Tento rok uvedený na trh, nový Jazz, bude vybavený hybridným pohonom. Pri jeho vývoji boli využíté odborné znalosti svojho tímu motoristického športu, ktorý čerpá znalosti zo svojho programu Hybridnej pohonnej jednotky Formula 1™, pomocou ktorých zlepšuje energetickú účinnosť hybridného systému e:HEV.

Najnovšia hybridná pohonná jednotka Honda Formula 1 s názvom RA620H používa vysoko efektívny šesťvalcový spaľovací motor s objemom 1600 cm3 v kombinácii so systémom rekuperácie energie. Hybridné elektrické systémy  recyklujú energiu produkovanú brzdami a výfukovými plynmi, aby generovali ďalšiu energiu na zrýchlenie a redukciu oneskorenia činnosti turbokompresora. Minulú sezónu pomohla hybridná energetická jednotka spoločnosti Honda svojim partnerským tímom, Aston Martin Red Bull Racing a Scuderia Toro Rosso (teraz známy ako Scuderia AlphaTauri), dosiahnuť celkom tri víťazstvá a šesť popredných umiestnení.

Počas pretekov inžinieri spoločnosti Honda Formula 1 neustále posudzujú a upravujú pomer energie získanej a vynaloženej hybridným systémom, čím sa dosahuje optimálny výkon. Odbornosť týchto inžinierov, zvyšovaná pri prevádzkovaní hybridných pohonných jednotiek vo Formule 1, bola nápomocná pri pohonných jednotkách e:HEV v osobných automobiloch spoločnosti Honda.

Najnovším príjemcom tejto technológie je nový model Jazz. Jeho hybridný systém e:HEV rekuperuje energiu a využíva ju na nabíjanie batérie a podporu výkonu motora, čím zaisťuje vysoký výkon, plynulé prepínanie medzi režimami jazdy a maximálnu účinnosť.

Yasuaki Asaki, vedúci oddelenia vývoja pohonných/energetických jednotiek, vysvetľuje: „Počas pretekov Formuly 1 si pretekárske tímy musia veľmi starostlivo strážiť, koľko paliva spotrebujú, aby neporušili športové predpisy a nariadenia. Počas pretekov celkové povolené množstvo pohonných hmôt možno rozdeliť na počet kôl, ale môžu nastať situácie, keď by tím mohol chcieť použiť viac paliva, aby dosiahol vyšší výkon, a v iných častiach pretekov, palivo zase ušetriť na neskôr, napríklad počas jazdy za bezpečnostným autom.

Nová Honda Jazz Crosstar

V pretekoch je kľúčom k dosiahnutiu najlepšej rovnováhy komunikácia medzi pretekárskym technikom a vodičom. V našich cestných hybridoch e:HEV však využívame odborné znalosti, aby sme zaistili, že riadiace jednotky pohonných jednotiek poskytujú vodičovi najlepší možný pomer výkonu k účinnosti v akomkoľvek požadovanom režime jazdy.“

Systém e:HEV je novo vyvinutý pre model Jazz a je navrhnutý tak, aby dosahoval optimálnu spotrebu paliva a zabezpečoval príjemný zážitok z jazdy. Pozostáva z dvoch kompaktných elektrických motorov pripojených k 1,5-litrovému benzínovému motoru DOHC i-VTEC, lítium-iónového akumulátora a inovatívnej prevodovky s pevným pomerom, prepojených prostredníctvom inteligentnej riadiacej jednotky výkonu, ktoré harmonicky spolupracujú pri zabezpečovaní plynulej a priamej odozvy.

Aby sa dosiahla cim lepšia účinnosť, tak nastavenie hybridného systému e:HEV plynulo vyberá z troch vzájomne zameniteľných režimov jazdy:

  • Pohon EV: lítium-iónová batéria priamo napája elektrický hnací motor
  • Hybridný pohon: spaľovací motor dodáva energiu do elektromotorového generátora, ktorý ho následne dodáva hnaciemu elektromotoru
  • Motorový pohon: spaľovací motor je spojený priamo s kolesami pomocou blokovacej spojky a hnacia sila sa prenáša priamo z motora na kolesá

Vo väčšine mestských jazdných situácií sa optimálna účinnosť dosiahne plynulými prechodmi medzi elektrickým a hybridným pohonom. Pri jazde vysokou rýchlosťou na diaľnici sa používa motorový pohon, a pri potrebe rýchlej akcelerácie sa môže doplniť o „podporný“

výkon na požiadanie z elektrického motora.  V režime Hybrid Drive sa nadbytočný výkon z benzínového motora môže cez motor-generátor využiť na dobíjanie akumulátora. Elektrický pohon je zapojený aj vtedy, keď auto spomaľuje a získava energiu pomocou regeneratívneho brzdenia, aby sa dobila batéria.

Namiesto použitia konvenčnej prevodovky je model Jazz vybavený novo vyvinutou elektronicky riadenou prevodovkou s plynulou zmenou prevodového pomeru (eCVT) s jediným pevným prevodovým pomerom, ktorý vytvára priame spojenie medzi pohybujúcimi sa komponentmi. Výsledkom je plynulý a upokojujúci prenos krútiaceho momentu s lineárnym pocitom pri zrýchľovaní vo všetkých režimoch jazdy.