Honda e sa vyznačuje jednoduchosťou dizajnu. Nízky a robustný vzhľad, zvýraznený rozšírenými podbehmi, ukrývajúcimi široké kolesá a pneumatiky, prepožičiava jednoduchému a čistému dizajnu exteriéru športový, dynamický akcent.

Čistý dizajn

Čisté vonkajšie línie zvýrazňujú zapustené kľučky dverí do zadného stĺpika a kamerový systém bočných spätných zrkadiel, ktorý tradičné bočné spätné zrkadlá nahrádza kompaktnými kamerami (táto technológia je ako prvá použitá v kompaktnom segmente). Vďaka systému bočných spätných kamier mohli dizajnéri vytvoriť takmer plynulý prechod medzi čelným sklom a predným stĺpikom. Kľučky zapustené do dverí sa vysunú zo strany vozidla, keď vodič prichádza s kľúčom s diaľkovým ovládaním alebo keď aktivuje digitálny kľúč pomocou aplikácie My Honda+ prostredníctvom smartfónu.

Dizajn zliatinových 16-palcových kolies pre model Honda e základnej úrovne má jednoduchý štýl, s veľkým stredným krytom na zakrytie matíc kolies a štíhlymi rovnými lúčmi. 17-palcová verzia modelu Honda e Advance pridáva dvojfarebné charakteristiky so špeciálne navrhnutými krytmi, ktoré pred pohľadmi skryjú brzdový kotúč a strmene, čo ešte viac vylepšuje čistý vzhľad vozidla.

Moderná kabína

V modernej kabíne je zabudovaná digitálna palubná doska novej generácie s piatimi obrazovkami a prepojený informačno-zábavný systém. Najväčšiu plochu širokej digitálnej prístrojovej dosky Hondy zaberajú dvojité 12,3-palcové LCD dotykové obrazovky. Slúžia ako primárne informačné a zábavné displeje a predstavujú množstvo aplikácií a súvisiace informačné a zábavné služby. Toto sofistikované rozhranie je intuitívne a prispôsobiteľné, s aplikáciami umiestnenými vedľa seba a konfigurovanými pomocou známych intuitívnych ovládacích prvkov ovládania posúvaním a gestami, ako na smartfóne.

Honda e stanovuje nové technologické štandardy v segmente kompaktných EV s intuitívnymi informačnými službami a pripojenými aplikáciami, ktoré sa hladko integrujú s moderným životným štýlom majiteľa. Prístup k nim je možný prostredníctvom dvoch dotykových displejov, umelej inteligencie osobného asistenta Honda Personal Assistant alebo pomocou aplikácie pre smartfóny My Honda +.

Cestujúci na prednom sedadle aj vodič môžu ľahko pristupovať k svojim obľúbeným alebo najpoužívanejším aplikáciám, nakonfigurovaným pomocou šiestich digitálnych predvolieb lemujúcich obrazovky. Používatelia môžu tiež prechádzať naposledy používanými aplikáciami na displeji histórie aplikácií, čo pomáha vyhnúť sa opätovnému komplikovanému vyhľadávaniu v ponuke a jednoduché vykonávanie viacerých úloh a rýchle lokalizovanie funkcií a ich aktiváciu.

2020 Honda e

Obľúbené aplikácie alebo funkcie sa tiež dajú ľahko vymieňať medzi oboma obrazovkami, buď ich rýchlym posunutím (rýchle potiahnutie) cez predvoľby ponuky na okraji alebo výmenou obrazoviek pomocou prepínača, ktorý je na HMI vždy zobrazený. Táto funkcia umožňuje aj spolucestujúcemu posunúť obsah, napríklad navigačné pokyny, do línie očí vodiča. A pretože nastavenie duálnych obrazoviek umožňuje vedľa seba zobraziť dve aplikácie, vodič a predný spolucestujúci si môžu nezávisle na sebe zvoliť a sledovať samostatné aplikácie. Napríklad, keď sa vodič riadi navigačnými pokynmi, cestujúci na prednom sedadle sa môže pohybovať vo „vizuálnom zozname skladieb“ a vyhľadať svoje obľúbené pesničky.

Široký rozsah online služieb

Pripojené služby a aplikácie prístupné prostredníctvom rozhrania dotykovej obrazovky je možné aktivovať aj pomocou hlasových povelov, aby ste sa zapojili do služby Honda Personal Assistant. Intuitívny osobný asistent Honda je funkcia umelej inteligencie (AI), ktorá využíva jedinečné kontextové chápanie na vytváranie prirodzenej konverzácie a umožňuje prístup k širokému rozsahu online služieb. Komplexný balík zabudovaných aplikácií sa môže doplniť o plynulé zrkadlenie smartfónom prostredníctvom systému Apple CarPlay alebo Android Auto. Prostredníctvom týchto systémov môžu používatelia na duálnych dotykových obrazovkách sledovať sociálne médiá, hudbu alebo iné internetové služby.

