Nová generácia prináša v oblasti dizajnu a technológií opäť niečo pokrokové. Nové BMW X5 sa bude opäť vyrábať v americkom závode v meste Spartansburg v Južnej Karolíne, kde sa vyrábajú aj modely X3, X4, X6 a čoskoro pribudne aj X7. Nové BMW X5 príde do predaja v novembri 2018.
Rázvor sa oproti predchodcovi predĺžil o 42 mm (teraz má 2 975 milimetrov), dĺžka pridala 36 mm (na 4 922 milimetrov), ďalších 66 mm šírka (teraz 2 004 milimetrov) a výška narástla o 19 mm (na 1 745 milimetrov), čo dodáva novému BMW X5 výrazne väčší priestor pre pasažierov a ich batožinu. Spolu s vyššou mierou komfortu a exkluzivity sa zvýšili aj možnosti variability. Operadlá zadných sedadiel delené v pomere 40 : 20 : 40 zvyšujú po svojom sklopení objem batožinového priestoru zo 645 dm3 na 1 860 dm3. Pre zlepšenie nakladania má nové BMW X5 dvojdielne veko batožinového priestoru. Ak je súčasťou výbavy prvok Komfortný vstup, dajú sa obe časti ovládať bezdotykovo.
Čisté plochy a precízne línie zdôrazňujúce robustnosť vozidla, elegantný postoj a svalnatá autorita. Výrazne tvarovaná kapota, krátky predný previs, jemne šesťuholníkové blatníky a dynamická linka strechy sú ďalšími prvkami, ktoré odkazujú na športový, no zároveň robustný charakter nového BMW X5.
Prednej časti dominujú široké obličky BMW s jednodielnym rámikom. Nové BMW X5 sa bude štandardne dodávať s LED svetlometmi, na požiadanie s laserovými svetlometmi BMW Laserlight s adaptívnymi LED svetlometmi Adaptive LED Headlights. Tento systém využíva svetelný lúč laserových svetiel, aby zlepšil funkciu diaľkových svetiel. Výsledkom je svetelný dosah neoslňujúcich diaľkových svetiel do vzdialenosti 500 metrov. Ďalším dizajnovým prvkom sú modré elementy v tvare X, ktoré rozdeľujú typické dvojité šesťuholníkové svetelné zdroje.
Precízna línia v bokoch vozidla, zvýrazňuje mohutné ramená a končí sa v zadných svetlometoch, ktoré zasahujú do bokov. Zadné svetlomety taktiež využívajú LED technológiu. Priestorové tvary ich krycích skiel im dodávajú plastický a technologicky vyspelý výraz. Kompaktný a svalnatý vzhľad zadnej časti vytvárajú diagonálne linky.
Nové BMW X5 sa bude štandardne dodávať s 18-palcovými diskami kolies z ľahkých zliatin, modely xLine dostane 19-palcové disky kolies z ľahkých zliatin a M Sport príde s 20-palcovými M diskami kolies z ľahkých zliatin s dizajnom s dvojitými lúčmi. Na požiadanie budú k dispozícii ďalšie druhy diskov kolies s priemerom od 18 do 22 palcov.
V interiéri nájdeme plne digitálnu prístrojovú dosku a kontrolný displej, ktoré sú prepojené vizuálne rovnakým vzhľadom a využívajú rovnakú grafiku. Na stredovej konzole sa nachádza ovládač iDrive Controller, novo tvarovaný volič automatickej prevodovky a všetky ostatné ovládače potrebné pre jazdu vrátane ovládača jazdného zážitku, štartovacieho tlačidla a tlačidiel na ovládanie vzduchového odpruženia či terénnych režimov (ak sú vo výbave vozidla). Podobne je poruke aj nový ovládač klimatizácie, tlačidlami sa ovláda aj osvetlenie nového modelu BMW X5.
