Ford práve odhalil vynovenú Fiestu, ktorá absolvovala facelift a rad vylepšení.

  • Nový kompaktný hatchback Fiesta sa predstavil s faceliftom exteriéru. V rámci rozmanitého modelového radu ponúkne aj dodatočné luxusné pakety Vignale.
  • Medzi technológie novej generácie patria nové predné maticové svetlomety Matrix LED s diaľkovými svetlami, 12,3-palcový displej na prístrojovom paneli a systém výstrahy pred jazdou v protismere.
  • Do elektrifikovaného radu pohonných jednotiek pribudne 48-voltový EcoBoost Hybrid so sedemstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou Powershift. Predstavila sa aj nová Fiesta ST s výkonom 200 koní.
  • Cenové relácie budú známe v priebehu októbra 2021 a dodanie prvých kusov očakávame koncom roka 2021.

Vynovený dizajn exteriéru

Nový štýl exteriéru  tvorí dizajn kapoty s vyššou prednou časťou v kombinácii s väčšími hornými mriežkami. „Modrý ovál“ Ford je teraz umiestnený v maske, nie na hrane kapoty. Fiesta v rámci modernizácie dostala štandardne nové predné LED svetlomety ( ako voliteľný prvok výbavy svetlomety Matrix LED ), vzadu svetlá majú nový čierny rám pre sofistikovanejší vzhľad, zatiaľ čo voliteľné LED zadné svetlá dopĺňa čierna povrchová úprava Premium Black.

2021_FORD_FIESTA_RANGE

Každý nový variant Fiesty má výraznejšie odlíšený vzhľad

Série s výbavou Trend a Titanium sú vybavené širokou hornou maskou s výraznými horizontálnymi lemami a vysokolesklým chrómovým lemovaním s výraznými bočnými otvormi. Modely s výbavou Titanium majú aj horizontálne lišty v hornej časti masky, ktoré sú zakončené chrómom lisovaným za tepla a ktoré ladia s chrómovým lemovaním okien.

Verzia ST-Line sa inšpirovala v tíme Ford Performance. Má športovejší charakter a dá sa rozpoznať podľa novej hornej masky s hlbšími krytmi a lesklou čiernou úpravou v tvare včelích plástov. Široké bočné vetracie otvory sú lakované vo farbe karosérie a väčšia spodná časť masky prispieva k rozhodnému vzhľadu.

Variant Active inšpirovaný SUV sa vyznačuje robustnejšími dizajnovými líniami, ktoré mu dodávajú dobrodružný charakter. Široká horná časť masky obsahuje výrazné zvislé lemy lakované lesklou čiernou farbou. Bočné vetracie otvory sú vyššie a výraznejšie, čím odrážajú vyšší vzhľad verzie Active, podobne ako v prípade crossoverov.

Výrazný nový štýl exteriéru dopĺňa sedem nových zliatinových diskov kolies a k dispozícii sú aj dve nové farby exteriéru – modrá Boundless Blue a červená Beautiful Berry.

Najvyššiu úroveň dizajnu a exkluzivity zaisťujú voliteľné pakety Vignale pre verzie Titanium, ST-Line a Active s jedinečnými dizajnovými prvkami vrátane exkluzívnych 17- a 18-palcových zliatinových diskov, prémiových materiálov čalúnenia sedadiel Sensico a interiérových dekoratívnych prvkov s matným uhlíkovým efektom.

Interiér s novým12,3“ digitálnym prístrojovým štítom

Interiér s novým12,3-palcový, plne konfigurovateľný digitálny prístrojový panel TFT, ktorý vodičom umožňuje prispôsobiť si a uprednostniť informačné zobrazenia vrátane upozornení navigačného systému. Na prístrojovej doske sa na displejoch zobrazujú jedinečné motívy, ktoré korešpondujú s vybranými režimami jazdy, plus samostatná oblasť pre informácie s vysokou prioritou, akými sú napríklad asistenčné technológie.

2021_FORD_FIESTA_INTERIOR_2

Široká ponuka asistenčných systémov

Nová Fiesta pridáva do ponuky asistenčných technológií systém výstrahy pred jazdou v protismere. Tento systém využíva kameru namontovanú na čelnom skle a informácie z navigačného systému vozidla a pri jazde okolo značky „Zákaz vjazdu“ na vjazde na diaľnicu sa zobrazí optická výstraha a zaznie zvukový výstražný tón.

Medzi ďalšie dostupné prvky výbavy patrí adaptívny tempomat so systémom Stop & Go a systém rozpoznávania dopravných značiek. Systém dokáže vo vozidlách vybavených prevodovkou Powershift automaticky úplne zastaviť vozidlo a v premávke s častým zastavovaním sa opäť rozbehnúť.

Aktívny parkovací asistent, ktorý taktiež uľahčuje vodičovi život v meste, dokáže rozpoznať parkovacie miesta vhodnej veľkosti a ovláda riadenie pri pozdĺžnom alebo kolmom parkovaní, pričom vodič ovláda zrýchľovanie a brzdenie a radí prevodové stupne.

Medzi technológie určené na prevenciu alebo zmiernenie následkov kolízií s inými účastníkmi cestnej premávky patrí systém monitorovania mŕtveho uhla (BLIS) s funkciou upozornenia na križujúce vozidlá a aktívnym brzdením, pomocník pre zachovanie stopy v jazdnom pruhu a systém prevencie nárazov s aktívnym brzdením.

