Hyundai prvýkrát ukázal nový model i20 N počas testovania v extrémnych zimných podmienkach.

Hyundai ukázal prvé oficiálne zábery i20 N, bohužiaľ však stále stále s veľkou mierou maskovania. Čo však vieme, že športová verzia i20 N bude vychádzať z nového hatchbacku Hyundai i20 – a preto bude vyzerať určite veľmi dobre.

Zatiaľ nemáme žiadne oficiálne informácie ohľadom pohonnej jednotky, môžeme však predpokladať, že si vypožičia od Kie ceed GT štvorvalcový benzínový turbomotor 1,6 s max. výkonom 204 koní. Nevylučujeme, že bude aj s mild-hybridnou technológiou. Výkon bude prenášaný na predné kolesa prostredníctvom 6. st manuálnej prevodovky a taktiež možno cez dvojspojkový automat. Prvý Hyundai i20 N by mal prísť do predaja  na konci roka 2020, s cenou niečo cez 22 000€ ( podľa info autobild.de). Viac informácií o i20 N zverejníme  čoskoro.

Hyundai zverejnil dve nové videá, ktoré zachytávajú zimné testovanie svojich vysokovýkonných vozidiel, vrátane maskovaného prototypu nového modelu i20 N. Videá, ktoré vznikli vo švédskom Arjeplogu, ukazujú vodiča Hyundai WRC Thierryho Neuvillea, ako v zasneženej krajine testuje vozidlá i20 WRC, RM19 a i20N.

Hyundai i20 N-prvé oficiálne fotografie
Hyundai i20 N-prvé oficiálne fotografie

Prvé 90 sekundové video ukazuje vozidlo i20 WRC počas dravej nočnej jazdy zasneženými cestami mrazivého Laponska. Pri svitaní auto zrýchli, prechádza zasneženým lesom, až dorazí k zamrznutému jazeru. Strih videa diváka prenesie do ďalšieho pretekárskeho špeciálu RM19 a jeho snehovému vystúpeniu, ktoré drží pevne v rukách športový jazdec Thierry Neuville. Nakoniec prichádza rad aj na epickú jazdu s prototypom nového modelu i20 N, počas ktorej sa napriek čiastočnému maskovaniu odhaľujú prvé detaily tejto očakávanej automobilovej novinky.

V druhom videu, ktoré obsahuje ďalšie scény s prototypom i20 N, Neuville hovorí o tom, aké je to riadiť jednotlivé modely, a ponúka svoj pohľad na jedinečné vlastnosti každého z nich. O prototype i20 N Neuville hovorí: „Veľmi zaujímavé auto. Veľmi precízne. Veľmi dobre ovládateľné. Motor točí pekne a zvuk je tiež veľmi zaujímavý.

A ako zhodnotil Neuville i20 WRC? „WRC autá sa skutočne tlačia do extrému. A každý detail je vyladený tak, aby sa dosiahol maximálny výkon a prispôsobenie štýlu jazdy.“ RM19 popisuje profesionálny jazdec ako „veľmi ľahko ovládateľný“.  O tejto extrémnej zimnej testovacej jazde hovorí: „Mal som na tvári veľký úsmev, pretože som dosť často šiel bokom.“

Zimné testovanie zaručuje spoľahlivosť v extrémnych podmienkach

Testovanie sa uskutočnilo začiatkom roka 2020 na zamrznutom jazere v švédskom Arjeplogu, obľúbenom zimnom testovacom stredisku výrobcov automobilov. Celoročne tuhá zima z neho robí ideálne miesto na testovanie vozidiel v extrémnych poveternostných podmienkach, pretože teplota tu môže klesnúť až na -30 stupňov Celzia.