Honda oznámila, že nový model HR-V, ktorý sa začne v Európe predávať od konca roku 2021, bude vybavený výhradne hybridným pohonom e:HEV.

Nové HR-V je najnovším modelom do rodiny e:HEV, ktorý sa spája s modelmi CR-V a Jazz a je k dispozícii iba s hybridným pohonom.

 Hybridný pohon  e:HEV

Hybridný pohon  e:HEV sa skladá z dvoch elektromotorov, ktoré spolupracujú s 1,5-litrovým benzínovým motorom DOHC i-VTEC s Atkinsonovým cyklom, lítium-iónovou batériou a inovatívnou prevodovkou s pevným prevodom spojenou s inteligentnou riadiacou jednotkou.

Pohonná jednotka e:HEV novej generácie modelu HR-V disponuje celkovým výkonom 96 kW (131 koní) spojeným s krútiacim momentom 253 Nm. Hybridný systém produkuje emisie CO2 od 122 g/km (WLTP) a vykazuje spotrebu paliva 5,4L /100km (WLTP), a zároveň HR-V zrýchľuje z nuly na 100 km/h (62 mph) za 10,6 sekundy.

Nová Honda H-RV  používa rovnaký hybridný pohon ako má Jazz, ktorý podľa Hondy vykazuje najlepší pomer spotreby paliva a akcelerácie vo svojej triede. Jeho použitie v modeli HR-V využíva podobné usporiadanie pre rovnakú účinnosť, pretože revízie interného spaľovania a IPU viedli k zvýšeniu krútiaceho momentu.

Revidoval sa tiež počet batériových článkov, ktorý sa zvýšil z 48 na 60, aby sa zohľadnili väčšie rozmery modelu HR-V, a umožnilo sa väčšie ukladanie a nasadenie elektrickej energie v porovnaní s 80kW modelom Jazz. Napriek tejto väčšej veľkosti batériových článkov nebol vnútorný priestor narušený vďaka dômyselnému inžinierstvu akumulátora. Medzi ďalšie revízie hnacej sústavy patrí zníženie prevodového pomeru medzi elektromotorom a kolesami, aby sa modelu HR-V kumulatívne zlepšilo zrýchlenie a dynamický výkon.

Nová Honda H-RV e:HEV (1)Tri režimy pohonu

Hybridný systém e:HEV má tri režimy pohonu, ktoré sa plynulo prepínajú, aby sa zaistil optimálny výkon každého komponentu pri jazde v meste aj na diaľnici. Inteligentná elektronická riadiaca jednotka automaticky a neustále prepína medzi elektrickým pohonom, hybridným pohonom alebo motorovým pohonom v závislosti od toho, ktorý režim jazdy je v danej konkrétnej jazdnej situácii najhospodárnejší.

Pri jazde konštantnou vysokou rýchlosťou, napríklad po diaľnici, systém pracuje na pohon motora, čo je pre tento scenár najefektívnejšie. Ak je potrebné ďalšie zrýchlenie, napríklad pri predbiehaní, automobil prepne na hybridný pohon, aby dosiahol ďalšie zvýšenie výkonu. V prípade hybridného pohonu je možné navyše napájať generátor poháňaný benzínovým motorom, aby sa dobila batéria, čo v oblasti účinnosti ponúka ďalšie výhody.

Športový režim „Sport“ je možné aktivovať pomocou voliča pohonu, čo umožňuje ešte ostrejšiu odozvu plynu, zatiaľ čo ekonomický režim „Econ“ upravuje systém klimatizácie a odozvy plynu s dôrazom na efektivitu spotreby paliva. Okrem normálneho režimu „Normal“, kde je auto najlepšie vyvážené medzi obidvoma svetmi, môžu vodiči prepínať medzi všetkými jazdnými režimami prepnutím prepínača.

Pre lepší zážitok pripomínajúci elektromobil môže vodič zvoliť na prevodovke aj prevodový stupeň B. Ten ponúka voliteľné úrovne rekuperácie energie pri dobehu alebo brzdení. Úroveň rekuperácie energie a výsledná sila účinku spomalenia sa dajú v bežnom rozsahu D podstatne zvýšiť použitím pádiel za volantom.

Nová Honda H-RV e:HEV (2)Prevod medzi týmito jazdnými režimami – vrátane štartovania motora s cieľom generovať elektrickú energiu – je pre cestujúcich takmer nepostrehnuteľný. Namiesto použitia konvenčného systému rozdelenia výkonu s planétovou prevodovkou, ktorý spôsobuje vysoké trenie, vytvára prevodovka s pevným prevodom oveľa menší odpor vďaka minimálnemu radeniu a pri jazde čisto na elektrický pohon nakoniec spotrebuje menej energie.

Vďaka tomu dosahuje vysoko efektívny systém spoločnosti Honda väčší podiel času na akumulovaný elektrický pohon pri jazde v mestách ako iné dnes ponúkané hybridy.

„Hybridné“ dedičstvo

Pôvodná Honda Insight z roku 1999 ustanovila spoločnosť Honda ako svetového lídra v hybridných technológiách. Prvý hybridný model od ktoréhokoľvek výrobcu v Európe, ktorý sa začal predávať, predstavoval systém značky Integrated Motor Assist (IMA). Spoločnosť Honda pokračovala vo vývoji svojej hybridnej technológie a pokrokový hybridný systém e:HEV sa teraz používa v modeloch Jazz, CR-V, v novom modeli HR-V a v nadchádzajúcej 11. generácii modelu Civic.

Nový model HR-V e:HEV bude v Európe dostupný koncom roku 2021. Zákazníci môžu svoj záujem zaregistrovať už teraz na našej webovej stránke https://apps.honda.sk/newsletter/honda-hr-v.phphttps://apps.honda.sk/newsletter/honda-hr-v.php

                                                        Zdroj: Honda                                       Lukáš Vajda

Reklama