Čínská značka BYD zaháji svoju európskou expanziu s modelom SUV Tang EV 600 s elektrickým pohonom.

Spoločnosť BYD Auto, najväčší čínsky výrobca elektrických vozidiel v Číne (a druhý najväčší svetový výrobca elektrických automobilov po Tesle), zverejnil svoje plány ohľadom predaja osobných a úžitkových vozidiel v Európe. Prvým osobným modelom bude SUV BYD Tang EV600 2. generácie. V pláne sú tiež elektrické dodávky, 7,5 a 19-tonové nákladné vozidlá či terminálový traktor.

Najprv iba v Nórsku

Čínska značka BYD zaháji svoju európskou expanziu v segmente osobných automobilov ( v Európe už úspešne predáva autobusy, vysokozdvižné vozíky)  spustením predaja BYD Tang EV600 do konca tohto roka. Na vstup do Európy si čínska automobilka BYD vybrala ako prvé Nórsko, nakoľko jeho trh je najviac ústretový  z európskych krajín pre predaj elektrických vozidiel.

„Nórsko je najvyspelejším trhom v Európe, pokiaľ ide o rozsiahle zavádzanie a používanie elektrických vozidiel, a má aj s komplexnú sieť dobíjacích staníc,“ uviedol generálny riaditeľ európskeho zastúpenia BYD Europe Isbrand Ho. “Budeme pozorne hodnotiť, ako funguje trh, ale z dlhodobého hľadiska je naším cieľom rozšíriť predaj osobných automobilov za hranice Nórska,” dodal ešte.

SUV Tang EV 600 je v Číne v ponuke s predným a s pohonom oboch náprav. BYD uvádza, že do Európy privezie verziu s pohonom oboch náprav využívajúca batériu s kapacitou 82,8kW, ktorá sa môže  pochváliť dojazdom 520 km (podľa skúšobného cyklu NEDC, v režime  WLTP to bude samozrejme menej) a zrýchlením z 0 na 100 km/h zrýchli za cca 4,5 s.  Z 30 na 80 % kapacity sa nabije za 30 min.

Základom je II. generácia kompaktného SUV Tang ( v ponuke od roku 2018) vo verzii plug-in hybrid. Jeho predchodca patril k najpredávanejším plug-in hybridom na svete.

Veľkosťou karosérie (na dĺžku 4 870 mm, šírku 1 950 mm a výšku 1 725 mm) sa radí do SUV strednej triedy. Pre porovnanie, Tesla Model Y disponuje  rozmery 4 751 mm,  1 921 mm a 1 624 mm.

Za európsky vyzerajúcim dizajnom  4,87 metra dlhého auta stojí známy dizajnér: Wolfgang Egger, mimo iného podpísaný aj pod dizajnom krásneho modelu 8C Competizione. Ceny zatiaľ nevieme. Zverejnené budú koncom roka pri uvedení daného modelu do predaja v Nórsku.