Nový Ford Focus sme vyskúšali v rámci dvojdňovej dynamickej prezentácii na Orave a v Nízkych Tatrách – konkrétne na trase zo Žiliny, cez Zázrivú (salaš s bryndzovými haluškami „len“ za 6,50€!), popri Lúčanskom vodopáde, ďalej cez Vyšný Kubín-rodisko Hviezdoslava, až do lyžiarskeho strediska Jasná. Potom na druhý deň cestou naspäť do Bratislavy sme Focus popreháňali nielen na kľukatých cestách, ale aj na diaľnici zo Žiliny.

Nový Focus presviedča, tak ako sa na Ford patrí, jazdnými vlastnosťami. Je ľahko ovládateľný, v zákrutách stabilný – bez záludného chovania na nerovnom povrchu (hachback je vybavený po prvýkrát aj s jednoduchou zadnou nápravou, kombi vybavený štandardne pre všetky motorizácie s viacprvkovou) a zvýšeným hlukom od podvozku do kabíny. Plusom je príjemne komfortný podvozok s dobrou absorpciou nerovnosti.

Krátke zoznámenia sme absolvovali s novým Focusom poháňaným trojvalcovým 1.0 litrovým EcoBoostom s výkonom 92kW a štvorvalcovým turbodieslom 1.5 TDCi 88kW. Obe pohonné jednotky spĺňajú nároky na jazdné výkony a spotrebu. Plusom je aj veľmi dobré odhlučnenie. Agregáty po naštartovaní takmer nepočuť, ich zvuk (v prípade trojvalca jadrnejší) sa prejaví až vo vyšších otáčkach. Niekto však pokrúti hlavou nad trojvalcom, resp. nedôverou k tejto pohonnej jednotke z pohľadu jazdných výkonov a životnosti. V praxi však ukazuje, že zvládne bez citeľného úbytku na dynamike a výraznejšom náraste na spotrebe aj pri 5-miestnom obsadení a naložení kufra batožinou, jazdu diaľničným tempom. Klobúk dole! Inak Focus 1.0 EcoBoost podľa palubného počítača ukázal ústretovú spotrebu – pri 130 km/h 6,5l/100km, pri 90km/h dokonca pod 5 litrov/100km.

Viac nájdete v októbrovom časopise Autotest

Reklama