Automobilka Ford predstavila nový model Puma – kompaktný crossover inšpirovaný SUV, ktorý disponuje najväčším batožinový priestorom vo svojej triede a pod kapotou má inteligentnú mild hybridnú pohonnú jednotku.

Nový model Puma sa pripojí do rozširujúcej sa rodiny európskych SUV a crossoverov značky Ford inšpirovaných SUV. Súčasťou radu je Fiesta Active, Focus Active, EcoSport, Kuga, Edge a úplne nový Explorer Plug-In Hybrid. Predaj SUV značky Ford v Európe teraz predstavuje viac ako jednu pätinu, pričom v roku 2018 vzrástol o viac ako 19 %.

Nový Ford Puma predstavuje novú kapitolu v dizajnovej identite značky Ford. Prichádza s štýlovými líniami vrátane výrazných, hore umiestnených svetlometov a športových, aerodynamických línií. Proporcie kompaktného crossovera zaručujú zvýšenú polohu za volantom pre lepší zážitok z jazdy a zároveň podporujú dosiahnuť najväčší objem batožinového priestoru vo svojej triede na úrovni 456 litrov. Do flexibilného batožinového priestoru sa po sklopení sedadiel v druhom rade pohodlne zmestí krabica s dĺžkou 112 cm, šírkou 97 cm a výškou 43 cm. Ford MegaBox ponúka dodatočný objem 80 litrov na ploche so šírkou 763 mm, dĺžkou 752 mm a hĺbkou 305 mm.

Nový crossover Puma sa predstaví v podobe výrazných verzií, vrátane športového modelu Puma ST-Line a štýlového modelu Puma Titanium, ktoré odrážajú preferencie jednotlivých zákazníkov.

Puma Titanium má 18-palcové zliatinové disky kolies Pearl Grey a chrómové prvky na mriežke chladiča, bočných prahoch a hmlových svetlách. Zadný difúzor a spodná ochranná doska sú nalakované metalickou sivou farbou a okná sú lemované vysokolesklými čiernymi lištami. Vo vnútri modelu Puma Titanium sa nachádza volant s koženým efektom, dekormi okolo ukazovateľov a prístrojovej dosky s dreveným efektom a výraznými textilnými panelmi na vnútornej strane dverí.

Model Puma ST-Line inšpirovaný modelmi tímu Ford Performance je štandardne vybavený 18 alebo 19-palcovými voliteľnými zliatinovými diskami s matným čiernym povrchom a športovým podvozkom so špeciálne naladenými pružinami a tlmičmi nárazov. V prednej časti sa nachádza mriežka chladiča ST-Line s matnými čiernymi detailmi, rámikmi hmlových svetiel a voliteľným väčším, funkčným strešným spojlerom. V interiéri modelu Puma ST-Line sa nachádza volant s plochou spodnou časťou a charakteristickým červeným prešívaním – dostupný aj pre voliteľné, čiastočne kožené sedadlá.

Paleta 10 farieb laku zahŕňa modrú Blazer Blue, bielu Frozen White, červenú Race Red, striebornú Solar Silver, čiernu Agate Black, červenú Lucid Red, sivú Grey Matter, modrú Desert Island Blue, sivú Magnetic a bielu Metropolis White.

Nový Ford Puma autotest.sk

Ford Puma využíva 12 ultrazvukových snímačov, tri radary a dve kamery umiestnené okolo auta, ktoré patria do rodiny technológií Ford Co-Pilot360. Medzi pokročilé technológie asistencie vodičovi patria napr: adaptívny tempomat so systémom Stop & Go, systém rozpoznávania dopravných značiek a systém udržiavania vozidla v strede jazdného pruhu pre jednoduchšiu jazdu na diaľnici a v hustej premávke, systém monitorovania mŕtveho uhla (BLIS) spolu so systémom upozornenia na križujúce vozidlá. Aktívny parkovací asistent dokáže vozidlo autonómne zaparkovať pozdĺžne alebo kolmo k ostatným vozidlám. Nová je aj funkcia informácií o miestnom nebezpečenstve – dokáže informovať vodiča o nebezpečných situáciách na ceste predtým, ako ich zaznamená vodič alebo snímače vozidla. 

