Od zajtra 14.5.2020 sa na Slovensku začína predpredaj nového Fordu Kuga. Cena vozidla začína od 22 990€, v cene štandardného modelu je 5 ročná záruka a 5 ročný servis zdarma.

Nová Kuga je postavená na novej flexibilnej globálnej architektúre spoločnosti Ford pre pohon predných kolies, ktorá pri porovnaní variantov s ekvivalentnými pohonnými jednotkami má až o 80 kg nižšiu hmotnosť. Nová architektúra je okrem toho navrhnutá tak, aby sa zlepšili vlastnosti vozidla pri nehode a prispieva k 5-hviezdičkovému hodnoteniu modelu Kuga od organizácie Euro NCAP. Má o 10 % väčšiu torznú tuhosť pre lepšiu dynamiku jazdy, viac vnútorného priestoru pre modely Ford strednej veľkosti a zároveň umožňuje vytvárať vozidlá s výrazným a dynamickým dizajnom.

Dynamický dizajn

Úplne nová Kuga prichádza s  nový dizajnom exteriéru. Aerodynamická silueta s  dlhším rázvorom, dlhšia predná kapota, väčší uhol zadného skla a nižšia línia strechy dodávajú  novej Kuge energickejší, svižnejší vzhľad než kedykoľvek predtým.

V ponuke budú tri rôzne verzie (viď foto) – okrem štandardnej Kuga Titanium bude v ponuke  aj luxusnejšia Vignale sporovejšia  ST-Line.

Ford Kuga Vignale EcoBlue Hybrid
Ford Kuga Vignale EcoBlue Hybrid

Kuga ST-Line sa inšpiroval modelmi Ford Performance a obsahuje nárazníky a bočné prahy vo farbe karosérie a čiernu prednú mriežku, predný spodný ochranný kryt, zadný difúzor a strešné lišty. Športový charakter zvýrazňuje veľký zadný spojler, štandardné 18-palcové alebo voliteľné 19-palcové zliatinové disky kolies1 a dvojité športové koncovky výfuku. Vo vnútri je tmavé čalúnenie stropu, sedadlá ST-Line s exkluzívnym dizajnom a s kontrastným červeným prešívaním, zliatinové pedále, volant s plochou spodnou časťou a podlahové rohože a prahy ST-Line, ktoré odrážajú výkonný charakter.

Luxusný model Kuga Vignale má exkluzívnu výbavu a špičkové spracovanie. Vo výbave nechýbajú ozdoby Vignale vyrobené na mieru vrátane povrchovej úpravy zo saténového hliníka pre strešné lišty, nárazníky a obloženie spínačov, ako aj jedinečný, elegantný dizajn predného a zadného nárazníka.

V exteriéri vidno chrómovanú prednú sieťovanú mriežku chladiča Vignale a dvojité koncovky výfuku, okrem toho aj štandardné 18-palcové alebo voliteľné 19-palcové alebo 20-palcové zliatinové disky kolies. Interiér zdokonaľujú sedadlá čalúnené kožou Windsor s exkluzívnym hexagonálnym vzorom Vignale, kožený vyhrievaný volant a velúrové podlahové rohože.

Nová Kuga je k dispozícii v 12 farbách, vrátane nových metalických farieb – strieborná Diffused Silver a oranžová Sedona Orange. Modrá Blue Panther – nová povrchová úprava v ponuke výhradne pre modely Vignale – sa pripojí k prémiovým trojvrstvovým farbám – k červenej Lucid Red a bielej Star White Pearl.

Rôznorodosť pohonných jednotiek

Spoločnosť Ford sa zaviazala ponúkať elektrifikovanú verziu každého osobného vozidla, ktoré uvedie na trh v Európe. Do konca roku 2021 Ford rozšíri svoje portfólio elektrifikovaných vozidiel v Európe na 18. Úplne nový model Kuga je prvým vozidlom značky Ford, ktoré bude v ponuke s pohonnou jednotkou plug-in hybrid, mild hybrid aj full hybrid.

