Nové BMW radu 1 má svieži, vynovený vzhľad, prepracovaný interiér a v ponuke dve mild-hybridné motorizácie.
Nové BMW radu 1 konečne dorazilo. Spočiatku bude v ponuke v prevedení 118d, 120d, 120 a M135 xDrive. BMW ho označuje ako štvrtú generáciu radu 1, pritom nejde o úplne nový model, ale skôr o značne aktualizovanú verziu odchádzajúceho modelu, ktorá si zachováva rovnaké základy.
Nové BMW radu 1 je o niečo väčšie ako jeho predchodca. Je dlhší +42mm (4361mm), širší +25mm (1800mm) a vyšší +25mm (1459mm). Celkovo si zachováva podobné proporcie s dlhou kapotou a hŕstkou nápadných línií.
BMW v posledných rokoch vyvolávalo kontroverzie uvádzaním nových modelov s radikálnym, prehnaným dizajnom, v prípade BMW radu 1 však ostalo pomerne zdržanlivé. Dominujú mu jemné línie, má dvojicu malých svetlometov a ľadvinových mriežok, o niečo štíhlejších ako mal predchodca. Zadná časť je tiež celkom iná a používa novo štylizované zadné svetlá, ktoré sa veľkosťou a tvarom nelíšia od svetiel súčasného crossoveru X2.
Dôkladne prepracovaná kabína
Interiér bude poznať každý, kto jazdil na aktuálnom modeli BMW. Je vybavený 10,25-palcovým digitálnym prístrojovým panelom a 10,7-palcovým displejom infotainmentu, ktoré sú umiestnené v jednom zakrivenom paneli a ponúkajú konektivitu Apple CarPlay a Android Auto. BMW tiež vyradilo mnoho tlačidiel z prístrojového panelu a stredovej konzoly a rozhodlo sa pre čistejší a menej preplnený vzhľad.
Všetky nové modely radu 1 budú štandardne vybavené interiérom so špeciálnou antracitovou látkou Arktur. Head-up displej, panoramatická sklenená strecha a audiosystém Harman Kardon bude dostáť za príplatok ako voliteľnú výbavu. Nechýba ani bezdrôtový nabíjací priestor pre smartfón v stredovej konzole, dvojzónová automatická klimatizácia a ambientné osvetlenie.
Pre batožinu je k dispozícii kufor s objemom 380 litrov, resp. po sklopení ( v pomere 60:40 alebo 40:20:40) zadných sedadiel 1200 litrov.
Pohonné jednotky
Kompletný rad 1 teraz pozostáva z modelov 118d, 120d, 120 a M135. 120d je vybavený 2,0-litrovým štvorvalcovým naftovým motorom, zatiaľ čo benzínový 120i je vybavený 1,5-litrovým trojvalcovým motorom. Oba obsahujú 48-voltovú mild-hybridnú technológiu. Benzínový 120i poskytuje výkon 168 k a krútiaci moment 280 Nm, zatiaľ čo 120d ponúka výkon 161 k a krútiaci moment 400 Nm. Modely 120 a 120d zrýchli z 0 na 100 km/h za 7,8 sekundy a 7,9 sekundy.
Základom dieselovej motorizácie je verzia 118d. Má tiež 2,0-litrový turbodieselový štvorvalec, aj keď bol obmedzený na 148 k a krútiaci moment 360 Nm, čo mu však umožňuje udávať vozidlu stále slušné jazdne výkony , z 0-100km/h zrýchli za 8,3 sekundy.
Na vrchole radu 1 je aj naďalej M135 xDrive, ktorý, podobne ako 120, teraz zo svojho názvu vypustil písmeno „i“. Poháňa ho 2,0-litrový preplňovaný štvorvalec s výkonom 312 koní a krútiacim momentom 400 Nm. Hot hatch dokáže zrýchliť z 0-100km/h za 4,9 sekundy a uháňať maximálnou rýchlosťou až 250 km/h.
Všetky modely radu 1 sú teraz štandardne vybavené sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou Steptronic. Bohužiaľ to znamená, že po prvý raz v 20-ročnej histórii výroby už nie je modelvom rade 1 K dispozícii manuálna prevodovka.
Kupujúci M135 xDrive si ho môžu objednať s rôznymi M dielmi vrátane M Sport Package, M Sport Design a M Technology Package. V ponuke budú aj rôzne diely M Performance Parts.
BMW rozšírilo rad automatizovaných jazdných a parkovacích systémov či už v základnej výbave alebo v príplatkovej. V základe je vybavený systémom varovania pred prednou kolíziou, varovanie pred vybočením z jazdného pruhu, varovanie pri vystúpení a rozpoznávanie dopravných značiek a parkovací asistent s asistentom pri cúvaní. Kupujúci si môžu pri modeloch 120 a 120d zvoliť asistenta riadenia a jazdného pruhu, automatický asistent obmedzovania rýchlosti, adaptívny tempomat s funkciou Stop & Go a parkovací asistent Professional, čo znamená, že autá je možné zaparkovať na diaľku pomocou smartfónu.
Predaj nového radu na európskom trhu 1 sa začne v októbri. Podrobnosti o cenách ešte neboli oznámené.
Zdroj: BMW Lukáš Vajda