BMW X2 druhej generácie prichádza s novou elektrickou verziou iX2 a novým dizajnom, ktorý je celkom odlišný od jeho predchodcu.
Na prvý pohlaď je vidieť, že sa nove BMW X2 inšpirovalo hybridom BMW XM. Ten nám pripomína najmä novy tvar predných ľadviniek. Celkovo sa od štandardného BMW X1 líši nielen tvarom predných ľadviniek ale aj športovejším stylingom. Najvýraznejším novým dizajnovým prvkom je elegantnejšia silueta SUV-kupé s klesajúcou zadnou časťou strechy, ktorá dáva vyniknúť širokým blatníkom a svalnatým bokom. Športový charakter vozidla dotvárajú horizontálne zadné svetlá, spojler v tvare Gurneyho lišty a výraznejší zadný nárazník.
Ponúka priestrannejšiu kabínu
Nové BMW X2 je o 194 milimetrov dlhšie, o 21 milimetrov širšie a o 64 milimetrov vyššie ako predchodca. To znamená, že je 4554 milimetrov dlhé, 1845 milimetrov široké a 1590 milimetrov vysoké. So zväčšeným rázvorom náprav 2,69m (+ 20mm) a širším rozchodom kolies tak ponúka priestrannejšiu kabínu pre päť cestujúcich. Základný objem batožinového priestoru pri spaľovacích BMW X2 je 560 litrov a pri elektromobile iX2 má 525 litrov.
Vo vnútri je X2 do veľkej miery rovnaké so sesterským modelom X1. V kokpite môžete vidieť nový, široký, niečo cez 20“ veľký displej, ktorý sa v skutočnosti skladá z dvoch displejov (10,25“ digitálny prístrojový štít pred vodičom a 10,7“ dotykový displej infotainmentu s najmodernejším operačným systémom ID8 ) s miernym zakrivením smerom k vodičovi. Manuálne ovládače sú zredukované na minimum, klasický ovládač iDrive nenájdete. Namiesto toho sú hlasové ovládanie a dotykové funkcie operačného systému Android OS9 určené na uľahčenie ovládania. Novinkou je predplatné BMW Premium (približne 10 eur mesačne), s ktorým možno do X2 integrovať hranie v aute, streamingové služby, neobmedzený objem dát a aplikácie tretích strán, ako aj platobné funkcie.
BMW X2 bude v ponuke naftové, benzínové a elektrické
Nové BMW X2 bude mať pri uvedení na trh v marci 2024 v ponuke tri varianty spaľovacích motorov, t.j. s dvoma zážihovými a jednou vznetovou pohonnou jednotkou.
Základ predstavuje verzia sDrive20i s 48V mild-hybridnou trojvalcovou tisícpäťstovkou o 125 kW/170k a 280 Nm. Z 0 na 100 km/h zrýchli za 8,3 sekundy a spotrebuje podľa údajov výrobcu v kombinovanej prevádzke 6-6,5 l/100 km (WLTP).
Naftovou alternatívou bude motorizácia sDrive18d so vznetovým štvorvalcom o 110 kW (150 koňoch), zrýchlením z 0 na 100 km/h za 8,9 sekundy a udávanou spotrebou 5,1-5,5 l/100 km. Modernizovaná jednotka je vylepšená piestami z tvrdenej ocele s nízkym trením, grafitovým povlakom piestnych krúžkov a aktívnym olejovým separátorom. V BMW zapracovali aj na vyššej účinnosti dvojstupňového preplňovania turbodúchadlom, vstrekovania common-rail a recirkulácie výfukových plynov.
Tretia verzia je top model X2 M35i xDrive s výkonom 300 koní, max. krútiacim momentom 400 Nm a pohonom všetkých kolies. Z 0 na 100 km/h zrýchli za 5,4 sekundy a maximálna rýchlosť je 250 km/h.Všetky spomínané spaľovacie motory sú štandardne vybavené sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou.
V ponuke bude aj čisto elektrická verzia, ktorá má premieru v modelovej rade X2. Zatiaľ vo verzii xDrive 30 (neskôr príde aj základná verzia xDrive 20) s výkonom 313 koní a 494 Nm, ktorý zodpovedá iX1. Kapacita batérie 64,7 kWh by mala stačiť na dojazd až 449 kilometrov.
VIDEO
Zdroj: BMW (TS)
Lukáš Vajda