Kuga Plug-In Hybrid: kombinuje 2,5-litrový štvorvalcový zážihový motor pracujúci v Atkinsonovom cykle, elektromotor a generátor a lítiovo-iónový akumulátor s kapacitou 14,4 kWh, takže celkový výkon dosahuje 225 koní. Kuga Plug-In Hybrid má dojazd v čisto elektrickom režime 72 km (podľa NEDC), resp. 56 km (podľa WLTP), spotrebu paliva od 1,2 l/100 km (podľa NEDC), resp. od 1,4 l/100 km (podľa WLTP) a emisie CO2 od 26 g/km (podľa NEDC), resp. od 32 g/km (podľa WLTP).

Akumulátor je možné nabíjať cez nabíjací konektor v prednom blatníku. Počas jazdy sa automaticky nabíja pomocou technológie rekuperačného nabíjania, pri ktorom sa využíva kinetická energia, ktorá by sa normálne stratila počas brzdenia. Úplné nabitie akumulátora z externého napájacieho zdroja s napätím 230 V bude trvať menej ako 6 hodín.

Vodič si môže vybrať, kedy a ako využiť energiu z akumulátora: pomocou režimov EV Auto, EV Now, EV Later a EV Charge. Keď sa akumulátor takmer úplne vybije, Kuga sa automaticky prepne do režimu EV Auto – výkon zážihového motora bude podporovať elektromotor pomocou rekuperovanej energie, čím sa zaistí optimálna spotreba paliva.

Kuga EcoBlue Hybrid: poháňa vylepšený 2,0-litrový vznetový motor Ford EcoBlue s výkonom 150 koní, ktorý má ešte nižšiu spotrebu paliva. Technológia mild hybrid využíva integrovaný štartér/generátor poháňaný remeňom, ktorý nahradí štandardný alternátor, čo umožňuje rekuperáciu a uskladnenie energie počas spomaľovania vozidla a nabíjanie 48-voltového lítiovo-iónového, vzduchom chladeného akumulátora.

Systém BISG funguje aj ako elektromotor, ktorý využíva uloženú energiu na zvýšenie krútiaceho momentu motora pri normálnej jazde a zrýchľovaní, ako aj na chod elektrického príslušenstva vozidla.

48-voltový systém taktiež umožňuje, aby technológia automatického vypínania a štartovania motora v novom modeli Kuga fungovala vo viacerých situáciách pre ešte väčšiu úsporu paliva, čo prispieva k emisiám CO2 na úrovni od 111 g/km podľa NEDC (od 132 g/km podľa WLTP) a spotrebe paliva od 4,3 l/100 km podľa NEDC (od 5,0 l/100 km podľa WLTP).

Ford Kuga ST Line X Plug-In-Hybrid

Kuga Hybrid: Objednávky budú dostupné neskôr v priebehu tohto roka. Kuga Hybrid využíva samonabíjaciu plnehybridnú pohonnú jednotku, ktorá umožňuje čisto elektrickú jazdu a kombinuje 2,5-litrový zážihový motor pracujúci v Atkinsonovom cykle, elektromotor, generátor; lítiovo-iónový akumulátor a automatickú prevodovku s funkciou rozdeľovania výkonu, vyvinutú spoločnosťou Ford. Kuga Hybrid bude k dispozícii s pohonom predných kolies a inteligentným pohonom všetkých kolies Ford. Očakávaná spotreba paliva bude na úrovni od 5,6 l/100 km a emisie CO2 od 130 g/km.2

Zákazníci, ktorí sa rozhodnú pre nový model Kuga, si môžu vybrať aj verzie so zážihovým motorom 1,5 EcoBoost a vznetovými motormi 1.5 EcoBlue a  2.0 TDCi EcoBlue kombinované so šesťstupňovou manuálnou prevodovka  a novou osemstupňovou automatickou ( podľa motorizácii vid cenník).

Kuga EcoBlue: vznetový 2,0‑litrový motor EcoBlue s výkonom 190 koní má spotrebu paliva od 4,8 l/100 km podľa NEDC (od 5,9 l/100 km podľa WLTP) a emisie CO2 od 127 g/km podľa NEDC (od 155 g/km podľa WLTP). Integrovaný systém nasávania so zrkadlovými portami pre optimalizované prúdenie vzduchu do motora a turbodúchadlo s nízkou zotrvačnosťou znižujú spotrebu paliva. Systém selektívnej katalytickej redukcie v štandardnej výbave prispieva k zníženiu emisií NOx. Medzi ďalšie inovácie 2,0-litrového motor EcoBlue, ktoré znižujú trenie, patria:

  • kľukový hriadeľ s vychýlením o 10 mm, čím sa minimalizuje bočné zaťaženie piesta a znižujú sa sily odierania proti stene valca,
  • oceľové piesty majú optimalizované rozmery a menšiu rozťažnosť v horúcom stave,
  • minimalizované priemery ložísk kľukového hriadeľa,
  • hnacie remene vačkového hriadeľa a olejového čerpadla v olejovom kúpeli.