Pri predstavení nového modelu BMW X5 bude v ponuke aj viacero špeciálnych prvkov z oddelenia BMW Individual. Medzi nové prvky navrhnuté pre zvýšenie pohodlia a pocitu luxusu patria 4-zónová klimatizácia či panoramatická presklená strecha. Jej plocha je o 30 percent väčšia než v prípade predchodcu. Panoramatická strecha Sky Lounge vytvára po zotmení veľmi špeciálny efekt hviezdnej oblohy, o čo sa stará 15 000 LED svetelných bodov. Ďalšou súčasťou je dynamické osvetlenie interiéru Dynamic Interior Light, ktoré v presne definovaných momentoch vydáva pulzujúce svetlo. Aktivuje sa vo výplni dverí či v otváraní dverí pri bežiacom motore a na prístrojovej doske pri prichádzajúcom hovore.
Súbor prvkov Ambient Air umožňuje ionizáciu vzduchu a vypúšťa do interiéru jednu z ôsmich individuálne voliteľných vôní. Luxusný zvukový zážitok má na starosti zvukový systém Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound System s 20 reproduktormi a s výkonom 1 500 W. Na požiadanie dodávaný zábavný systém pre zadné sedadlá Professional obsahuje pár 10,2-palcových dotykových obrazoviek s vysokým rozlíšením, prehrávač Blue-Ray a DVD, dva USB porty, vstup HDMI a dva konektory jack na slúchadlá. Systém je súčasťou nového zobrazovacieho a ovládacieho konceptu a zadným pasažierom umožňuje výber a ovládanie zábavných funkcií. Pasažieri na zadných sedadlách môžu využívať svoj vlastný zdroj zábavy, alebo sa pripoja na to, čo je vpredu. Na zadných sedadlách sú dostupné aj funkcie ako BMW ConnectedDrive či navigácia. Súčasťou nového BMW X5 môžu byť aj termo držiaky na poháre a to predovšetkým v stredovej konzole. Podľa požiadaviek sa môžu nápoje udržiavať teplé alebo studené.
Nové BMW X5 sa od začiatku predaja predstaví s dvoma benzínovými a dvoma naftovými motormi ostatnej generácie. Na čele bude BMW X5 xDrive50i (nebude dostupný v Európe), v ktorom sa predstaví prepracovaný motor V8. Súčasťou otváracej ponuky bude aj model BMW M Performance. Model BMW X5 M50d poháňa radový 6-valcový naftový motor so štvoricou turbodúchadiel. Radový 6-valec sa nachádza aj pod kapotou modelov BMW X5 xDrive40i a BMW X5 xDrive30d. Všetky pohonné jednotky sa spájajú s 8-stupňovou prevodovkou Steptronic, o spoľahlivý prenos výkonu na vozovku sa na ceste aj v teréne stará inteligentný pohon všetkých kolies BMW xDrive.
MOTORIZÁCIA
BMW X5 | xDrive40i | xDrive50i (okrem EU) | xDrive30d | xDrive M50d |
---|---|---|---|---|
Motor | Radový 6-valec | V8 | Radový 6-valec | Radový 6-valec |
Prevodovka | 8-st. automat | 8-st. automat | 8-st. automat | 8-st. automat |
Zdvihový objem (cm3) | 2998 | 4395 | 2993 | 2993 |
Výkon (kW/k) | 250/340 | 340/462 | 195/265 | 294/400 |
Max. krútiaci moment (Nm/ot min1) | 450/1500-5200 | 650/1500-4750 | 620/2000-2500 | 760/2000-3000 |
Zrýchlenie (0 – 100 km/h) | 5,5 | 4,7 | 6,5 | 5,2 |
Max. rýchlosť (km/h) | 243 | 250 | 230 | 250 |
Spotreba (l/100 km) | 8,8 – 8,5 | 11,6 | 6,8 – 6,0 | 7,2 – 6,8 |
Emisie CO2 (g/km) | 200 - 193 | 264 | 179 - 158 | 190 - 179 |