Modernizovaný Subaru Outback piatej generácie absolvoval svoju prvú premiéru prvýkrát už pred rokom na autosalóne v New Yorku, na Slovensko k dílerom značky Subaru prišiel až na jar tohto roku.

Exteriér sa po facelifte neprezentuje výraznejšími zmenami, napriek tomu súbor menších úprav – ostrejšie rezané predné svetlomety vybavené funkciou natáčania (SRH), prepracovaný predný nárazník, nová predná maska chladiča s výraznou chrómovou lištou,…) dodávajú vozidlu už na prvý pohlaď sviežejší a modernejší vzhľad. K tomu napomáha navyše do výbavy pridaná nová atraktívna červená farba laku a novo tvarované zliatinové kolesá.

V minulosti kritizovaný Outback za nie práve vzhľadný dizajn vylepšuje Subaru z generácie na generáciu či v rámci faceliftov. Hlavne interiér spravil v rámci posledných modernizácií výrazný skok k lepšiemu, či už z pohľadu dizajnu alebo kvality použitých materiálov. Aktuálny facelift posunul Outback v tomto hodnotení opäť o krôčik vyššie. 

Interiér na prvý pohľad pôsobí rovnako ako predchodca, resp. sa jeho základné usporiadanie nezmenilo. Jeho najviditeľnejšou zmenou je nový volant s väčšími ovládačmi na volante a prepracovaný, modernejšie pôsobiaci stredový panel s inými ovládačmi klimatizácie (s nastavenou teplotou uvedenou priamo v kruhových ovládačoch) a ich rozmiestnením. Pre cestujúcich vzadu po novom pribudla koncovka na USB.  Ďalej pri parkovaní oceníte, fakt, že je jednoduchšie,  a to aj napriek stále absentujúcim parkovacím senzorom. Vďaka kamerovému systému sa pokrýva takmer celé okolie auta (pribudli dve kamery v prednom grile a na spätných zrkadlách), ktoré sa zobrazuje na väčšej 8“ obrazovke systému Starlink. Ten dostal príjemnejšiu grafiku, rozšírený počet funkcií a promptnejšiu odozvu na dotykové ovládanie.

Subaru Outback mal v ponuke dve pohonné jednotky: štvorvalce typu boxer – turbodiesel 2,0d 150k, a atmosféricky benzín 2.5 129kW/175k. Aktuálne po facelifte ostala v ponuke len benzínová motorizácia Subaru 2.5 ,  ktorá aj naďalej disponuje  rovnakým max. výkon 129kW/175k a je spriahnutá s automatickou bezstupňovou prevodovkou Lineatronic (CVT). Výsledkom tohto spojenia je lineárne a plynulé dávkovanie výkonu na všetky štyri kolesá. Prejavom pripomína V6 motory, či už hutnejším ale kultivovaným zvukom, alebo samotným ťahom v širokom rozsahu otáčok. Jazdné výkony sú aj bez turba chvályhodné, reakcie na stlačenie plynového pedála pri rozjazde či mimo mesta prekvapujúco živé, aj keď o nejakom šprintérovi sa nedá hovoriť – jeho prejav aj v režime „S“ je síce agilnejší, ale stále výrazne plynulý. Agregát a prevodovka si veľmi dobre rozumejú, CVT sa chová ako klasický automat (bez zbytočného vytáčania motora do otáčok). K dispozícii je aj manuálne radenie s virtuálnymi 7. rýchlostnými stupňami.Na reakcie prevodovky má vplyv aj zvolený režim. K dispozícii má dva režimy: „S“ športovejší s promptnejším vytočením do vyšších otáčok a živšou reakciou na stlačenie plyn. pedála a ekonomickejší režim „I“, držiaci motor v čo najnižších možných otáčkach. Spotreba sa nezmenila, mix v teste 8,2 litra/100km, v meste 9,8, pri 90km/h 5,7 litra/100km, pri 130km/h 8,5litra/100km.

Subaru Outback je rozmerovo poriadny kus auta. Proporčne niečo medzi kombi a SUV (dĺžka 4815 mm, šírka  1640 mm, výška 1605 mm, rázvor 2745 mm). Z takto disponovaných rozmerov ťaží aj veľkosť vnútorného priestoru, ktorý vpredu aj vzadu ponúka pre posádku nadpriemernú voľnosť vo všetkých smeroch.

Spolu s rozmernými a pohodlnými sedadlami, vpredu s masívnou lakťovou opierkou, a komfortne ladeným podvozkom s excelentnou absorpciou nerovností a veľmi dobre odhlučnenou kabínou, vytvárajú podmienky na pohodlie cestovania v tomto segmente snáď ojedinelé. Po facelifte nám pripadá Outback ešte viac pohodlnejší, s ešte mäkším  komfortom pruženia a lepším odhlučnením kabíny (použité hrubšie sklá, viac odlučňovacej izolácie).

Typ autaSubaru OutbackŠkoda KodiaqHyundai TucsonKia SportageFord KugaVW TiguanHonda CRVMazda CX-5SEAT Ateca
Voľnosť pre kolená vzadu (mm)795645-835810790795696-870820795817
Voľnosť pre hlavu vzadu (mm)100210029289789409759509501020
Kufor (l)512650-835513503456520-615589503485
Nájazdový uhol predný (°)201917172118181921
Nájazdový uhol zadný(°) 2316 24242825222428
Prejazdový uhol (°)202019191920151920
Svetlá výška (mm)200188165172190200170195180
Brodivosť (mm)300300500500450300300300300

Viac sa dozviete v kompletnom teste uverejnenom v júlovom vydaní časopisu AUTOTEST.

ZDIEĽAŤ