Zákazníci si s modelom Fiesta užijú zážitky aj vďaka pokročilým funkciám konektivity. Technológia modemu FordPass Connect v štandardnej výbave umožňuje na diaľku ovládať niekoľko praktických funkcií pomocou aplikácie FordPass. Zákazníci môžu ovládať funkcie uzamykania/odomykania dverí, diaľkového štartovania pre modely Fiesta so sedemstupňovou automatickou prevodovkou, funkciu lokalizácie a stavu vozidla, skontrolovať úroveň paliva, stav poplašného systému, tlak v pneumatikách, životnosť oleja a ďalšie.

2021_FORD_FIESTA_INTERIOR_1

 

Funkcie konektivity v novej Fieste zabezpečujú aj aktuálne informácie o premávke pre voliteľný navigačný systém či informácie o miestnom nebezpečenstve, takže dokážu informovať vodiča o nebezpečnej situácii na ceste pred vozidlom, aj keď nehodu nevidno kvôli zákrute alebo iným vozidlám.

Vďaka voliteľnému komunikačnému a zábavnému systém Ford SYNC 36 môže vodič ovládať audiosystém, navigačný systém a pripojené smartfóny pomocou jednoduchých hlasových povelov. Systém je kompatibilný s funkciami Apple CarPlay a Android Auto™, ktoré podporuje 8-palcový stredový dotykový displej s gestami priblíženia a posúvania prstami, ako aj možnosť zobraziť 180-stupňový obraz zozadu pomocou voliteľnej spätnej kamery.

Nové modely Fiesta vybavené systémom SYNC 3 sú teraz k dispozícii aj so systémom upozornenia na cestujúcich na zadných sedadlách, ktorý vodiča upozorní, aby vo vozidle nezabudol deti alebo domáce zvieratá. Ak na začiatku cesty niekto otvoril zadné dvere, systém vodičovi pripomenie, aby skontroloval zadné sedadlá.

Medzi ďalšie voliteľné prémiové funkcie patrí bezdrôtová nabíjacia podložka pre smartfóny a audiosystém B&O s 10 reproduktormi, zabudovaným subwooferom a 575-wattovým zosilňovačom s digitálnym spracovaním signálu, ktorý prehráva priestorový zvuk (voliteľne)7

Pribudne 48-voltový EcoBoost Hybrid

Modely Fiesta EcoBoost Hybrid namiesto štandardného alternátora využívajú integrovaný štartér/generátor poháňaný remeňom (BISG), ktorý umožňuje rekuperáciu a uskladnenie energie, ktorá sa zvyčajne stratí počas brzdenia a jazdy na voľnobeh. Slúži na nabíjanie 48-voltového lítiovo-iónového, vzduchom chladeného akumulátora.

Systém BISG funguje aj ako elektromotor, ktorý spolupracuje so spaľovacím motorom a uloženú energiu využíva na zvýšenie krútiaceho momentu pri normálnej jazde a zrýchľovaní, ako aj na napájanie elektrického príslušenstva vozidla. Táto technológia dokáže znova naštartovať motor iba za 350 milisekúnd, takže technológia automatického vypínania a štartovania motora môže vypnúť motor napríklad pri spomaľovaní pred zastavením pri rýchlosti do 25 km/h a dokonca aj vtedy, keď je zaradený prevodový stupeň a stlačený spojkový pedál, čím sa ušetrí ešte viac paliva.

2021_FORD_FIESTA_ACTIVE_04

Ford Fiesta s 1,0-litrovým motorom EcoBoost Hybrid je k dispozícii s výkonom 125 koní a 155 koní v kombinácii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Spotreba paliva podľa normy WLTP činí od 4,9 l/100 km a emisie CO2 od 111 g/km 2, čo v porovnaní s nehybridnou verziou 1,0-litrového motora EcoBoost s výkonom 125 koní predstavuje zlepšenie o 5 percent a podľa údajov spoločnosti Ford možno v meste dosiahnuť úsporu až do 10 percent.

EcoBoost Hybrid s výkonom 125 koní je k dispozícii aj so sedemstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou Powershift, ktorá zaisťuje hladké radenie prevodových stupňov, optimalizovanú kultivovanosť a spotrebu paliva od 5,2 l/100 km a emisie CO2 na úrovni 117 g/km (podľa WLTP).

Prevodovka Powershift pomáha udržiavať motor v optimálnych, efektívnych otáčkach, a okrem toho umožňuje funkciu automatického vypínania a štartovania motora počas jazdy pri rýchlosti pod 12 km/h, aby sa znížila spotreba paliva pri jazde v meste. Zdokonalil sa aj zážitok z jazdy, pričom automatická prevodovka umožňuje podradenie o tri stupne pre rýchlejšie predbiehanie, keď vodič vyžaduje maximálnu akceleráciu.

1,0-litrový motor Ford EcoBoost má výkon 100 koní, spotrebu paliva od 5,2 l/100 km a emisie CO2 na úrovni 118 g/km (podľa WLTP). Tento motor, podobne ako variant EcoBoost Hybrid, využíva vysokotlakové priame vstrekovanie paliva, dvojité variabilné časovanie vačkových hriadeľov a odsadenú konštrukciu kľukového hriadeľa pre kultivovaný chod, pričom je k dispozícii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Ford Fiesta umožňuje voľbu jazdných režimov jazdy Normal, Sport a Eco, ktoré umožňujú vodičovi nastaviť si odozvu na stlačenie plynového pedála, ESC, kontrolu trakcie, plus načasovanie radenia pre modely s automatickou prevodovkou, aby reakcie a výkon zodpovedali scenárom jazdy. Fiesta Active má aj režimy Trail a Slippery.

Zdroj: Ford                                                                                             Jozef Pospíšil

Reklama