Nový crossover Opel Mokka je konečne tu. Svoj debut si zatiaľ odbil iba v elektrickej verzii Mokka-e s prednou „elektrickou“ maskou. Nový Opel Mokka je prvým modelom značky Opel, ktorý je poháňaný aj výlučne elektrickým pohonom.

Druhá generácia modelu Mokka sa ukázala s novou tvárou, t.j. s novou vizážou čelnej prednej masky s názvom „Vizor“, ktorá bude charakteristická pre všetky ostatné vozidlá značky Opel. Okrem toho sa crossover stáva prvým modelom značky, ktorý má digitálny kokpit Pure Panel novej generácie.

Nový Opel Mokka sa skracuje

V dnešnom automobilovom svete nie je bežné, že nový model je menší ako predchodca.  Nový model Mokka je pri svojej dĺžke 4 150 mm o 125 mm  kratší ako jeho predchodca a meria 4 150 mm.

Napriek tomu je rázvor kolies o 2 mm dlhší, čo znamená, že cestujúci vzadu by mali mať aspoň toľko miesta ako v prvej generácii vozidla Mokka. To platí aj pre kufor s objemom  350 litroch, ktorý sa zmenšil len symbolicky o 6 litrov. Kratšia Mokka je pri porovnateľnom vybavení až o 120 kilogramov ľahšia ako predchádzajúci model.

Zmenené rozmery s kratšími prevismi a širším postojom (+10 mm) pridávajú vozidlu pridávajú na športovom vzhľade.

Nový digitálny kokpit Pure Panel

Nový digitálny kokpit Pure Panel má veľkosť až 12 palcov a integruje dva širokouhlé displeje, ktoré zobrazujú všetky dôležité informácie. Na stredovej konzole podľa výberu, resp. podľa výbavy može byť umiestnený 7“ alebo 10“ dotykový displej. Okrem dotykového ovládania sú k dispozícii pre najviac používané funkcie aj manuálne ovládače , napríklad pre klimatizáciu. Pred radiacou „pákou“ ( v tomto prípade ovládačom) je v stredovej konzole bezdrôtová nabíjacia polička pre smartfóny. Keď už hovoríme o mobilných telefónoch, môžeme ich štandardne pripojiť k informačnému systému cez Apple CarPlay a Android Auto.

Opel Mokka- e prístrojový panel

Postavený na novej platforme CMP

Nový Opel Mokka je postavený na novej platforme CMP (Common Modular Platform), ktorú využívaju nové modely koncernu PSA. Táto nová  modulárna prispieva  k spomínanej  úspore hmotnosti 120 kg  v porovnaní s predchádzajúcou generáciou. Taktiež sa nová Mokka môže pochváliť vyššou tuhosťou  karosérie, pričom elektrický variant Mokka-e až o 30 percent vyššou torznou tuhosťou. Nižšia hmotnosť a zvýšená tuhosť robia z Mokky z pohľadu spotreby efektívnejšie a z pohľadu jazdných vlastnosti agilnejšie vozidlo.

Tak ako pre novú Corsu, tak aj pre nový Opel Mokka umožňuje zavedenie novej platformy používať okrem diesloveho a benzínového aj elektrický pohon. Elektrická Mokka-e, kombinuje elektrický motor s výkonom 100 kW a krútiacim momentom 260 Nm. S batériou 50 kWh dokáže zvládnuť na jedno nabitie až 322 km ( podľa WLTP).

Novinka bude samozrejme v ponuke aj so spaľovacími motormi, zatiaľ však automobilka nezverejnila o aké motory pôjde.

Nový Opel Mokka bude možné objednať koncom leta, na trhu sa však prvé kusy objavia až začiatkom roka 2021.