Minulý mesiac bola predstavená očakávaná novinka, ôsma generácia športového modelu Corvette.

V porovnaní s predchodcom ide o revolučnú novinku – aktuálne uvedený model Corvette C8 upustil od umiestenia motora vpredu a vsadil na športovejšie uloženie motora v strede, ktoré zabezpečuje autu lepšie rozloženie hmotnosti a tým aj lepší jazdný prejav. Automobilka naviac vyzdvihuje nízke uloženie pohonného systému, čo znižuje ťažisko vozidla a tým zlepšuje stabilitu a ovládateľnosť vozidla. Zmena koncepcie uloženia agregátu má vplyv aj na samotný vzhľad Corvette C8 (napr. kabína sa  posunula o takmer 420 mm dopredu) pripomínajúca vozidlá so spínajúcim koníkom v znaku (viď foto Ferrari  458 Italia).

Pritom Corvette C8 s cenou cca 60 000 dolárov je v porovnaní s Ferrari 458 Italia takmer trikrát lacnejší. Papierovo pritom Ferrari 458 Italia nie je trikrát lepší či?

Napríklad Corvette s paketom Z51 Performance zrýchli z 0-100km/h pod 3 sekundy, Ferrari na to potrebuje niečo nad 3 sekundy. Chevrolet ostal v tomto modeli pri klasike atmosférickom osemvalci – čo je už dnes rarita. Ide o novú generáciu motora Small Block LT2 s objemom 6,2 litra, ktorý vykazuje max. výkon 497 k (369kW)  a max. krútiaci  moment 630 Nm ( s paketom Z51 Performance 502k, 637 Nm). Motor bol skonštruovaný tak, aby poskytol vysoký krútiaci moment v nízkych otáčkach. Spriahnutý  je s novou osemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Takto disponovaný sa môže postaviť so sebavedomí aj tým najlepším v segmente „supercars“.

Ferrari 458 Italia potrebuje so 4,5 litrovým V8 motorom ako sme spomínali  viac ako 3 sekundy, aby sa dostalo na hranicu rýchlosti 100km/h, napriek tomu, že má väčší max. výkon 570k ( max. krútiaci moment  540Nm je nižší ako disponuje Corvette C8). Spriahnutý je so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Výkon sa prenáša výlučne na zadné kolesá, rovnako ako na C8 (zatiaľ).

A aby to bolo ešte zaujímavejšie, obe autá vážia približne rovnako, Ferrari 458 Italia …1 565 kg a Corvette …1 530 kg. Nie je to však všetko len o papierových jazdných výkonoch … motor LT2 V8  sa určite nebude vytáčať tak vysoko ako motory Ferrari, vďaka ktorým si môžete užívať zvuk na úctyhodných 9 000 ot.min-1.