Medzi dodatočné technológie, ktoré pomôžu vodičom v modeli Puma zamedziť nehodám, patria: Asistent riadenia pri úhybnom manévri, ktorý je navrhnutý na prevádzku pri mestských a diaľničných rýchlostiach. Pomocou radaru a kamery zaznamenáva pomalšie sa pohybujúce a stojace vozidlá vpredu a poskytuje podporu riadenia, aby vodič dokázal manévrovať okolo prekážky pri hroziacej zrážke. Systém výstrahy pred jazdou v protismere využíva kameru namontovanú na čelnom skle a informácie z navigačného systému vozidla. Pri jazde okolo značky „Zákaz vjazdu“ na vjazde na diaľnicu sa zobrazí optická výstraha a zaznie zvukový výstražný tón.

Nový Ford Puma autotest.skFord Puma je tiež prvým vozidlom vo svojom segmente, ktoré ponúka otváranie dverí batožinového priestoru bez použitia rúk, komfort sedadiel s funkciou masáže bedier. Okrem toho disponuje aj panoramatickou strechou, ktorá sa otvára v celej dĺžke.

Medzi inovatívne funkcie v interiéri patrí bezdrôtová nabíjacia podložka pre smartfóny. Pri nabíjaní preto nie je potrebné obsadiť jeden z dvoch USB vstupov nabíjacím káblom. Ford SYNC 3 je kompatibilný s Apple CarPlay a Android Auto. Podporu zaisťuje 8-palcový stredový dotykový displej, ktorý možno ovládať pomocou gest priblíženia a posúvania.

Ford Puma obsahuje technológiu zabudovaného modemu FordPass Connect, takže vozidlo sa premení na mobilný prístupový bod Wi-Fi s možnosťou pripojenia až 10 zariadení. Systém umožňuje využívať širokú škálu praktických funkcií prostredníctvom mobilnej aplikácie FordPass, vrátane funkcie vyhľadávania vozidla a kontroly jeho stavu. Umožňuje skontrolovať hladinu paliva, stav poplašného systému, životnosť oleja a ďalšie komponenty, prípadne odomknúť dvere na diaľku. Modely vybavené sedemstupňovou automatickou prevodovkou dokážu na diaľku naštartovať motor.

Okrem toho, 12,3-palcový plne konfigurovateľný digitálny prístrojový panel umožňuje vodičom prispôsobiť si zobrazenie a uprednostniť niektoré informácie vrátane upozornení asistenčných technológií a satelitného navigačného systému. Panel využíva technológiu voľných tvarov, ktorá umožňuje využiť zakrivenie horných hrán a zaisťuje konzistentný dizajn interiéru. Panel s voľnými tvarmi obsahuje obvody zabudované do displeja, takže dizajnéri mohli vytvoriť tvary vymykajúce sa tradičnému obdĺžnikovému dizajnu.

Nový Ford Puma interiér autotest.sk

Technológia EcoBoost Hybrid vylepšuje 1,0-litrový zážihový motor EcoBoost s nízkym trením o integrovaný štartér/generátor (BISG) poháňaný remeňom s výkonom 11,5 kW. Systém BISG nahrádza štandardný alternátor a umožňuje rekuperáciu a uskladnenie energie, ktorá sa zvyčajne stratí počas brzdenia a jazdy na voľnobeh. Teraz slúži na nabíjanie 48-voltového lítiovo-iónového, vzduchom chladeného akumulátora. Uloženú energiu využíva na zvýšenie krútiaceho momentu pri normálnej jazde a zrýchľovaní, ako aj na napájanie elektrického príslušenstva vozidla.

V ponuke sú verzie s výkonom 125 koní a 155 koní. Inteligentný, samoregulačný, mild hybridný systém nepretržite monitoruje spôsob používania vozidla a určuje, kedy a s akou intenzitou je potrebné optimálne nabíjať akumulátor.

Ford Puma sa začne predávať na konci roka. Vyrábať sa bude v rumunskom závode Ford Craiova.