Vznetový 1,5-litrový motor Ford EcoBlue má výkon 120 koní a spotrebu paliva na úrovni od 4,2 l/100 km podľa NEDC (od 5,1 l/100 km podľa WLTP) a emisie CO2 od 109 g/km podľa NEDC (od 133 g/km podľa WLTP). Motor využíva tieto inovatívne technológie:

  • recirkulácia nízkotlakových výfukových plynov v kombinácii s vodným chladením stlačeného vzduchu pre efektívnejšie spaľovanie a zníženie emisií,
  • integrované nasávacie potrubie pre optimálne prúdenie vzduchu do motora,
  • turbodúchadlo s nízkym momentom zotrvačnosti pre rýchlejšie a kontrolovateľné reakcie turbodúchadla s materiálmi používanými v raketových motoroch určenými pre vysokoteplotné aplikácie,
  • vysokotlakový systém vstrekovania paliva, ktorý je citlivejší, tichší a precíznejší.

Kuga EcoBoost: zážihový 1,5-litrový motor Ford EcoBoost má výkon 120 a 150 koní a spotrebu paliva na úrovni od 5,5 l/100 km podľa NEDC (od 6,6 l/100 km podľa WLTP) a emisie CO2 od 125 g/km podľa NEDC (od 150 g/km podľa WLTP). Motor ako prvý trojvalec v segmente využíva systém deaktivácie jedného z valcov. Systém dokáže automaticky vypnúť jeden z valcov motora za podmienok, kedy nie je potrebný plný výkon, napríklad pri jazde zotrvačnosťou alebo pri jazde s ľahkou nohou na plyne. Technológia vypínania valca dokáže deaktivovať alebo opätovne aktivovať jeden valec za 14 milisekúnd, čo je 20-krát rýchlejšie než žmurknutie okom – bez kompromisu ohľadne výkonu alebo kultivovanosti.

Dostupné sú aj základné technológie EcoBoost vrátane pokročilého prepĺňania turbodúchadlom, vysokotlakového priameho vstrekovania paliva a dvojitého nezávislého variabilného časovania ventilov. Emisie pevných častíc sú obmedzené pomocou technológie filtra pevných častíc, ktorý je súčasťou štandardnej výbavy. Medzi ďalšie inovácie patria:

  • nová kombinácia vstrekovania paliva do nasávania a priameho vstrekovania paliva zaisťuje vysoký výkon a odozvu spolu s menšou spotrebou paliva, s osobitným znížením spotreby paliva pri ľahkom zaťažení motora,
  • trojvalcová architektúra s nízkym trením, ktorá má prirodzene vysoký krútiaci moment pri nízkych otáčkach,
  • integrované výfukové potrubie, ktoré zvyšuje účinnosť, pretože motor dosiahne optimálnu teplotu rýchlejšie, a keďže výfukové plyny musia prekonať kratšiu vzdialenosť medzi valcami a turbodúchadlom, krútiaci moment narastá rýchlejšie,
  • celohliníková konštrukcia pre zníženú hmotnosť.

Nová osemstupňová automatická prevodovka bude k dispozícii pre 1,5-litrové motory EcoBlue s výkonom 120 koní a 2,0-litrové motory EcoBlue s výkonom 190 koní. Využíva nasledujúce technológie:

  • Adaptívne plánovanie radenia, ktoré vyhodnocuje individuálne štýly jazdy a optimalizuje čas preradenia. Systém dokáže identifikovať jazdu hore a dole kopcom a ostré zákruty, podľa čoho prispôsobuje radenie prevodových stupňov s cieľom zaistiť stabilnejšiu, pútavejšiu a kultivovanejšiu jazdu.
  • Adaptívne riadenie kvality radenia, ktoré vyhodnocuje informácie o vozidle a prostredí, a pomáha tak prispôsobiť tlak spojky pre trvalé a hladké radenie prevodových stupňov. Táto technológia dokáže upraviť plynulosť radenia podľa štýlu jazdy.

