Objednávky európskych zákazníkov na nový Ford Focus RS už teraz prekračujú hranicu 3 100 vozidiel. Predávať sa bude v 42 krajinách sveta, vrátane Severnej Ameriky a Číny.

Nový Focus RS vyvinul malý tím konštruktérov Ford Performance z Európy a USA. Ide o tretiu generáciu modelu Focus RS – po prvej generácii z roku 2002 a druhej z roku 2009. Tento model, v poradí už 30-ty s legendárnym označením RS, kráča v stopách známych modelov, ako napríklad 16-ventilový Escort RS1600 z roku 1970, turbodúchadlom preplňovaný model Sierra RS Cosworth z roku 1985 a Escort RS Cosworth z roku 1992 s pohonom všetkých kolies.

Pre nový Focus RS bol vyvinutý 2,3-litrový motor EcoBoost spriahnutý so 6.st manuálom, ktorý poskytuje max. výkon 257 kW/350 k (6000 ot.min-¹) a max. krútiaci moment 440 Nm/2000 -4500 min-¹. Agregát využíva rovnakú základnú štruktúru ako celohliníkový štvorvalcový 2,3-litrový motor z nového Mustangu. Tento motor však prešiel výraznou modernizáciou prostredníctvom viacerých konštrukčných zmien, vďaka čomu takže dodáva o 10 percent viac výkonu. Takto disponované vozidlo dokáže podľa údajov výrobcu zrýchliť z 0-100km/h za 4,7 sekundy a uháňať max. rýchlosťou 266km/h. Pritom spotrebuje len 7,7 l/100km.

Ford2016_FocusRS_07

Pohotovostná hmotnosť výhradne 5-dveroveho prevedenia Ford RS je 1599 kg. Nový Ford Focus RS je vybavený pohonom všetkých kolies so systémom dynamického smerovania krútiaceho momentu, ktorý zabezpečí prejazd zákrutami vo vyšších rýchlostiach a lepšie ovládanie vozidla v hraničných situáciách. Systém Ford Performance AWD sa skladá z dvoch elektronicky riadených spojok na oboch stranách zadnej pohonnej jednotky. Tieto spojky riadia rozdelenie krútiaceho momentu medzi prednú a zadnú nápravu a taktiež regulujú jeho distribúciu na jednotlivé strany zadnej nápravy – funkcia „smerovania krútiaceho momentu“ – ktorá má pozitívny vplyv na jazdné vlastnosti a stabilitu v zákrutách. Riadiaca jednotka zadnej pohonnej jednotky neustále mení distribúciu krútiaceho momentu medzi prednú a zadnú nápravu a na jednotlivé strany, aby sa prispôsobila aktuálnej jazdnej situácii – 100krát za sekundu monitoruje výstupy z rôznych senzorov vo vozidle. Na zadnú nápravu možno presmerovať maximálne 70 percent krútiaceho momentu. Z krútiaceho momentu, ktorý je dostupný na zadnej náprave, možno až 100 percent presmerovať na konkrétne zadné koleso. Počas zatáčania zadná pohonná jednotka na základe vstupov, ako je uhol natočenia volantu, bočné zrýchlenie, natočenie vozidla a jeho rýchlosť, ihneď preventívne presmeruje krútiaci moment na vonkajšie zadné koleso. Takéto presmerovanie krútiaceho momentu sa prejaví ako „natočenie“ vozidla do zákruty s cieľom dosiahnuť lepšiu stabilitu vozidla v zákrute, čím sa prakticky eliminuje nedotáčavosť.

Ford2016_FocusRS_09

Vodič si môže vybrať zo štyroch rôznych režimov jazdy a nakonfigurovať vozidlo tak, aby zabezpečovalo optimálny výkon v rôznych jazdných podmienkach. Na bežnú jazdu po cestných komunikáciách sú vhodné režimy Normal alebo Sport, kým pretekársky režim Track a špeciálny režim Drift sú určené len pre jazdu na trati. Každý režim je možné zvoliť pomocou prepínača, ktorý je umiestnený vedľa radiacej páky a má špecifické nastavenia pre systém AWD, regulačné klapky, elektronický stabilizačný systém, odozvu riadenia a motora a výfukový ventil. Režim Drift, ktorý je v odvetví novinkou, sa vyznačuje špeciálne vyvinutou kalibráciou systému AWD, ktorá upravuje rozdelenie krútiaceho momentu, čím pomáha vodičovi dosiahnuť riadený pretáčavý šmyk pri jazde na okruhu.

Ford2016_FocusRS_11

Tlmiče a riadenie sú nastavené na normálne hodnoty, takže vďaka plynulejšiemu presunu zaťaženia a ľahším korekciám riadenia zaisťujú lepšie ovládanie. Nemenej doležíte ako jazdné výkony a jazdne vlastnosti je schopnosť účinného brzdenia. Pre lepšie brzdenie má Focus RS vetrané predné kotúče s priemerom 350 mm a hliníkové monoblokové strmene Brembo so štyrmi piestami – s výrazným modrým náterom RS a logom Brembo v rámci voliteľnej výbavy (245€). Odľahčené strmene prispievajú k zníženiu hmotnosti o 4,3 kg na koleso v porovnaní s menšími kotúčmi s priemerom 336 mm, ktorými je vybavený predchádzajúci Focus RS.

CENNÍKTECHNICKÉ INFORMÁCIE