Automobilka Škoda v Ženeve ukázala nový koncept Vision iV.

Elektrická štúdia Škoda Vision iV postavená na veľkých 22“ zliatinových diskoch kolies sa prezentuje zaujímavým dizajnom o ktorom sme už písali skôr. Zaujímavým prvkom je prepojenie predných svetiel LED pásom aj vpredu. Dizajnéri použili to, čo zatiaľ sme mali možnosť vidieť iba vzadu. 

Tvary Vision Iv pripomínajú vozidlá typu SUV –kupé. Interiér pôsobí ultra moderne. Do kabíny, resp. na otočne sedadlá, sa nastupuje cez protismerné otvárajúce sa dvere. Klasické spätné zrkadlá nahradili kamery, ktoré pripomínajú žraločie plutvy. Vďaka rázvoru dlhému 2765 mm je v kabíne miesta nadbytok (rozmery karosérie 4665 x 1926 x 1613 mm), do kufra  sa zmestí 550 litrov batožiny.

Koncept Škoda Vision iV  má k dispozícii na pohon dvojicu elektromotorov (jeden poháňa predné, druhý zadné kolesá, vďaka  tomu je Vision iV štvorkolku) poskytuje spoločný výkon 225 kW/306k. Takto disponovaný zrýchli z 0-100km/h za 5,9 s, max. rýchlosť je elektronicky  obmedzená na 180 km/h. S plně nabitými lithium-iontovými bateriemi s kapacitou 83 kWh dôjde až 500 kilometrov (podľa prísnejšej metodiky WLTP), na 80 % kapacity sa dobije za 30 minút. Očakávať tak zrejme môžeme nabíjanie s výkonom 125 či 150 kW. Vozidlo je vybavené modernými prvkami výbavy, napríklad aj snímačom tepovej frekvencie vodiča. V prípade, že zaznamená zdravotné problémy vodiča, dokáže prebrať riadenie a zastaviť pri krajnici. Škoda Vision iV totiž disponuje autonómnym riadením 3. stupňa. Ďalej dostal ovládanie gestami.

Sériového nástupcu štúdie Vision iV môžeme očakávať už v budúcom roku.