Test: VW Tiguan Allspace 2.0 TDI 4MOTION DSG

Predĺžená verzia Tiguana s názvom Allspace vyzerá veľmi dobre. Je to typický VW vsádzajúci na overený dizajn. Nárast rozmerov (do dĺžky +215 mm a v rázvore +109 mm), resp. predĺženie zadnej časti mu po vzhľadovej stránke vôbec neublížili. Proporčne je skrátka veľmi dobre zvládnutý. Z predlženej zadnej časti profituje veľkosť interiéru a batožinového priestoru.

VW Tiguan Allspace ukázal svoje silné stránky nielen podľa očakávania variabilitou prepravy, veľkosťou vnútorného a batožinového priestoru, ale aj samotnými jazdným prejavom a prekvapujúco úsporným agregátom.

Naladenie podvozku je jeho jedna z najsilnejších predností. Zvládnutím protichodných požiadaviek, t.j. komfortu, resp. absorpcie nerovností a stability prejazdu zákrutami, môže vyučovať celý rad konkurentov. Pri jazde v zákrutách máte pocit, že nešoférujete 4821 mm dlhé a 1775 kg vážiace SUV. Na daný typ auta suverénne zvláda vyhýbacie manévre a zároveň pri jazde po nerovnostiach robustný podvozok filtruje nerovnosti tak, že aj na 19“ kolesách nezadáva príčinu na kritiku. Snáď až pri prejazde po výraznejšej priečnej nerovnosti ukáže svoje hranice.

V náročnejších adhéznych podmienkach, či vo výjazde mimo pevnú vozovku, príde vhod stály pohon všetkých kolies 4Motion Active Control s možnosť nastavenia štyroch režimov jazdy „Snow“, „Offroad“, „Offroad Individual“ a „Onroad“, obdobne, ako to dokáže aj Discovery Sport so systémom Terrain Response. Systém spolupracuje s asistentom pre jazdu z kopca, asistentom rozbehu pri stúpaní, elektronickou kontrolou stabilizácie (ESC) a elektronickou uzávierkou diferenciálu. V závislosti od zvoleného režimu sa zmenia jazdné vlastnosti vozidla, akými sú reakcie plynového pedálu, radenie, brzdenie motorom, radenie trakcie pri nízkej rýchlosti vozidla a spôsob uzatvárania diferenciálu. Jednoducho povedané, stará sa o to, aby bola jazda čo najbezpečnejšia. Pokiaľ preferujte jazdu v teréne, tak príde vhod príplatkový “Off-Road paket” zlepšujúci predný nábehový uhol z 18 na 25 stupňov.

Testovanú verziu s pohonom všetkých kolies (Haldex) poháňal štvorvalcový turbodiesel 2.0 TDI, známy aj z iných koncernových modelov, spriahnutý so 7-st. dvojspojkovou automatickou prevodovkou, disponujúcou max. výkonom 110kW/3500-4000 ot.min¹ a max. krútiacim momentom 340Nm/1750-3000 ot.min¹. Z nárastu pohotovostnej hmotnosti a tým negatívnemu vplyvu na jazdnú dynamiku, nemusíte mať obavy. Jazdné výkony sú na daný typ vozidla a motorizácie viac ako dobré. Jeho prednosťou je veľmi dobrý záťah v rozmedzí cca 1800-3500 otáčok a práve toto pásmo pracovných otáčok využíva 7-st. dvojspojková automatická prevodovka pri voľbe rýchlostného stupňa. Celkové nastavenie prevodovky je  však zamerané nielen na splnenie nárokov na jazdnú dynamiku ale aj na spotrebu. Pokiaľ jazdíte napríklad v meste, kde sa potrebujete svižnejšie pohnúť na križovatkách, tak drží otáčky skôr vyššie (vďaka čomu je promptnejšia odozva na stlačenie plyn. pedálu), pokiaľ cestujete voľnejším tempom alebo s ustálenou rýchlosťou, tak prevodovka pustí otáčky na nižšiu úroveň, čo sa odrazí na nižšej spotrebe.

Apropo spotreba – tá bola pre nás najväčším prekvapením. Mix 6,7 litrov/100km, resp. vo zvolenom Eco režime 6,3 litra/100km je bezkonkurenčná. Pritom mimo mesta 5,5 litra na 100km, resp. pri jazde na spotrebu 4,7 litra/100km! Len pre porovnanie Škoda Kodiaq 2.0TDI 110kW mix v teste 7,1l/100km, Ford Kuga 2.0 TDCI 110KW mix v teste 7,8l/100km.

Viac sa dozviete, nielen o samotnom VW Tiguane Allspace, ale aj o porovnaní s koncernovým konkurentom Škode Kodiaq, v septembrovom vydaní časopisu Autotest.