Podľa informácii uverejnených na autoportáli Autonews Europe našli na túto otázku odpoveď manažéri značky Renault.

Podľa generálneho riaditeľa Renaultu Thierryho Bollorého by sa dlho očakávaný cenovo dostupný elektromobil mohol uviesť na trh v Európe v priebehu nasledujúcich piatich rokov so šokujúcou cenou na hranici 10 000 eur. Povedal, že automobilka pracuje na elektrickom vozidle, ktoré by  v Európe nestálo viac ako 10 000 eur, respektíve je schopné dodať Európanom elektrické vozidlo za takúto cenu  vzhľadom na desaťročie skúseností s vývojom automobilov s elektrickým pohonom – viď elektromobil Zoe. „Nie každý si dnes môže dovoliť cenu elektrických vozidiel na trhu. Každý, kto pracuje na elektromobiloch, rieši kľúčový prvok- cenovo prístupnú elektrickú mobilitu, “citoval Bollorého  autoportál  Autonews Europe na autosalóne vo Frankfurte.

Najbližšia budúcnosť ukáže do akej mieri sú reálne takéto ambície značky Renault priniesť na trh masovo dostupný elektromobil. Uvidíme v najbližších rokoch či sú to reálne vyhlásenia. Koniec koncov, spoločnosť VW povedala to isté o novom elektrickom ID.3 , ktorého cena sa však nakoniec odhaduje v Nemecku na cca 30 000 EUR čo ho robí výrazne drahším ako sú očakávania od masovo dostupného elektromobilu.

Pre Renault však hovorí fakt, že má skúsenosti s cenovo dostupnými elektromobilmi. Renault totiž aktuálne uvádza na trh v Čine elektrické minivozidlo  K-ZE za konkurenčnú cenu s podobnými domácimi čínskymi modelmi, ktoré sa predávajú za menej ako 10 000 eur. Renault City K-ZE sa v utorok 9.9.2019 začal predávať na najväčšom svetovom trhu elektromobilov so štartovacou  cenou 61 800 RMB – čo zodpovedá cca 8 700 $, resp. cca 8000€. Vzhľadom na to, že európska verzia tohto modelu by si vyžadovala ďalšie investície na homologizáciu, základná cena pre elektromobil na ktorom pracujú v Renaulte okolo 10 000€ sa nezdá byť tak pritiahnutá za vlasy.

Elektromobil Renault City K-ZE je vybavený 26,8 kWh lítium-iónovou batériou. Poháňaný je elektro motorom s výkonom 44 k (43 k) a 125 Nm krútiaceho momentu. Model ponúka dojazd 271 km (podľa metodiky merania NEDC). Okrem toho, vzdialený príbuzný Twinga ponúka vzhľadom na veľkosť  karosérie ( dĺžka 3,73m)   vraj prekvapivo veľa miesta v kabíne, má pomerne veľký  rázvor 2,43 metra ( len pre porovnanie napríklad Škoda Fabia 2,46m) a kufor s objemom 300 litrov.