugeot 2008 v druhej generácii prichádza s tromi benzínovými, dvoma naftovými pohonnými jednotkami a jedným elektromotorom.

Predná časť dostala výraznú masku chladiča (elektrické verzie ju majú vo farbe karosérie), tvarovanú kapotu a denné LED svetlomety umiestnené pod hlavnými svetlometmi, aby vyzerali ešte nižšie.

Priestor na zadných sedadlách robí z nového Peugeot 2008 variabilné SUV. Jeho dĺžku 4,30 m a rázvor 2,60 m dopĺňa aj veľký objem batožinového priestoru s hodnotou 434 l. Rovnaký údaj platí aj pre plne elektrickú verziu! Variabilitu podporuje dvojité dno batožinového priestoru (v závislosti od verzie), ktoré po sklopení operadiel zadných sedadiel vytvára takmer rovnú plochu.

SUV Peugeot 2008 využíva novú modulárnu platformu CMP (Common Modular Platform), a tým pádom sa pod jeho kapotou môžu nachádzať viaceré motory. V štyroch výbavách: Active, Allure, GT Line a GT, v závislosti od potrieb tak ponúka na výber v každej verzii čisto elektrický, benzínový alebo naftový pohon. V závislosti od výbavy ponúka vozidlo aj výber jazdných režimov Eco, Normal a Sport. Na požiadanie do výbavy možno doplnenie aj prvky ako Grip Control a asistenciu pri zjazde z kopca (HADC), ktoré umožnia pohodlne a bezpečne zvládnuť aj zjazdy z príkrych svahov.

Peugeot 2008Čo sa týka ponuky motorov, vsádza nová 2008 na širokú paletu. Benzínové agregáty zastupujú tri verzie – trojvalce 1.2 PureTech, s výkonom 75, 96 resp. 114 kW. Najslabší je štandardne spárovaný so šesťstupňovým manuálom, stredná verzia ponúka výber medzi manuálnou prevodovkou a osemstupňovým automatom, zatiaľ čo vrchol štandardne využíva osemstupňovú automatickú prevodovku.

Dieselovú ponuku dopĺňajú dve varianty 1.5 BlueHDi s výkonom 74 kW, resp. 96 kW, s tým, že slabšia varianta spolupracuje so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, zatiaľ čo silnejšia s osemstupňovým automatom.

Čerešňička na torte je verzia s elektromotorom. Peugeot e-2008 využije ústrojenstvo z e-208, konkrétne teda elektromotor s výkonom 100 kW a krútiacim momentom 260 Nm, čerpajúci energiu z batérií s kapacitou 50 kWh, ktoré autu umožnia dojazd 310 kilometrov podľa metodiky WLTP.

MOTORIZÁCIE

Motor1.2 PureTech1.2 PureTech1.2 PureTech1.5 BlueHDi1.5 BlueHDie-2008
Zdvihový objem (cm3)11991199119914991499-
Valce/ventily3/43/43/44/44/4-
Výkon (kW/min)75/550096/5500114/-74/350096/-100/3673-10000
Krútiaci moment (Nm/ min)205/1750230/1750240/1750250/1750250/1750260/300-3673
Prevodovka6M6M (8A)8A6M8A1A
Max. rýchlosť (km/h)183202 (199)206185199150
Zrýchlenie 0-100 km/h (s)12,09,7 (9,9)8,911,810,1-
Komb. spotreba (l/100 km)5,45,6 (6,0)6,14,54,7-

PEUGEOT i-Cockpit – kompaktný volant, veľká dotyková obrazovka a ponovom prístrojová doska s 3D zobrazením – stále stavia na rovnakých základoch a prináša maximálnu ergonómiu a prispieva k tomu, aby boli zmysly vodiča neustále bdelé. Informácie sa nachádzajú v zornom poli vodiča. V závislosti od verzie sa zobrazuje vo forme hologramu. Všetky pokyny sú dynamické a animované: v závislosti od ich dôležitosti a naliehavosti sa v priebehu pol sekundy približujú do pozornosti vodiča. Infotainment s max. veľkosťou uhlopriečky 10 palcov možno ovládať dotykovými skratkami vedľa páčkových prepínačov a využíva taktiež technológiu MirrorScreen kompatibilnú s rozhraniami MirrorLink™, Apple CarPlay™ a Android Auto™. Okrem indukčného nabíjania sú v závislosti od verzie k dispozícii až 4 USB zásuvky (2 vpredu vrátane USB-C a 2 vzadu).

PEUGEOT i-Cockpit®
PEUGEOT i-Cockpit®

Nový Peugeot 2008 disponuje radou asistenčných systémov ako: Aktívne udržiavanie v jazdnom pruhu so systémom Lane Positionning, umožňujúcim vybrať si pozíciu v jazdnom pruhu. Adaptívny tempomat s funkciou Stop & Go – dodáva sa s automatickou prevodovkou EAT8. Park Assist automaticky zaparkuje a vyparkuje vozidlo na miesto, pričom odstup medzi stojacimi vozidlami môže byť iba 60 cm. Najnovší systém automatického brzdenia, ktorý cez deň aj v noci dokáže odhaliť už aj chodcov a cyklistov a pracuje pri rýchlostiach od 5 km/h až do 140 km/h. Aktívny systém výstrahy pred nežiaducim opustením jazdného pruhu alebo vozovky. Stráženie únavy vodiča, ktoré v prípade nutnosti navrhne prestávku. Automatické prepínanie diaľkových svetiel, čo pomáha pri sústredení sa na cestu, Rozšírené rozpoznávanie dopravných značiek (jednosmerná premávka, stop) so zobrazovaním maximálnej povolenej rýchlosti či snímanie mŕtveho uhla.

Peugeot 2008 sa začne oficiálne predávať ešte pred koncom roka 2019. O výrobu pre európske trhy sa postará španielsky závod Vigo, zatiaľ čo produkciu pre Čínu obstará továreň Wuhan.