Najnovšie Sorento značky Kia ponúkne kupujúcim nový terénny režim, ktorý poskytuje lepšiu trakciu, stabilitu a kontrolu na rôznych typoch povrchov.Nová Kia Sorento-terrain systém

 

Nové  Sorento ponúka oproti svojim predchodcom lepšie schopnosti v teréne vďaka novému terénnemu režimu, ktorý je novinkou pre štvrtú generáciu. V spojení s voliteľným systémom pohonu všetkých kolies má Sorento s terénnym režimom lepšie vlastnosti pri jazde cez blato, sneh a piesok. Jednotlivé režimy je možné voliť pomocou ovládača na stredovej konzole.

V terénnom režime vozidlo reguluje štandardný elektronický stabilizačný systém vozidla (ESC) a rovnako aj rozdeľovanie krútiaceho momentu medzi všetky štyri kolesá. Systém prispôsobuje aj časy radenia prevodových stupňov, aby sa zaistila a zachovala priľnavosť vozidla v rôznych jazdných prostrediach.

Režim „Snow (Sneh)“: V tomto režime je výkon krútiaceho momentu Sorento obmedzený, pričom je rovnomerne rozložený medzi všetky štyri kolesá. Medzitým systém riadenia pohonu (TCS) pôsobí na kolesá ľahkou brzdnou silou tak aby sa optimalizoval trakciu a automat. Prevodovka zároveň využíva častejšie radenie  tak, aby udržiavala nižšie otáčky a tym sa zabránilo preklzávaniu kolies.

Režim Mud(bahno): Zaisťuje lepší záber a vyššiu mieru kontroly pri zdolávaní bahnitých tratí a ciest. Za týmto účelom sa pri pohone kolies využíva schému s mierne oneskoreným radením a hladkým dávkovaním krútiaceho momentu motora v rámci celého systému AWD a intenzívnejším využívaním brzdnej sily prostredníctvom systému TCS. Vozidlo si tak ľahšie zachováva hybný moment, bez toho aby došlo k jeho uviaznutiu v bahne.

Režim Sand (piesok): Režim Sand (piesok) napomáha k istejšiemu zdolávania piesočnatých ciest. Zmierňuje riziko zapadnutie vozidla tým, že zlaďuje vyššiu úroveň krútiaceho momentu s oneskoreným radením hore a čo najviac rovnomerným rozdeľovaním krútiaceho momentu v rámci celého systému AWD. V režime Sand tiež TCS sprostredkuje vyššiu mieru brzdnej sily, a umožňuje tak podľa potreby dávkovať na kolesá viac krútiaceho momentu.