Kuga tiež po prvýkrát ponúka voliteľnú technológiu jazdných režimov, ktorá umožňuje vodičom nastaviť odozvu na stlačenie plynového pedála, tuhosť riadenia a kontrolu trakcie, plus načasovanie radenia pre modely s automatickou prevodovkou, aby reakcie a výkon zodpovedali na scenárom jazdy.

Popri režimoch Normal, Sport a Eco je k dispozícii režim Slippery, s ktorým budú mať vodiči vyššiu dôveru na povrchoch so zníženou priľnavosťou, ako je sneh a ľad. Režim Deep Snow/Sand pomáha udržiavať hybnosť vozidla na mäkkých, deformovateľných povrchoch.

S novým modelom Kuga je ťahanie ľahšie než kedykoľvek predtým. Ťahať môžete čokoľvek od malých prívesov až po veľké karavany. Dve inovatívne riešenia umožňujú ťahať prívesy s hmotnosťou až do 2 100 kg – v závislosti od konfigurácie pohonnej jednotky. Elektricky ovládané zasúvateľné ťažné zariadenie možno ovládať pomocou tlačidla prakticky umiestnenom v batožinovom priestore.

Po prvom stlačení tlačidla sa guľa ťažného zariadenia vysunie z úložnej polohy pod vozidlom. Po ďalšom stlačení tlačidla sa automaticky skryje pod vozidlom. Okrem toho je k dispozícii aj odnímateľné ťažné zariadenie, ktoré sa dá ľahko upevniť na mieste. Keď sa nepoužíva, guľu možno odložiť v batožinovom priestore.

Väčší interiér, objemnejší kufor a lepšia variabilita

Nová Kuga je o 44 mm širšia a o 89 mm dlhšia ako predchádzajúci model, zatiaľ čo rázvor sa zvýšil o 20 mm. Vo vnútri sa to prejavilo vo väčšom priestore pre ramená cestujúcich, väčšej šírke vo výške bedier a hlavy pre cestujúcich vpredu a vzadu, pritom celková výška je v porovnaní s predchádzajúcim modelom o 6 mm nižšia.

Pre pasažierov na zadných sedadlách sú po prvýkrát k dispozícii vyhrievané krajné sedadlá. Celý druhý rad sedadiel je možné posunúť dozadu a vytvoriť podľa tvrdenia automobilky najväčší priestor pre nohy v zadnej časti vo svojej triede na úrovni 1 035 mm, prípadne ho posunúť dopredu a vytvoriť batožinový priestor s najväčším objemom vo svojej triede na úrovni 645 litrov. Funkcia uvoľnenia na diaľku umožňuje jednoduché sklopenie operadiel v druhom rade.

V batožinovom priestore sa nachádza aj obojstranná podložka s vysoko kvalitným velúrom na jednej strane, ktorý vytvára prvotriedny vzhľad a pocit na dotyk. Na druhej strane je trvanlivý a robustný gumený povrch, ktorý zabráni znečisteniu interiéru od mokrého alebo zablateného športového náčinia.

Kuga je po prvýkrát k dispozícii s technológiu zabudovaného modemu FordPass Connect, ktorý premení vozidlo na mobilný prístupový bod Wi-Fi s možnosťou pripojenia až 10 zariadení. FordPass Connect umožňuje vodičom naplánovať rýchlejšie a menej stresujúce jazdy pomocou aktualizácií Live Traffic pre navigačný systém, cestujúci môžu počas jazdy používať systém informácií a zábavy a prostredníctvom mobilnej aplikácie FordPass3 aj niekoľko funkcií, s ktorými si užijú praktický zážitok z vlastníctva:

  • vyhľadanie vozidla – majiteľ môže vyhľadať svoje auto na rozľahlých parkoviskách nákupných centier,
  • stav vozidla – kontrola množstva paliva a stav nabitia akumulátora, stav poplašného systému, tlak v pneumatikách, kvalita oleja a ďalšie,
  • zamknutie/odomknutie dverí – diaľkový prístup do vozidla,
  • diaľkové štartovanie – pre modely Kuga s osemstupňovou automatickou prevodovkou4.

