Nová generácia Suzuki Ignis, napriek vyššie a užšie stavanej karosérii, prekvapuje veľmi dobrými jazdnými vlastnosťami. Auto nielen suverénne a stabilne prechádza zákrutami, ale poskytuje vodičovi svojou obratnosťou, agilitou a hravosťou, radosť z jazdy.

Ignis nie je nováčikom v palete modelov značky Suzuki, už v rokoch 2003-2008 bol v ponuke model s rovnakým názvom. S predchodcom majú nielen spoločné meno, ale aj obdobné proporcie karosérie – užšie a vyššie. Tým sa však podobnosť končí. Po vizuálnej stránke môžeme povedať, že aj napriek kontroverznej pôsobiacej zadnej časti s vystupujúcimi blatníkmi a s tenkými pneumatikami, pôsobí nový Ignis na pohlaď veľmi zaujímavo, čo sa o predchodcovi nedalo povedať – aj z pohľadu vtedajších nárokov na dizajn.

Interiér vyzerá taktiež dobre – po dizajnovej stránke a kvalitatívnej nemáme výhrady (nič nepuká, nevŕzga). Po nastúpení do vozidla nečakajte však žiaden zázrak, predsa len ide o malé a pomerne lacné auto, resp. o najlacnejšiu štvorkolku na trhu (v ponuke je len jeden priamy konkurent Fiat Panda 4×4). V aute sú použité samé tvrdé plasty, napriek tomu interiér nepôsobí lacno. Za to vďačí nielen kvalitnému spracovaniu, ale napr. použitému atraktívnejšiemu dvojfarebnému prevedeniu prístrojovej dosky, či na pohľad nápaditým a na dotyk kvalitným ovládačom a v testovanej verzii 7” veľkou dotykovou obrazovkou (s navigáciou a cúvacou kamerou). Povedať však treba, že jej grafika nie je práve najmodernejšia a ovládanie taktiež postráda promptnejšiu odozvu.Kabína je buď 5-miestna (pre verziu 4×2) alebo 4-miestna (pre verziu 4×4) s posuvnými sedadlami a polohovateľnými operadlami. Posed za volantom je vyšší, čo nemusí vyhovovať každému – plusom je ale fakt, že sa za volant posadia v relatívne optimálnej polohe rôzne typy postáv – aj vzrastom vyššie. Na pomery 3,7-metra dlhého auta disponuje Ignis nadpriemerným vnútorným priestorom na zadných sedadlách v pozdĺžnom smere. Voľnosť pre kolená 6 cm od predného operadla pre 1,75 metra vysokú postavu usadenú „za sebou“ je na úrovni vozidiel o triedu vyššie (napr. Fabia 7 cm). Spolu s veľkým priestorom na zasunutie chodidiel pod prednými sedákmi vytvárajú vzadu ústretové podmienky na usadenia aj pre dospelých pasažierov.Na šírku je však miesta pomenej, resp. zodpovedajúco danej triede – v lakťoch 1342 mm (Fabia 1405 mm). Pre hlavu je to okej (pre 1,75 m vysokého pasažiera voľnosť od hlavy po strop 5 cm), ale vďaka príliš vzpriamenému sedeniu (podlaha – sedák 394 mm, optimálne 340-360 mm) už môžu mať vyššie postavy nad cca 1,85 metra problém s priestorom pre hlavu. Pri nakladaní batožiny sme kvitovali, že nadpriemerná voľnosť v kabíne nebola riešená na úkor veľkosti kufra, aj keď samozrejme vzhľadom na triedu mini áut nejde o veľký objem. Základný objem kufra je 227 litrov (verzia 4×4), resp. 267 litrov (verzia 4×2), čo však patrí v danom segmente k najlepším.

Pod kapotou pracoval atmosféricky benzínový trojvalec 1,2 s max. výkonom 66kW/6000 ot.min-1 a max. krútiacim momentom 120Nm/4400 ot.min-1 s pohonom všetkých kolies 4×4 (pripájanie zadnej nápravy cez viskóznu spojku). Ide o jedinú pohonnú jednotku. Už po krátkom zoznámení je jasné, že Suzuki v tomto prípade, na rozdiel od predchodcu z roku 2000-2008, ponúka nielen lacné približovalo, ale aj radosť z jazdy. S Ignisom sa veľmi dobre jazdí – je obratné a ľahko ovládateľné a napriek vyššej a užšej karosérii (tento hendikep Suzuki rieši širším rozchodom s vystupujúcimi blatníkmi) bez väčších náklonov karosérie. K pozitívnemu hodnoteniu pri šoférovaní prispieva – ľahké a primerane presné riadenie, excelentné radenie s ľahkým a presným chodom radiacej páky a optimálny záber spojky, len brzdy by snáď mohli mať po opakovanom brzdení menej slabnúci účinok. S autom sa da totiž jazdiť „plyn – brzda“, športovejšie založení vodiči si Ingnis užijú nielen vďaka veľmi dobrej ovládateľnosti, ale aj živému prejavu pohonnej jednotky – atmosférický agregát 1,2 66kW aj bez podpory turba dokáže len s 870 kg ťažkým vozidlom v pohode zamávať.Hlavne v nižších rýchlostiach, napríklad v meste, sa v pohode vyrovná odpichom na križovatkách výrazne výkonnejším vozidlám. Na diaľnici sa taktiež nestratí, aj keď tu už pri predbiehaní potrebuje na 5. rýchlostný stupeň viac času. Udávaná kombinovaná spotreba 5,0 litra sa veľmi nelíši od reálnej spotreby. My sme počas testu spotrebovali 5,3 litra, v meste 5,6 litra a na diaľnici 5,8 litra na 100 km, pri jazde na okreskách mimo mesta dokonca klesla pod 5 litrov. Za to môže z časti vysoká účinnosť v dôsledku vysokého kompresného pomeru 12,5.

Taktiež k celkovému pozitívnemu vnímaniu jazdných vlastností prispieva Grip Control – stabilizačný systém, ktorý s pomocou bŕzd v podstate supluje nápravový diferenciál. Navyše, plusom je jeho všestrannosť – vďaka pohonu 4×4 a vyššej svetlej výške podvozku 180 mm sa nestratí ani mimo pevnej vozovky (nájazdové uhly – predný 22 stupňov a 38,8 stupňov). Pritom pri prejazde po nerovnostiach či výmoľoch alebo pri výjazde na poľnú cestu neotravuje posádku výraznejším prenos rázov od kolies. Pri jazde z kopca príde vhod funkcia HDC – asistent brzdenia jazdy z kopca, vďaka čomu sa auto nerozbehne rýchlejšie ako cca 10 km/h.

viac na www.suzuki.sk

  • Dizajn
  • Interiér
  • Multimediálny systém
  • Kvalita spracovania
  • Motor
  • Jazdné vlastnosti
  • Spotreba
3.7
+ Technické info, plusy & mínusy
+ Cenník

viac na www.suzuki.sk

+ Výsledné hodnotenie
  • Dizajn
  • Interiér
  • Multimediálny systém
  • Kvalita spracovania
  • Motor
  • Jazdné vlastnosti
  • Spotreba
3.7