BMW radu 7 sa opäť hlási k slovu s najnovšou, už v poradí šiestou generáciou, ktorá bude zo začiatku v ponuke so štyrmi motormi vrátane plug-in hybridu s benzínovým štvorvalcom.
V porovnaní s predchádzajúcou generáciou nastalo zníženie hmotnosti vozidla až o 130 kilogramov, vďaka ľahším materiálom vrátane CFRP (plast vystužený karbónovým vláknom). Z hľadiska rozmerov nedošlo k žiadnej revolúcii. Rozmery ostali takmer identické. Rázvor náprav 3 070 mm je rovnaký ako pri predošlej generácii, to isté platí aj pre šírku s hodnotou 1 902 mm. V pozdĺžnom smere narástla sedmička o necelé dva centimetre, na 5 098 mm. Obdobne je na tom aj väčšia verzia L, ktorý má rázvor 3 210 mm a celkovú dĺžku 5 238 mm teda o 140 mm viac ako klasická sedmička.
Pri novom BMW 7 hrajú dôležitú úlohu inovátorské technológie, ktoré autu rozhodne nechýbajú. Svetovú premiéru má v tomto vozidle systém Remote Control Parking – diaľkovo ovládané parkovanie. Automobil dokáže pomocou špeciálne vyvinutého kľúča s displejom sám zaparkovať, bez toho, aby niekto sedel za volantom (viď video). Ďalej disponuje všemožnými jazdnými asistentmi. Spomenieme napríklad asistant pri kolónach, kedy vozidlo ponúka poloautonómnu jazdu kombinovanú s adaptívnym tempomatom.
Na palubnej doske nájdeme displej s uhlopriečkou 10,2 palca. Systém iDrive po novom možno ovládať pomocou dotyku alebo gest. Ďalej púta pozornosť vylepšený head-up displej s projekčnou plochou väčšou až o 75% než doteraz a tiež systém bezdrôtového nabíjania telefónov. Sústava kamier po novom ponúka aj 3D režim. Špičkovú audiosústavu dodáva systém značky Bowers &Wilkins (predtým Bang & Olufsen). Vyhrievané môžu byť po novom nielen sedadlá a volant, ale aj lakťové opierky medzi sedadlami a na dverách. Na zadných sedadlách nájde cestujúci maximálny luxus. Komfortná zóna totiž obsahuje masážne sedadlá, režim uvoľnenie tela a najmä úctyhodný priestor. Nechýba ani panoramatická strecha, ktorá vie vytvárať dojem hviezdnej oblohy.
Modelová ponuka bude v úvode obsahovať štyri motorizácie, vo všetkých prípadoch prepĺňané jedným alebo dvomi turbodúchadlami TwinScroll. Podvozok ostáva nastaviteľný pre komfortnú či športovejšiu jazdu.
Varianty modelov:
BMW 750i xDrive (BMW 750Li xDrive): 8-valcový vidlicový benzínový motor s technológiou BMW TwinPower Turbo (dve turbodúchadlá TwinScroll, priame vstrekovanie, VALVETRONIC, Double-VANOS). Výkon: 330 kW/450 k pri 5 500 – 6 000 ot./min, max. krút. moment: 650 Nm/479 pri 1 800 – 4 500 ot./min. Zrýchlenie [0 – 100 km/h]: 4,4 sekundy (4,5 sekundy), maximálna rýchlosť: 250 km/h. Priemerná spotreba: 8,3 – 8,1 (8,5 – 8,3) litra na 100 kilometrov
BMW 740i (BMW 740Li): Šesťvalcový radový benzínový motor s technológiou BMW TwinPower Turbo (turbodúchadlo TwinScroll, priame vstrekovanie, VALVETRONIC, Double-VANOS). Výkon: 240 kW/326 k pri 5 500 – 6 500 ot./min, max. krút. moment: 450 Nm/332 pri 1 380 – 5 000 ot./min. Zrýchlenie [0 – 100 km/h]: 5,5 (5,6) sekundy, maximálna rýchlosť: 250 km/h. Priemerná spotreba: 7,0 – 6,6 (7,0 – 6,6) litra na 100 kilometrov.
BMW 730d (BMW 730Ld): Šesťvalcový radový naftový motor s technológiou BMW TwinPower Turbo (turbodúchadlo s variabilnou geometriou vstupu, priame vstrekovanie s tlakovým zásobníkom). Výkon: 195 kW/265 k pri 4 000 ot./min, max. krút. moment: 620 Nm/457 pri 2 000 – 2 500 ot./min. Zrýchlenie [0 – 100 km/h]: 6,1 (6,2) sekundy, maximálna rýchlosť: 250 km/h . Priemerná spotreba: 4,9 – 4,5 (5,0 – 4,6) litra na 100 kilometrov.
BMW 730d xDrive (BMW 730Ld xDrive): Šesťvalcový radový naftový motor s technológiou BMW TwinPower Turbo (turbodúchadlo s variabilnou geometriou vstupu, priame vstrekovanie s tlakovým zásobníkom). Výkon: 195 kW/265 k pri 4 000 ot./min, max. krút. moment: 620 Nm/457 pri 2 000 – 2 500 ot./min. Zrýchlenie [0 – 100 km/h]: 5,8 (5,9) sekundy, maximálna rýchlosť: 250 km/h. Priemerná spotreba: 5,2 – 4,8 litra na 100 kilometrov.
BMW 740e (BMW 740Le, BMW 740Le xDrive): Štvorvalcový radový benzínový motor s technológiou BMW TwinPower Turbo (turbodúchadlo s variabilnou geometriou vstupu, priame vstrekovanie s tlakovým zásobníkom) Výkon: 190 kW/258 k pri 5 000 – 6 500 ot./min, max. krút. moment: 400 Nm/295 pri 1 250 – 4 800 ot./min. BMW eDrive so synchrónnym elektrickým motorom, výkon: 70 kW/95 k, krútiaci moment: 250 Nm (184 lb-ft), lítium-iónová batéria s vysokým napätím. Celkový výkon systému: 240 kW/326 k. Zrýchlenie [0 – 100 km/h]: 5,6 sekundy (BMW 740Le: 5,7 sekundy, BMW 740Le xDrive: 5,5 sekundy), maximálna rýchlosť: >240 km/h, maximálna rýchlosť, elektricky: 120 km/h (elektronicky obmedzená); dojazd na elektrický pohon: 40 km (BMW 740Le: 40 km, BMW 740Le xDrive: 37 km). Priemerná spotreba paliva: 2,1 litra/100 kilometrov (BMW 740Le: 2,1 litra, BMW 740Le xDrive: 2,3 litra), Emisie CO2: 49 g/km (BMW 740Le: 49 g/km, BMW 740Le xDrive: 53 g/km).
AKTUALIZOVANÉ
Poznáme slovenské ceny