V minulosti kritizovaný Outback za nie práve vzhľadný dizajn vylepšuje Subaru z generácie na generáciu či v rámci faceliftov. Hlavne interiér spravil v rámci poslednej modernizácie výrazný skok k lepšiemu, či už z pohľadu dizajnu alebo kvality použitých materiálov.

Subaru Outback v modelovom prevedení 2017 neprešiel len dizajnovým vylepšením, ale aj zvýšením torznej tuhosti +67% a zmenou rozmerov karosérie – v porovnaní s predchodcom je o niečo dlhší +25 mm (4815 mm) a širší +20 mm (1640 mm), v rázvore 2745 mm a na výšku 1605 mm zostal rovnaký.

Z takto disponovaných rozmerov ťaží aj veľkosť vnútorného priestoru, ktorý vpredu aj vzadu ponúka pre posádku nadpriemernú voľnosť vo všetkých smeroch.

Spolu s rozmernými a pohodlnými sedadlami, vpredu s masívnou lakťovou opierkou, a komfortne ladeným podvozkom s excelentnou absorpciou nerovností a veľmi dobre odhlučnenou kabínou, vytvárajú podmienky na pohodlie cestovania v tomto segmente snáď ojedinelé. Skrátka povedané – ide o jedno z najpohodlnejších áut, aké sme kedy testovali. Pritom v porovnaní s predchodcom dochádza pri vyhýbacích manévroch k menším náklonom a menej častému zásahu stabilizačného sýtemu, čo u predchodcu bolo viacmenej bežné. Podvozok spĺňa vo veľkej miere nielen nároky na komfort, ale aj a stabilitu v zákrutách. Klobúk dole pre Outback! Prejazd zákrutami uľahčuje aj strmšie riadenie a veľmi dobrá trakcia.

Jazdu s Outbackom navyše uľahčuje kompletný balík asistenčných systémov, hlavne tzv. „vodičove oči“ – Eyesight. Subaru je hrdé na svoj systém Eyesight a má byť prečo. Rozsah a úroveň asistenčných systémov patrí k tomu najlepšiemu čo je na trhu.

Vďaka monitoringu situácie pred vozidlom dvomi stereokamerami – umiestenými pod čelným sklom – uvedený systém Eyesight uľahčuje vodičovi jazdu a šoférovanie.  K dispozície je funkcia adaptívny tempomat, upozornenie na nerovnomernú jazdu v pruhu a opustenie jazdného pruhu, protikolízny brzdový systém a protikolízny systém riadenia škrtiacej klapky.

V praxi, resp. pri výjazde na nemecké diaľnice, poteší adaptívny tempomat fungujúci až do rýchlosti 180 km/h, na dlhších trasách na diaľnici pri nedajbože náznakoch mikrospánku či nerovnomernej jazde príde vhod, resp. na vás dozrie upozornenie na opustenie jazdného pruhu.

Tento systém je nápomocný a uľahčujúci šoférovanie aj v meste či na okreskách mimo mesta, napríklad pri rozjazde na križovatkách či v zápchach upozornením na rozjazd pred ním stojaceho vozidla či zabránením zrážke s chodcom alebo cyklistom. Kamery neustále sledujúce situáciu pred vozidlom identifikujú prekážku. V prípade krízovej situácie najskôr asistenčný systém výrazne varuje blikaním kontrolkou a výstražným zvukom, ale ak dôjde k indispozícii vodiča a nereaguje na výstrahu spomalením, tak dokáže samočinne zastaviť z rýchlosti 50 km/h, resp. pri vyšších rýchlostiach aspoň zmierniť prípadnú zrážku.

Inak tento sýtemu dostáva pochvalu – v porovnaní s viacerými konkurentami dokáže auto samočinne zastaviť z vyššej rýchlosti (obvykle konkurencia 30-40 km/h) a spomaliť plynulejšie a včasnejšie (identifikuje prekážku skôr).

Subaru Outback má v ponuke dve pohonnej jednotky: štvorvalce typu boxer-turbodiesel 2,0d 150k, a atmosféricky benzín 2.5 129kW/175k. My sme mali na test benzínovú verziu Subaru 2,5 129kW/175k spriahnutú s automatickou bezstupňovou prevodovkou Lineatronic (CVT) . Agregát a prevodovka si veľmi dobre rozumejú, CVT sa chová ako klasický automat (bez zbytočného vytáčania motora do otáčok). K dispozícii je aj manuálne „radenie“ s virtuálnymi rýchlostnými stupňami. Výsledkom tohto spojenia je lineárne a plynulé dávkovanie výkonu na všetky štyri kolesá.

Na reakcie prevodovky má vplyv aj zvolený režim. K dispozícii má dva režimy: „S“ športovejší s promptnejším vytočením do vyšších otáčok a živšou reakciou na stlačenie plyn. pedála a ekonomickejší režim „I“, držiaci motor v čo najnižších možných otáčkach. Viac sa dozviete v októbrovom vydaní časopisu Autotest.

ZDIEĽAŤ