Nová generácia modelu BMW radu 4 už svojim vzhľadom neprekvapí, nakoľko tento model bolo možné vidieť za posledné mesiace na mnohých špionážnych fotografiách. Včera sa konečne ukázal pri svojom debute  aj oficiálne.

Značka BMW v snahe urobiť nové kupé po dizajnovej stránke výraznejšie ako sú jeho konkurenti vsadila nakoniec predsa len na obrie ľadvinky, aj napriek rôznym kontroverzným reakciám laickej a odbornej motoristickej verejnosti. Či už urobila dobre alebo nie, ukáže až samotný trh.

Odhliadnuc od obrej prednej mriežky, nová generácia BMW 4 vyzerá elegantne a športovo, v typickom dizajnovom  štýle športových dvojdverových modelov BMW. S novými svetlami a mega grilom sa jasne oddeľuje od radu 3, z ktorého vychádza.

Športovo-elegantný hladký dizajn karosérie bez výrazných záhybov  podtrhujú dlhé dvere s bezrámovými oknami, nízke čelné okno a zvažujúca sa zadná časť vozidla. Jeho  „ramená“ sa smerom dozadu rozširujú vďaka čomu je vozidlo vzadu širšie. Spolu s tenšími zadnými svetlometmi dodávajú vozidlu na sile a športovosti.  Niečo na spôsob jeho väčšieho brata  BMW radu radu 8.

Nová séria BMW radu 4

S dĺžkou 4768 mm, šírkou 1852 mm a výškou 1383 mm je v porovnaní s predchodcom o 128 mm dlhší, o 27 mm širší a iba 6 mm vyšší. V rázvore  narástol 41mm pri dĺžke 2851mm a taktiež v rozchode kolies: vpredu 28mm a vzadu 18mm. Len pre predstavu o aký rozchod kolies ide má BMW radu 4 Coupé rozchod zadných kolies väčší  o 23 milimetrov ako BMW radu 3 s ktorým zdieľa rovnaký technický základ.

Rovnako ako u všetkých nových BMW, ktoré sú dnes k dispozícii, aj v nová rada 4 bude mať v ponuke rôzne modifikácie nárazníkov v závislosti od toho, pre ktorú líniu výbavy sa rozhodnete: najagresívnejší vzhľad dostanú modely  M Sport s ostrejšími nárazníkmi s veľkými prívodmi vzduchu, väčšími kolesami, športovým odpružením, silnejším brzdovým systémom atď.

Táto športová výbava bude stáť na čele nového modelu M440i xDrive, prvého variantu M Performance, ktorý bol kedy ponúkaný v modelový  4. Pohon bude zabezpečovať preplňovaný 3,0-litrový benzínový šesťvalec s max. výkonom 374 k (275kW) spárovaný tak ako ostatné motorizáce štandardne  s osemstupňovou automatickou prevodovkou. BMW tiež pridalo štartér-generátor s mild- hybridným pohonom 48 V, ktorý dodáva ďalších 11k (8kW). Táto technológia je prítomná aj na modeloch poháňaných naftou. Najrýchlejší variant nového BMW radu 4, až do príchodu nového modelu M4, dokáže zrýchliť z 0- 100 km / h za 4,7 sekundy a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 250 km / h.

Ponuka pohonných jednotiek bude spočiatku zahŕňať benzínové a naftové  2,0 litrové štvorvalcové motory (420i a 430i ako aj model 420d) a spomínaný  3,0 litrový benzínový šestvalec (M440i). Neskôr od marca 2021 bude zaradený do ponuky naftový 3,0 litrový šestvalec, resp. model  M440d. Chýbať samozrejme nebude pohon všetkých kolies xDrive.

Príchod BMW radu 4 sa očakáva v októbri tohto roka. Šesťvalcové verzie sa však dočkáme  až v marci budúceho roka.