Suzuki odhalil 18. júna na domácej pôde v Japonsku novú podobu modelu Jimny, oficiálne označovaný ako 4.generácia. Hranatým dizajnom pripomína vozidlá typu SJ či Samuraj predávaných v 80 rokoch.
Na pohľad dominuje rozmerná predná maska, gúľate svetlomety a výrazný, jednoduchý čierny nárazník a umiestené rezervné koleso na zadných kufrových dverách. Z profilu pripomína zmenšeninu Mercedes triedy G čo mu pridáva na atraktivite ako offroadového modelu.
Interiér je tak ako sa od offraodu viac menej očakáva strohý a jednoduchý na údržbu, vybavený veľkým madlom na prístrojovej doske pre spoujazdca. V duchu doby je k dipozícií 7“ obrazovka infotainmentu s konektivitou cez Bluetooth.
Nový Jimny dostal nielen novu vizáž ale aj novú pohonnú jednotku. Pod kapotou nečakajte žiaden downszing, benzínový agregát 1,3 l nahradzuje tisícpäťstovka, ktorá je podľa údajov výrobcu o 15 percent ľahšia aj keď nabrala na zdvihovom objeme. Atmosferický agregát ma presný objem 1462 ccm, vykazuje max. výkon 75kW/6000ot.min-¹ a 130Nm/4000 ot.min-¹, je spriahnutý s 5-st. manuálom (spotreba 6,8l/100km) alebo 4.st. automatom (spotreba 7,5l/100km). Atmosférický agregát zároveň dává vyššie hodnoty točivého momentu prakticky v celom rozsahu otáčok. To sa v teréne určite zíde. Pozn.: Mimo Európy, resp. výlučne v Japonsku bude v ponuke aj lacnejšia verzia, tkz. mnicar s malým 0,66 litrovým motorom.
Novinka si udržuje offroadový charakter a spolieha sa na osvedčenú techniku: rebrinový rám, tuhé trojprvkové nápravy s vinutými pružinami, centrálnu rozvodovku s pohonom všetkých kolies s redukciou či voličom jazdných režimov All Grip Pro (štandardne je poháňaná zadná náprava) . Vozidlu v teréne určite pomôže aj nízka hmotnosť cca 1 100 kg. V porovnaní s ostatnými SUV vozidlami vyniká nájazdovými vyniká predným nájazdovým (37°), prechodovým (28°), a aj zadným nájazdovým uhlom (49°). Podľa tlačovej správy automobilky má novy Jimny taktiež vylepšené riadenie, ktoré lepšie utlmuje rázy od kolies do volantu pri jazde v drsnom teréne.
Pre batožinu je k dispozícii základný objem kufra len 85 litrov, po sklopení zadných sedadiel však dostanete 377 litrov, t.j. o 53 viac ako doteraz.
Ceny a presný dátum pri uvedení nového modelu Jimny na európsky trh Suzuki zatiaľ nezverejnilo.
[ult_tab_element tab_style=”Style_3″ tab_animation=”Fade” tab_max=”on” tab_title_color=”#ffffff” tab_background_color=”#dd3333″ tab_hover_title_color=”#ffffff” tab_hover_background_color=”#333333″ acttab_title=”#ffffff” acttab_background=”#333333″ disp_icon=”Disables” tab_describe_color=”#333333″ enable_bg_color=”#ffffff” resp_style=”Title” title_font_style=”font-weight:bold;”][single_tab title=”Technické info, plusy & mínusy” tab_id=”1524944358121-3-4″] [/single_tab][/ult_tab_element]