Okrem množstva obrazoviek, ktoré pomáhajú vodičovi, je možné zapnúť centrálny zrkadlový kamerový systém, ktorý prenáša obraz zo stredovej zadnej kamery na displej spätného zrkadla, čím sa zvyšuje bezpečnosť a pohodlie, najmä ak výhľad vodičova dozadu zakrývajú cestujúci alebo náklad. Táto funkcia je štandardnou výbavou triedy Honda e Advance.

Zážitok ako v kine

Keď je vozidlo zaparkované – a to aj pri nabíjaní – môžu cestujúci získať prístup k funkciám obrazovky „My Room“ pomocou hotspotu Wi-Fi Hondy e, čo vozidlo posúva nad rámec jednoduchého dopravného prostriedku. Používatelia môžu sledovať videoobsah a pristupovať na internet na svojich mobilných zariadeniach alebo, aby sa ešte viac zvýšil zážitok podobný salóniku, môžu si znovu vytvoriť klasický zážitok z filmu „v aute“ prístupom k službám streamovania obsahu cez vstup HDMI v stredovej konzole.

Srdcom pohlcujúcej akustiky je audio systém domáceho kina, ktorý poskytuje živý a bohatý zvukový doprovod. Honda e sa dodáva so šiestimi reproduktormi 180-wattového zvukového systému, zatiaľ čo Honda e Advance dostáva vylepšený 376-wattový prémiový zvukový systém s externým zosilňovačom, 75-wattovým subwooferom umiestneným pod zadným sedadlom a 45-wattovým stredovým reproduktorom, ktorý sa pridáva ako jeden z ôsmich reproduktorov pre zvýšenú hĺbku zvuku.

Asistent Honda Personal Assistant (HPA)

Integrovaný agent umelej inteligencie osobného asistenta Honda Personal Assistant (HPA) časom rozvíja lepšie porozumenie hlasu jednotlivca, čo mu pomáha ľahšie poskytovať presnejšie reakcie a ľahšie spájať auto a vodiča s moderným životom. Pokročilá technológia navrhnutá na zjednodušenie zážitku vodiča zahŕňa aj digitálny kľúč, ktorý umožňuje bezpečný prístup k automobilu prostredníctvom smartfónu, a bezproblémový systém odomykania, ktorý zaisťuje odomknutie, pripojenie a pohotovosť vozidla Honda e vždy, keď vodič príde k vozidlu.

Ako je rýchly?

V ponuke sú dva elektrické motory. Honda e može byť poháňaná základným elektrickým motorom s  výkonom 136 koní (100 kW) s rovnakým krútiacim momentom, ktorý  zrýchli z 0 na 100 km/h za 9,0 sekundy alebo výkonnejším s výkonom 113 kW (154 koní) a krútiacim momentom 315 Nm, ktorý rýchli  z nehybného stavu po rýchlosť 100 km/h za 8,3 sekúnd.  Obe motory majú batéria s kapacitou 35,5 kWh poskytuje dojazd  220 km na jedno nabitie, ideálne pre každodenné mestské dochádzanie. Funkcia rýchleho nabíjania tiež umožňuje dobitie na 80 % kapacity za 30 minút.

Posilnením funkčného prístupu založeného na dizajne je pokročilý nabíjací port vozidla integrovaný v strede kapoty, aby sa dal ľahko používať z oboch strán vozidla. Veko je vyrobené z vysokopevného skla, ktoré vyžaruje kvalitu a krásu. Port sa ovláda pomocou ovládača alebo aplikácie My Honda+. LED osvetlenie, viditeľné cez elegantný kryt, víta vodiča po priblížení sa k automobilu a komunikuje rozsvietením modrej farby pri nabíjaní, alebo červenej, ak nabíjací systém zistí chybu.

Medzi ďalšie špeciálne funkcie EV patrí regulácia nabíjania akumulátora a monitorovanie dojazdu. Výsledky vyhľadávania nabíjacích staníc a navigácie sa do auta môžu odoslať z mobilného zariadenia.

Výnimočne obratný

Aby sa zachoval športový charakter automobilu, výkon sa prenáša cez zadné kolesá a tým sa zároveň umožňuje väčšia manévrovateľnosť prednými kolesami. Výsledkom je polomer zatáčania približne 4,3 metra, vďaka čomu má výnimočné manévrovacie schopnosti v mestských uličkách.

