PRIDAJ SA K NÁM NA INSTAGRAM A SLEDUJ STORIES

Nissan Micra púta na prvý pohľad atraktívnym vzhľadom s výraznými, športovo ladenými krivkami karosérie.

V porovnaní predchodcom dostala nová Micra iné proporcie, je dlhšia (+174 mm), širšia (+78 mm) a nižšia (-55 mm), čo tiež prispieva k jej atraktívnemu a dynamickému vzhľadu.

Pozitívny vizuálny dojem z exteriéru pokračuje po usadení do vozidla aj v interiéri. Nissan v tomto prípade nešetril a snažil sa ukázať luxus v tejto triede stále ojedinelý. Použité mäkčené materiály na prístrojovej doske, či už v strednej alebo vrchnej časti, v takom rozsahu len tak v tomto segmente vozidiel nenájdete. S luxusne pôsobiacim umelým koženým poťahom (v tomto prípade s výraznou oranžovou farbou ladiacou s oranžovou metalízou karosérie) na prístrojovom paneli a výplniach dverí sme sa napríklad vo Fabii, Ibize, Pole či kórejských modeloch Kia Rio a Hyundai i20, pri testovaní nestretli.

Kokpit vodiča spĺňa vysoké nároky nielen prehľadným a logickým usporiadaním ovládačov a jasne čitateľnými ukazovateľmi či 7“ dotykovým displejom – pripomínajúcim tablet, s prehľadným menu a promptnou odozvou na dotyk, ale aj optimálnym posedom pre rôzne výškové typy postáv, čo tiež nebýva taktiež v tejto triede vozidiel pravidlom. Za nastaviteľný, športovo strihnutý volant so zrezaným spodkom (inak veľmi dobre padne do rúk) sa bez výhrad do pohodlných a rozmerných sedadiel s veľkým rozsahom nastavenia usadil vodič s výškou 1,7 metra a aj 1,9 metra. Ku kladnému hodnoteniu pracoviska vodiča prispievajú aj ústretové priestorové pomery na predných sedadlách (šírka v lakťoch 1425 mm, Škoda Fabia 1410 mm, Kia Rio 1395 mm).

Vpredu si skrátka aj vyššie postavy na predných sedadlách nebudú sťažovať, aj keď niekomu môže prekážať pre voľnosť pomerne široký stredový tunel. Vzadu je však situácia menej ústretová, pre hlavu je miesta dostatok, ale pre kolená už nie (cca 40 mm menej miesta ako vo Fabii), a to aj napriek tomu, že Micra výrazne narástla v porovnaní s predchodcom (+174 mm). Len pre porovnanie – keď si za seba sadne 1,75 m vysoká postava, neostáva v pozdĺžnom smere pre kolená žiadne miesto, resp. sa kolená vzadu usadeného pasažiera opierajú o predné operadlo, napríklad vo Fabii však ešte ostáva cca 40 mm voľnosti pre kolená. Nissan Micra sa skrátka vybral cestou vytvoriť predovšetkým optimálne podmienky na sedenie pre vodiča a spolujazdca, vďaka čomu má veľký potenciál osloviť mladé páry, resp. rodiny s malými deťmi.

Pre batožinu je k dispozícii kufor s objemom 300 litrov, ktorý je možné zväčšiť sklopeným zadných operadiel. Výhodou je väčší prepravný priestor, nevýhodou nerovná plocha s výrazným schodom. Taktiež prípadný užívateľ musí rátať pri nakladaní batožiny s relatívne vyššou nakladacou hranou 735 mm.

Nissan Micra má v ponuke paletu motorov komplet od Renaultu: jeden dieselový dCi 90 (max. výkon 90k) a dva benzínové 1,0l (max. výkon 71k), IG-T 90 (max výkon 90k). Pre tých, ktorí očakávajú vzhľadom na športový a dynamický ladený dizajn aj výkonnejšiu ponuku agregátov, budú sklamaní. Snáď sa v budúcnosti dočkajú výkonnejšieho agregátu v športovom prevedení na spôsob typu Cosmo.

My sme mali na test verziu Nissan Micra IG-T 90 – trojvalec s objemom 898 cm³ (max. výkon 66kW/5500 ot.min-1 a max. krútiaci moment 140(150)/2250 ot.min-1) spriahnutý výhradne len s 5-st. manuálom. Výrazný downsiznig a počet troch valcov môžu u viacerých potencionálnych klientov vyvolávať obavy.

Pre bežné jazdenie a pendlovanie (napr. práca – domov) však nie sú obavy na mieste. Či už z pohľadu jazdných výkonov – agregát je podporený turbom, alebo kultúry chodu motora – trojvalec je veľmi dobre utlmený. Jeho jadrný zvuk počujete len pri výraznejšom vytáčaní do otáčok. Pokiaľ však potrebujete s vozidlom jazdiť športovejšie, resp. v prípade predbiehania promptnejšie akcelerovať, tak musíte rátať s tým, že výraznejší záťah cítiť až po dosiahnutí cca 2200 otáčok – do tohto pásma je letargický a pomerne komótny (zrýchlenie z 0-100 km/h za 12,3 s, Hyundai i20 1,0 T-GDI 10,4 s, Seat Ibiza 1.0 TSI 10,8 s). Pokiaľ „preskočíte“ túto „turbo dieru“ včasným podradením, tak sa vám trojvalec odmení dostatočným zrýchlením (letmé zrýchlenie z 60-100 km/h(s) za 7,5 s, Hyundai i20 1,0 T-GDI 6,1 s, Seat Ibiza 1.0 TSI 7,6 s). Taktiež na diaľnici dokáže bez problémov alebo známok dýchavičnosti uháňať aj členitejším profilom vozovky max. povolenou rýchlosťou 130 km/h.

Toto pozitívne hodnotenie však hovoríme pri obsadení vozidla iba šoférom, resp. šoférom a spolujazdcom. Pokiaľ auto zaťažíte viacerými osobami a batožinou, tak benzínovému trojvalcu IG-T 90 pri jazde tiahlymi stúpaniami vo vyšších rýchlostiach už dochádza dych. Poteší však spotrebou. Pri prevažnom cestovaní na okreskách (5,0 litra na 100 km) a v meste (6,9 l/100 km), s občasným výjazdom na diaľnicu (6,8 l/100 km) sa dokáže bez nejakého trápenia zmestiť do 6 litrov.

Kladne hodnotíme aj jazdné vlastnosti. Plusom je veľmi dobrá stabilita aj vo vyšších rýchlostiach a v zákrutách veľmi dobre držanie stopy a slušná trakcia. Športovejšie založeným vodičom však bude chýbať nielen výkonnejší motor, ale aj strmšie riadenie.

Na záver ešte raz pár slov k pohonnej jednotke. Pre bežné užívanie, hlavne v meste, je motorizácia IG-T 90 (max. výkon 90 koní) úplne postačujúca. Pravdou však je, že konkurencia, konkrétne u nás najpredávanejší model – Škoda Fabia – má v ponuke okrem porovnateľnej 1.0TSI 70kW aj živší a výkonnejší agregát 1.0TSI 81kW zrýchľujúci takmer o tri sekundy rýchlejšie.

ZDIEĽAŤ