Aplikácia FordPass prináša aj nové funkcie, ktoré ešte viac obohacujú zážitok z vlastníctva elektrifikovaného vozidla pre zákazníkov modelu Kuga Plug-In Hybrid, vrátane:

  • uprednostňované časy nabíjania, aby si zákazníci mohli vopred nastaviť časy nabíjania pre svoje vozidlo, a mohli tak čo najlepšie využili tarify za elektrinu a nastaviť požadovanú úroveň nabitia,
  • časy odchodu, aby bolo možné vozidlo vopred pripraviť na konkrétny čas odchodu a upraviť teplotu v kabíne ešte pred cestou,
  • denníky s informáciami o cestách a nabíjaní, ktoré pomáhajú zákazníkom monitorovať a prezerať spotrebu energie a paliva vrátane spotrebovanej energie, vzdialenosť jazdy v čisto elektrickom režime a rekuperačného brzdenia,
  • úroveň nabitia a upozornenia funkcie monitorovania stavu nabitia akumulátora a dostupnej vzdialenosti jazdy.

Nová bezdrôtová nabíjacia podložka pod prístrojovou doskou umožňuje cestujúcim jednoducho nabíjať kompatibilné smartfóny. Vodič zostane pripojený aj počas jazdy a môže sa rozlúčiť so spleťou káblov na stredovej konzole. Podložka automaticky rozpozná kompatibilné zariadenia a spustí nabíjanie.

Počas bezdrôtového nabíjania môžu zariadenia zostať pripojené k systému komunikácie a zábavy SYNC 3 cez rozhranie Bluetooth. Vo výbave je 8-palcový stredový dotykový displej, ktorý je možné ovládať pomocou gest priblíženia a posunutia. Systém komunikácie a zábavy SYNC 3 umožňuje ovládať audiosystém, navigačný systém a klimatizáciu plus pripojené smartfóny pomocou jednoduchých hlasových povelov. Kompatibilita s funkciami Apple CarPlay a Android Auto™ je k dispozícii bezplatne.

Interiér-Ford Kuga ST Line X EcoBlue Hybrid

Nový 12,3-palcový LCD prístrojový panel ako prvý v odvetví využíva technológiu voľných tvarov, ktorá umožňuje využiť zakrivenie horných hrán a zaisťuje konzistentný dizajn interiéru. Panel s voľnými tvarmi obsahuje obvody zabudované do displeja, takže dizajnéri mohli vytvoriť tvary vymykajúce sa tradičnému obdĺžnikovému dizajnu.

Okrem toho sa na digitálnom prístrojovom paneli s technológiou „24-bitových farieb true colour“ zobrazujú detailné, intuitívnejšie obrázky a ikony s vysokým rozlíšením v celom farebnom spektre, takže sú jasnejšie, menej unavujú oči a sú ľahšie čitateľné.

S novým audiosystémom B&O si cestujúci užijú hudbu na maximum. Systém s výkonom 575 W s 10 reproduktormi je vybavený externým subwooferom, ktorý prehráva plynulé basy. Umiestnenie výškových reproduktorov na prístrojovej doske bolo optimalizované, aby sa pri prehrávaní vytvorila širšia zvuková scéna vo výške uší poslucháča, takže všetci cestujúci si užijú podmanivý zvukový zážitok. Komplexné statické a dynamické ladenie zvuku zabezpečuje zachovanie zážitku z počúvania bez ohľadu na jazdné podmienky.

 

Otváranie dverí batožinového priestoru bez rúk umožňuje prístup do batožinového priestoru aj s rukami plnými potravín, športového vybavenia alebo s deťmi, a to jednoduchým kopnutím nohou pod zadný nárazník. Konštruktéri Ford dokonca našli riešenie, kam umiestniť kryt batožinového priestoru po jeho odstránení: teraz sa pohodlne zmestí pod novú flexibilnú podlahu batožinového priestoru a dá sa jednoduchšie vybrať pomocou jednoduchého popruhu.

