Na internete už kolujú špionážne fotky športovej verzie Octavia RS iV s minimálnym maskovaním. Jedinými krytými časťami sú v podstate iba dolné strany predného nárazníka.

V porovnaní s  bežnými modelmi Octavie je vidieť na fotkách, že má nová Octavia RS iV športový predný nárazník, ktorý sa môže pochváliť väčšou dolnou mriežkou a prepracovaným tvarom hmloviek. Ďalej je vidieť vzadu spojler, upravený zadný nárazník, hranaté koncovky výfukov, efektný dizajn zliat. diskov kolies a brzdové kotúče  s červenými strmeňmi

Škoda oficiálne predstaví Octaviu novej generácie v športovej verzii RS iV o niekoľko dní na autosalóne v  Ženeve.  Veľkou novinkou je, že športové vyhotovenie novej Octavie RS iV bude po prvýkrát vybavené plug-in hybridným pohonom.

Nová Octavia RS iV bude poháňaná benzínovým motorom s objemom 1,4 litra a elektromotorom s celkovým výkonom 180kW/245 k a krútiacim momentom 400 Nm. Výkon bude zrejme prenášaný na predné kolesá prostredníctvom šesťstupňovej automatickej prevodovky DSG. Dojazd podla cyklu WLTP na čisto elektrický pohon by mal byť  až 55 kilometrov na jedno nabitie.

Do predajni by mala Octavia RS iV  prísť začiatkom júna tohto roka. O dva mesiace neskôr sa má ponuka rozšíriť  o verziu poháňanú benzínovým turbomotorm  2.0 l TSI so 6-stupňovou manuálnou alebo 7-stupňovou automatickouprevodovkou.

Ponuku skompletizuje v rovnakom čase naftová motorizácia s 2.0 TDI s výkonom 147kW/200k spriahnutá so 7-st. automatickou prevodovkou  DSG.

Ďalší model radu Octavia s hybridnou technikou

Škoda v Ženeve predstaví popri modeli Octavia RS iV aj bežnú Octaviu iV vybavenú rovnako plug-in hybridným pohonom. V tomto prípade podáva motor 1,4 TSI spolu s elektromotorom systémový výkon 150 kW (204 k) a maximálny točivý moment 350 Nm. Lítium iónová vysokonapäťová batéria tohto variantu pohonu, ktorý je možné kombinovať s výbavami Ambition a Style, má kapacitu 37 Ah, resp. 13 kWh. Model Octavia iV je možné nabíjať, rovnako ako RS iV, z pohodlia domova pomocou 230V zásuvky alebo wallboxu.