Ford Ranger Raptor prichádza na  slovenský trh v cene 57 588€. V rámci ceny dostanete auto vybavené širokou výbavou a predĺženou  továrenskou zárukou Ford Protect na 5 rokov/150 000km.

Ford Ranger Raptor, ktorý vyvinula divízia Ford Performance, púta na prvý pohľad dominantným vzhľadom a pôsobivými rozmermi. Automobilovú verejnosť dokáže ohúriť nielen impozantným vzhľadom ale aj jazdným charakterom.

Tento kolos poháňa výkonný 2,0-litrový vznetový motor EcoBlue s dvomi turbodúchadlami, ktorý dosahuje výkon 213 koní a krútiaci moment 500 Nm kombinovaný s novou 10-stupňovou automatickou prevodovkou. Širší rozsah prevodových pomerov prináša lepšiu akceleráciu a citlivejšie reakcie, ako aj spotrebu paliva 8,9 l/100 km a emisie CO2 na úrovni 233 g/km ( podľa NEDC).

Drsný štýl tohto najlepšieho modelu Ranger podporuje podvozok od divízie Ford Performance optimalizovaný s ohľadom na rýchlu terénnu jazdu a všestranné jazdné schopnosti.

Superpevný vystužený rám podvozka modelu Ranger Raptor je postavený tak, aby odolával terénnej jazde s vysokou mierou nárazov. Využíva nízkolegované ocele s vysokou pevnosťou, aby vydržal neľútostné zaobchádzanie  v teréne.

Zavesenie kolies verzie Raptor bolo špeciálne spracované tak, aby zvládalo obávaný terén vo vysokej rýchlosti pri súčasnom zachovaní úplnej kontroly nad vozidlom a dokonalého komfortu. Prispieva k tomu o 150 mm širší rozchod kolies a o 51 mm vyššia svetlá výška než vo verzii Ranger XLT.

Tlmiče FOX s polohovo citlivým tlmením (Position Sensitive Damping) zabezpečujú v extrémnych situáciách vyššie tlmiace sily, čím vozidlo získava nebývalé terénne schopnosti, a v miernejších podmienkach zasa nižšie tlmiace sily, čo zaručuje hladšiu jazdu na spevnených cestách. Dráha predných tlmičov sa predĺžila o 32 percent a zadných tlmičov o 18 percent.

Vysokovýkonným tlmičom s priemerom 63,5 mm pomáhajú hliníkové priečne ramená, spoločne s vyčnievajúcimi výlismi v karosérii na upevnenie tlmičov vpredu. Nové na mieru vytvorené zavesenie zadných kolies s vinutými pružinami tlmičov využíva zabudovaný Wattov priamovod, vďaka čomu sa náprava môže pohybovať nahor a nadol s minimálnym bočným pohybom.

Brzdenie predných kolies zabezpečujú dvojpiestikové predné strmene, ktoré majú v porovnaní so štandardným pick-upom Ranger o 20 percent väčší priemer piestov (celkovo 51 mm), a odvetrávané kotúče s rozmermi 332 mm na 32 mm. Zvýšiť sa podarilo aj brzdný účinok na zadných kolesách, k čomu prispeli zadné strmene s priemerom 54 mm a odvetrávané kotúče s rozmermi 332 mm na 24 mm. Univerzálne pneumatiky BF Goodrich 285/70 R17 boli vyvinuté špeciálne pre Ranger Raptor.

Svetlá výška 283 mm a hĺbka brodenia 850 mm, predný nájazdový uhol 32,5 stupňa, ako aj prejazdový a zadný nájazdový uhol 24 stupňov dodávajú vozidlu pôsobivé všestranné jazdné schopnosti.

Okrem toho disponuje Ranger Raptor ochranou spodnej časti karosérie pred terénnymi prekážkami. Okrem štandardného spodného krytu motora a prevodovky modelu Ranger sa používa nový kryt podvozka vyrobený z ocele s vysokou pevnosťou a hrúbkou 2,3 mm, čo znamená, že je o 60 percent hrubší než štandardný kryt podvozka. Viac v článku na https://www.autotest.sk/ford-ranger-raptor-prichadza-do-europy-2/