Volkswagen Amarok prichádza s výkonným šesťvalcom

Uvádzací model Amarok Aventura s ochranným oblúkom Sportsbar, 20-palcovými kolesami, bi-xenónovými reflektormi a dennými svetlami z LED Amarok, dostane väčšie ‚srdce‘ 3.0 TDI 6V.

Nový agregát má o 1 liter väčší objem ako doterajší štvorvalec. Na výber bude v troch výkonových modifikáciách – 120 kW/163 k, 150 kW/204 k a 165 kW/224 k. Všetky verzie spĺňajú najnovšiu emisnú normu EU 6. Ako prvý bude k dispozícii najvýkonnejší agregát 3,0 TDI 6V s max. výkonom 165 kW /224 k. Max. krútiaci moment dosahuje už pri nízkych otáčkach 1.500 za minútu. Maximálna hodnota 550 Nm je ešte o 130 Nm vyššia ako pri doteraz najvýkonnejšej štvorvalcovej verzii.

Dlhé sprevodovanie najvyšších stupňov 6-stupňovej manuálnej alebo 8-stupňovej automatickej prevodovky pri konštantnej rýchlej jazde znižujú otáčky a tým prispievajú k priaznivejšej spotrebe paliva a nižšej hladine vnútornej hlučnosti. Nový Amarok 3.0 TDI a 8-stupňovou automatickou prevodovkou bude mať kombinovanú spotreba paliva podľa aktuálnej európskej metodiky NEDC iba 7,6 litra/100 km. Tomu zodpovedá hodnota emisií CO² 199 gramov na kilometer. Podľa výkonu motora bude mať nový Amarok tri rozličné verzie pohonu – klasický pohon zadných kolies alebo pohon všetkých kolies 4MOTION v dvoch vyhotoveniach. Pri manuálnej prevodovke je vyriešený ako pohon zadných kolies so zapínateľným pohonom predných kolies. Pri 8-stupňovej automatickej prevodovke bude pohon 4MOTION permanentný so samosvorným medzinápravovým diferenciálom Torsen. Nový posilňovač riadenia Servotronic, ktorý sa v Európe bude montovať štandardne, umožňuje presnejšie ovládanie veľkého pikapu. Nové 17-palcové brzdové kotúče na prednej náprave pri najvýkonnejšej verzii spolu so 16-palcovými kotúčmi na zadnej nápravy prispieva k dostatočnej účinnosti brzdovej sústavy. Amarok má sériovo aj multikolízne brzdy.

VW Amarok
VW Amarok

Atletickejšia predná časť karosérie podčiarkuje výrazný vzhľad nového modelu Amarok. Dizajn zodpovedá aktuálnej DNA značky Volkswagen. Kabína vďaka úplne novému prístrojovému panelu a novým ergonomickým sedadlám pôsobí hodnotnejším dojmom. S dĺžkou 5,25 metra a šírkou 2,23 metra (vrátane vonkajších spätných zrkadiel) Amarok spĺňa všetko, čo zákazníci požadujú od klasického pikapu.

Nový, vo farbe karosérie lakovaný ochranný oblúk (Sportsbar) za kabínou, ktorý je súčasťou štandardného vybavenia uvádzacieho modelu, predávaného v Európe pod názvom Amarok Aventura, vizuálne predlžuje kabínu smerom dozadu a súčasne prekrýva menšiu časť nákladnej plochy s veľkosťou 2,52 m².

Na nákladnej ploche je tzv. Cargo-Box. Naďalej sú v ponuke rozličné povrchové úpravy nákladnej plochy, kryty, ochranné oblúky alebo hardtopy. Na nákladnú plochu štvordverového vozidla sa naďalej naprieč zmestí europaleta a užitočná hmotnosť je – podľa verzie vybavenia – vyše jednej tony. Okrem toho môže Amarok v niektorých verziách ťahať brzdený príves s hmotnosťou do 3,5 tony.

Formát pneumatík jednotlivých stupňov vybavenia bol zväčšený, čo vozidlu dodáva impozantnejší vzhľad. Uvádzací model Amarok Aventura má 20-palcové disky z ľahkej zliatiny. Jeho štandardné vybavenie zahŕňa parkovacie senzory Park Distance Control, cúvaciu kameru, bi-xenónové reflektory denné svetlá z LED a osvetlenie zadnej evidenčnej tabuľky z LED. Bočné prahy pod dverami, tiež osvetlené diódami LED, dotvárajú atraktívny vzhľad modelu Amarok Aventura.