Nová  Kuga s balíkom pokročilých asistenčných technológií

Systém pre udržanie vozidla v jazdnom pruhu s monitorovaním mŕtveho uhla ako novinka spoločnosti Ford bude kombinovať funkciu systému monitorovania mŕtveho uhla (BLIS) a systému pre udržanie vozidla v jazdnom pruhu. Monitoruje mŕtve uhly a zaznamenáva vozidlá prichádzajúce zozadu pri jazde na viacprúdových cestách. Ak vodič signalizuje zmenu jazdného pruhu, alebo ak riadiaci systém zaznamená zmenu jazdného pruhu v momente, keď sa do mŕtveho uhla približuje iné vozidlo a hrozí kolízia, systém jemným otočením volantu v opačnom smere upozorní vodiča a odradí ho od manévru a zmeny jazdného pruhu.

Nový Ford Kuga-Systém pre udržanie vozidla v jazdnom pruhu s monitorovaním mŕtveho uhla

 

Kuga po prvýkrát predstavuje aj systém technológie Intersection Assist 1.0“.
Dokáže automaticky aktivovať brzdy, aby sa zabránilo nehode alebo sa zmiernili jej následky, ak sa vodič otáča cez protismer a systém zaznamená, že bezprostredne hrozí nehoda. Technológia detekcie chodcov a cyklistov upozorňuje vodičov na ľudí na ceste vpredu, ktorí by mohli križovať dráhu vozidla. Systém je navrhnutý tak, aby znížil závažnosť niektorých čelných kolízií s vozidlami a chodcami alebo úplne zabránil niektorým typom nehôd.

Adaptívny tempomat (ACC) so systémom Stop & Go, systém rozpoznávania dopravných značiek a systém udržiavania vozidla v strede jazdného pruhu pomáhajú udržiavať komfortnú vzdialenosť od vozidiel vpredu. Systém taktiež znižuje stres počas dlhých ciest tým, že udržiava vozidlo v strede jazdného pruhu. Dokáže prispôsobiť rýchlosť vozidla podľa zákonných limitov, pretože okrem informácií z palubného navigačného systému sleduje aj dopravné značky popri ceste a na nadzemných portáloch.

Funkcia Stop & Go – k dispozícii s osemstupňovou automatickou prevodovkou – umožňuje systému adaptívneho tempomatu úplne zastaviť vozidlo použitím až 50 % celkovej brzdnej sily a automaticky sa rozbehnúť, ak zastavenie trvá kratšie ako 3 sekundy. Ak zastavenie trvá dlhšie ako 3 sekundy, vodič môže stlačiť tlačidlo na volante alebo jemne stlačiť plynový pedál a vozidlo sa rozbehne.

Ak je aktivovaný adaptívny tempomat, technológia asistenta jazdy v strede jazdného pruhu monitoruje značenie na ceste a pomocou jemnej, ale zreteľnej sily do riadenia pomôže vodičovi zostať v strede svojho jazdného pruhu. Ak systém zistí, že vodič neovláda riadenie dostatočným spôsobom, vydá vizuálne a zvukové výstrahy. Funguje pri rýchlosti až do 200 km/h.

Model Kuga je tiež prvým SUV značky Ford v Európe, ktoré ponúka projekčný displej (HUD), vďaka ktorému môže vodič neustále sledovať cestu vpredu – užitočné informácie sa premietajú do zorného poľa. Systém maximalizuje efektivitu pomocou HUD s jedným z najväčších zorných polí dostupných v Európe s rozmermi 6 stupňov krát 2,5 stupňa.

So špeciálnymi filtrami pre zasúvateľnú polykarbonátovú obrazovku sa dá čítať aj s polarizovanými okuliarmi. V závislosti od výbavy vozidla môže do konfigurovateľnej ponuky premietaných informácií patriť: rýchlosť – jediná informácia, ktorá je vždy k dispozícii, rozpoznávanie dopravných značiek, adaptívny tempomat, navigácia, indikátor radenia, systém informácie a zábavy a upozornenia pri núdzových situáciách.

Systém upozornenia na križujúce vozidlá varuje vodiča cúvaní z parkovacieho priestoru pred vozidlami, ktoré môžu o chvíľu križovať dráhu. Systém širokouhlej prednej a spätnej kamery zaisťuje 180-stupňový pohľad z prednej a zadnej časti vozidla pre lepšiu viditeľnosť pri cúvaní, výjazde z parkovacích miest alebo príjazdových ciest.