Na celkovú dĺžku 3895 mm je vozidlo pomerne široké, až 1750mm, pričom predné a zadné krátke previsy sú krátke. S batériou umiestnenou nízko pod podlahou vozidla je ťažisko vozidla len 500 mm od zeme a v kombinácii s rozložením hmotnosti 50:50 sa zaisťuje výborná ovládateľnosť. Dynamiku jazdy zvyšuje aktívny systém riadenia s variabilným prevodovým pomerom (VGR) spoločnosti Honda, pričom počet otočení volantu medzi krajnými polohami je 3,1. VGR funguje na základe zmeny prevodového pomeru vzhľadom na absolútnu hodnotu uhlov riadenia.

Iba štyri sedadlá a 171-litrový kufor

K ďalším zaujímavým špecifikáciám, ktoré spoločnosť Honda vydala, patrí pohotovostná hmotnosť pre základný model 1 514 kg. Vďaka tomu je oveľa ťažší ako automobil segmentu B poháňaný spaľovacím motorom, ale je porovnateľný s podobne veľkými EV, ako je Renault Zoe . Keď už hovoríme o veľkosti, Honda e má dĺžku 3 895 mm, šírku 1 750 mm a výšku 1 512 mm, pričom rázvor kolies meria 2 530 mm.

Honda E je štvormiestny automobil. Batožinový priestor ma objemom 171 litrov, ktorý je možné zväčšiť sklopením zadných sedadiel na  úložný priestor 861 litrov (po strechu, metóda VDA).

Bohatá výbava

Súčasťou výbavy je balík technológie Honda Sensing, ktorý je  pre Európu obohatený o tri nové funkcie:

–              Systém oznámenia pohybu vozidla vpredu: upozorňuje vodiča, keď sa vozidlo pred ním začne pohybovať.

–              Ovládanie škrtiacej klapky na zmiernenie následkov zrážky: zabraňuje náhlym zrýchleniam pri cúvaní alebo jazde po naštartovaní vozidla, keď je v ceste prekážka.

–              Funkcia brzdenia pri nízkej rýchlosti: aktivuje núdzové brzdenie počas jazdy alebo cúvania pri nízkej rýchlosti.

2020 Honda e

Medzi ďalšie funkcie v balíku Honda Sensing patria:

–              Brzdový systém na zmiernenie následkov zrážky (CMBS): pomáha predchádzať kolízii s autami a chodcami. Tento systém bol vylepšený o detekciu chodcov a cyklistov v prípade chýbajúceho pouličného osvetlenia v noci a teraz použije brzdy, ak blížiace sa vozidlá pretínajú dráhu vozidla alebo do nej zatáčajú.

–              Adaptívny tempomat (ACC): umožňuje vozidlu udržiavať jazdu a sledovať premávku pri nízkych rýchlostiach.

–              Systém podpory riadenia vozidla v jazdnom pruhu (LKAS): používa sa na mestských a vidieckych cestách, ako aj na viacprúdových cestách, na udržanie vozidla v strede jazdného pruhu, ktorý funguje približne od rýchlosti 72 km/h až do maximálnej rýchlosti vozidla.

–              Inteligentný obmedzovač rýchlosti (ISL): automaticky riadi rýchlosť vozidla pri rýchlosti nastavenej vodičom alebo pod rýchlostným limitom vyznačeným na dopravnej značke.

–              Systém zmiernenia vybočenia z cesty (RDMS): rozoznáva hranice jazdného pruhu a pomáha vodičovi, aby nevybočil zo svojho jazdného pruhu.

–              Rozpoznávanie dopravných značiek (TSR): zabraňuje náhlemu zrýchleniu v dôsledku nepozornosti a upozorňuje vodiča.

–              Automatické diaľkové svetlá: deteguje vozidlá vpredu a automaticky prepína medzi stretávacími a diaľkovými svetlami.

V prípade nehody zahŕňa rad pokročilých služieb pripojenia aj upozornenie na nárazy a systém palubného tiesňového volania E-call na privolanie cestnej asistencie v núdzových situáciách.

Honda e je lídrom stratégie značky tzv. elektrickej vízie „Electric Vision“ pre európsky región, ktorá predstavuje záväzok k udržateľnejšiemu modelovému radu. Odvážnou ambíciou bude elektrifikácia všetkých hlavných modelov spoločnosti Honda v Európe do roku 2022, čo je o tri roky skôr, ako bol predtým oznámený cieľ do roku 2025: Demonštruje to dôveru Hondy vo svoju technológiu elektrických a hybridných hnacích ústrojenstiev.

VIDEO