• CUPRA oslavuje svoje prvé narodeniny predstavením štúdie CUPRA Formentor
  • Prvý model vyvinutý špecificky len pre značku Cupra
  • Štúdia bude mať premiéru o necelé dva týždne na autosalóne v Ženeve
  • Do sérovej podoby sa má dostáť na trh v roku 2020.

Prvý rok samostatného fungovania značky CUPRA potvrdil jej potenciál na trhu, keď predaj vysoko výkonných modelov v roku 2018 vzrástol o 40 % oproti predchádzajúcemu roku a dosiahol 14.400 kusov. Po uvedení svojho prvého samostatného modelu CUPRA Ateca značka plánuje zdvojnásobiť svoj predaj v časovom horizonte 3 až 5 rokov. Zhmotnenie tohto plánu predstavuje štúdia CUPRA Formentor. Do sérovej podoby sa má dostáť na trh v roku 2020.

Wayne Griffiths, výkonný riaditeľ a člen predstavenstva značky CUPRA zdôraznil, že „Aktuálny úspech značky CUPRA je jasnou reflexiou jej popularity na trhu.“ Ďalej dodal, že „Reakcia na značku CUPRA prekonala všetky naše očakávania a chceme konsolidovať túto fascinujúcu značku, ktorá si získava srdcia najnáročnejších automobilových nadšencov. Teraz je čas dať značke CUPRA plný plyn.“

Štúdia CUPRA Formentor je nižšia ako sériový model CUPRA Ateca, čo zvýrazňuje jej športový charakter. K tomu prispieva dvojfarebné lakovanie a výrazne prelisy na karosérie. Vizuálne ťažisko karosérie je posunuté viac smerom dozadu, čo spolu s akcentovanou dĺžkou kapoty umocňuje športové proporcie karosérie.

S dizajnom karosérie štúdie CUPRA Formentor harmonizuje interiér so športovým charakterom vybavený moderným prístrojovým panelom, športovým volantom a škrupinovými sedadlami. Kokpit doslova obopína vodiča a spolujazdca vpredu, horizontálne členený prístrojový panel plynulo prechádza do výplní predných dverí. Prvky z tmavého chrómu a lesklé čierne akcenty dodávajú kabíne videnú v premiovych vozidlách.

Všetky dôležité informácie sa vodičovi prehľadne zobrazujú na digitálnom združenom prístroji, navigačný systém má panoramatický dotykový displej s uhlopriečkou 25,4 cm (10”). Tento displej, odsadený od hornej časti prístrojového panelu, súčasne slúži na ovládanie množstva funkcií vozidla a digitálnej konektivity posádky.

Štúdia CUPRA Formentor sa prezentuje výkonným plug-in hybridným pohonom, vykazujúci max. vykonom 180kW(245k) prenášajúci sa prostredníctvom dvojspojkovej prevodovky DSG na predné kolesá. Vozidlu nechýba taktiež adaptívny podvozok, uzávierka diferenciálu či progresívne riadenie.

 

Reklama