Aktívny parkovací asistent 2 ešte viac uľahčuje parkovanie. Stlačením tlačidla sa aktivuje plne automatizované navádzanie na pozdĺžne a kolmé parkovacie miesta aj výjazd z parkovacích miest. Systém využíva funkciu „shift-by-wire“ novej osemstupňovej automatickej prevodovky. Identifikuje vhodné parkovacie miesta a vodič môže ovládať pohyb vozidla jednoduchým zaradením neutrálnej polohy a podržaním jediného tlačidla na stredovej konzole.

Vozidlo potom plne ovláda radenie prevodových stupňov dopredu a dozadu, plynový a brzdový pedál a aj riadenie – systém navedie vozidlo na miesto iba o 92 centimetrov dlhšie než auto, na ceste so sklonom až do 12 percent a rýchlosťou až 4 km/h. Táto technológia môže pomôcť vodičovi aj vyjsť z pozdĺžneho parkovacieho miesta pomocou plne automatizovaného asistenta pri výjazde z parkovacieho miesta.

5-hviezdičkové hodnotenie

Nové SUV Ford Kuga5 získalo od nezávislého orgánu pre nárazové skúšky Euro NCAP najvyššie možné 5-hviezdičkové hodnotenie bezpečnosti, pričom získalo 92 percent za ochranu dospelých a plný počet bodov v nárazovej skúške do bočnej bariéry aj pri náročnejších testoch nárazov zboku do stĺpa.

Konštrukcia modelu Kuga využíva oceľ s vysokou pevnosťou naprieč celou kostrou a inteligentné formy na vylepšenie ochrany pri náraze, vrátane ultra vysokopevných oceľových 3D valcovaných rúr zabudovaných do oboch predných stĺpikov a pozdĺž strešných línií.

Medzi dodatočné technológie, ktoré pomôžu vodičom v modeli Kuga zamedziť nehodám, patria:

  • Asistent riadenia pri úhybnom manévri, ktorý je navrhnutý na prevádzku pri mestských a diaľničných rýchlostiach. Pomocou radaru a kamery zaznamenáva pomalšie sa pohybujúce a stojace vozidlá vpredu a poskytuje podporu riadenia, aby vodič dokázal manévrovať okolo prekážky pri hroziacej zrážke.
  • Systém výstrahy pred jazdou v protismere využíva kameru namontovanú na čelnom skle a informácie z navigačného systému vozidla. Pri jazde okolo značky „Zákaz vjazdu“ na vjazde na diaľnicu sa zobrazí optická výstraha a zaznie zvukový výstražný tón.

Medzi pokročilé technológie osvetlenia patrí systém adaptívneho predného osvetlenia Ford so systémom prediktívneho osvetlenia zákrut a osvetlenia podľa značiek, ktorý vopred upravuje svetelný lúč svetlometov a zaisťuje maximálnu viditeľnosť pred zákrutou, križovatkou alebo kruhovým objazdom.

Systém používa dopredu nasmerovanú kameru na monitorovanie značenia jazdného pruhu až 65 metrov dopredu, takže svetlo svetlometov možno vopred sklopiť do zákruty a zlepšiť viditeľnosť pri približovaní, namiesto toho, aby sa systém spoliehal iba na zásahy vodiča do riadenia. Patentovaná funkcia čítania dopravných značiek od spoločnosti Ford má za cieľ optimalizovať vzory lúčov a umožňuje rozšírenie svetelného lúča na križovatkách a kruhových objazdoch, aby sa lepšie osvetlili nebezpečné objekty, ktoré nie sú v smere jazdy.

Diaľkové svetlá bez oslňovania zabraňujú náhodnému oslneniu ostatných a pomáhajú osvetliť väčšiu časť cesty v noci. Svetlomety využívajú inovatívnu nastaviteľnú konfiguráciu bubna pre väčšiu flexibilitu a mäkšie, menej rušivé prechody.

V prípade nehody nový systém brzdenia po nehode pomáha znižovať vplyv potenciálnej sekundárnej kolízie. Po zaznamenaní počiatočnej nehody začne automaticky mierne brzdiť. Spomalenie vozidla môže potenciálne zmierniť zranenia cestujúcich a ďalšie poškodenie vozidla.