Test: Subaru Outback 2.5i-S ES

Modernizovaný Subaru Outback piatej generácie absolvoval svoju prvú premiéru prvýkrát už pred rokom na autosalóne v New Yorku, na Slovensko k dílerom značky Subaru prišiel až na jar tohto roku.

Exteriér sa po facelifte neprezentuje výraznejšími zmenami, napriek tomu súbor menších úprav – ostrejšie rezané predné svetlomety vybavené funkciou natáčania (SRH), prepracovaný predný nárazník, nová predná maska chladiča s výraznou chrómovou lištou,…) dodávajú vozidlu už na prvý pohlaď sviežejší a modernejší vzhľad. K tomu napomáha navyše do výbavy pridaná nová atraktívna červená farba laku a novo tvarované zliatinové kolesá.

V minulosti kritizovaný Outback za nie práve vzhľadný dizajn vylepšuje Subaru z generácie na generáciu či v rámci faceliftov. Hlavne interiér spravil v rámci posledných modernizácií výrazný skok k lepšiemu, či už z pohľadu dizajnu alebo kvality použitých materiálov. Aktuálny facelift posunul Outback v tomto hodnotení opäť o krôčik vyššie.

Interiér na prvý pohľad pôsobí rovnako ako predchodca, resp. sa jeho základné usporiadanie nezmenilo. Jeho najviditeľnejšou zmenou je nový volant s väčšími ovládačmi na volante a prepracovaný, modernejšie pôsobiaci stredový panel s inými ovládačmi klimatizácie (s nastavenou teplotou uvedenou priamo v kruhových ovládačoch) a ich rozmiestnením. Pre cestujúcich vzadu po novom pribudla koncovka na USB.  Ďalej pri parkovaní oceníte, fakt, že je jednoduchšie,  a to aj napriek stále absentujúcim parkovacím senzorom. Vďaka kamerovému systému sa pokrýva takmer celé okolie auta (pribudli dve kamery v prednom grile a na spätných zrkadlách), ktoré sa zobrazuje na väčšej 8“ obrazovke systému Starlink. Ten dostal príjemnejšiu grafiku, rozšírený počet funkcií a promptnejšiu odozvu na dotykové ovládanie.

Subaru Outback mal v ponuke dve pohonné jednotky: štvorvalce typu boxer – turbodiesel 2,0d 150k, a atmosféricky benzín 2.5 129kW/175k. Aktuálne po facelifte ostala v ponuke len benzínová motorizácia Subaru 2.5 ,  ktorá aj naďalej disponuje  rovnakým max. výkon 129kW/175k a je spriahnutá s automatickou bezstupňovou prevodovkou Lineatronic (CVT). Výsledkom tohto spojenia je lineárne a plynulé dávkovanie výkonu na všetky štyri kolesá. Prejavom pripomína V6 motory, či už hutnejším ale kultivovaným zvukom, alebo samotným ťahom v širokom rozsahu otáčok. Jazdné výkony sú aj bez turba chvályhodné, reakcie na stlačenie plynového pedála pri rozjazde či mimo mesta prekvapujúco živé, aj keď o nejakom šprintérovi sa nedá hovoriť – jeho prejav aj v režime „S“ je síce agilnejší, ale stále výrazne plynulý. Agregát a prevodovka si veľmi dobre rozumejú, CVT sa chová ako klasický automat (bez zbytočného vytáčania motora do otáčok). K dispozícii je aj manuálne radenie s virtuálnymi 7. rýchlostnými stupňami.Na reakcie prevodovky má vplyv aj zvolený režim. K dispozícii má dva režimy: „S“ športovejší s promptnejším vytočením do vyšších otáčok a živšou reakciou na stlačenie plyn. pedála a ekonomickejší režim „I“, držiaci motor v čo najnižších možných otáčkach. Spotreba sa nezmenila, mix v teste 8,2 litra/100km, v meste 9,8, pri 90km/h 5,7 litra/100km, pri 130km/h 8,5litra/100km.

Subaru Outback je rozmerovo poriadny kus auta. Proporčne niečo medzi kombi a SUV (dĺžka 4815 mm, šírka  1640 mm, výška 1605 mm, rázvor 2745 mm). Z takto disponovaných rozmerov ťaží aj veľkosť vnútorného priestoru, ktorý vpredu aj vzadu ponúka pre posádku nadpriemernú voľnosť vo všetkých smeroch.

Spolu s rozmernými a pohodlnými sedadlami, vpredu s masívnou lakťovou opierkou, a komfortne ladeným podvozkom s excelentnou absorpciou nerovností a veľmi dobre odhlučnenou kabínou, vytvárajú podmienky na pohodlie cestovania v tomto segmente snáď ojedinelé. Po facelifte nám pripadá Outback ešte viac pohodlnejší, s ešte mäkším  komfortom pruženia a lepším odhlučnením kabíny (použité hrubšie sklá, viac odhlučňovacej izolácie).

POROVNANIE S SUV

Typ autaSubaru OutbackŠkoda KodiaqHyundai TucsonKia SportageFord KugaVW TiguanHonda CRVMazda CX-5SEAT Ateca
Voľnosť pre kolená vzadu (mm)795645-835810790795696-870820795817
Voľnosť pre hlavu vzadu (mm)100210029289789409759509501020
Kufor (l)512650-835513503456520-615589503485
Nájazdový uhol predný (°)201917172118181921
Nájazdový uhol zadný(°) 2316 24242825222428
Prejazdový uhol (°)202019191920151920
Svetlá výška (mm)200188165172190200170195180
Brodivosť (mm)300300500500450300300300300

POROVNANIE S KONKURENCIOU

Model kombi (4x4)Subaru OutbackOpel Insignia Grand TourerVW Passat AlltrackAudi A6 allroad quattro
Motor2,52.0 CDTI2.0 TDI2.0 TDI
Palivobenzínnaftanaftanafta
Výkon (kW/ot.min1)129/5800125/3750140/3600-4000140/3600-4000
Krútiaci moment (Nm/ot.min1)235/4000400/1750-2500400/1900-3300400/1900-3300
PrevodovkaCVT6M7DSGS tronic (7-st.)
Zrýchlenie výrobca z 0-100km/h (s)10,29,98,08,2
Max. rýchlosť výrobca(km/h)210218214225
Spotreba výrobca(l/100km)7,06,55,35,0
Spotreba test (l/100km)8,27,5--
Objem palivovej nádrže (l)60626665
KAROSÉRIA
Dĺžka (mm)4815500447774938
Šírka (mm)1840187118321898
Výška (mm)1605152515061534
Rázvor (mm)2745282927892905
Pohotovostná hmotnosť (kg)1767164117101690
Hmotnosť brzd./nebrzdeného prívesu (kg)2000/7502200/7502200/7501800/750
Kufor (l)559/1848560/1665639/1769565/1680
Voľnosť pre kolená vzadu (mm)795878880847
Voľnosť pre hlavu vzadu (mm)1002930955940
Šírka v lakťoch vpredu (mm)1495151815301550
Šírka v lakťoch vzadu (mm)1495148515101510
OFFROADOVÉ PARAMETRE
Nájazdový uhol predný (°)19,8-16,018,3
Nájazdový uhol zadný (°)23,1-13,621,5
Prejazdový uhol (°)20,4-12,8-
Svetlá výška (mm)200146 (+25mm oproti ST)174185
Cena modelu od (€ s DPH)33 99027 19041 51043 550
Cena motorizácie od (€ s DPH)33 99034 31041 51051 650

Viac sa dozviete v kompletnom teste uverejnenom v júlovom vydaní časopisu AUTOTEST.