Luxus a štýl presahujúci aj prémiový segment

 

Aktuálny model Mercedes Benz E kupé vyzerá skvele. Jeho vzhľad, za ktorý by sa nemuseli hanbiť ani luxusné autá typu Bentley, dáva zabudnúť na nie pravé optimálne dizajnovo zvládnuté predošlé modely: E kupé (postavené ešte na podvozku triedy C) pripomínajúce snáď až príliš „bežný“ sedan a CLK vizuálne nenápadné, až nudné.

Pritom CLK prvej generácie ukázalo ako sa majú robiť krásne vozidla s veľkou dávkou emócií. Škoda, že sa Mercedes týmto modelom neinšpiroval pri stavbe E kupé prvej generácie, resp. nevychádzal z tohto modelu pri nasledujúcej generácii CKL a vsádzal na síce pekný, ale na kupé nudný vzhľad s veľkou dávkou unifikácie s ostatnými verziami triedy E či C.

To je však, aspoň z nášho subjektívneho pohľadu, našťastie už história a aktuálne Mercedes opäť boduje s novým E kupé, v tomto segmente, nedostižnou eleganciou a štýlom. Ostatne prémiové značky môžu len tíško závidieť.

Z každého uhla pohľadu vypadá úžasne (navyše v tomto prevedení vyšperkovaný balíkom AMG Line -pred. a zad. nárazník AMG, chróm. ozdobné prvky…, viď výbava), dlhý predok, atraktívne 20“ zliat. kolesá AMG, bezrámové dvere (bez „B“ stĺpika), nižšie postavená silueta karosérie s nápadito tvarovaným detailmi a dozadu klesajúca línia strechy, nútia aj pri x-tom pohľade so zdvihnutým obočím uznanlivo „smeknúť klobúk“.

Tento model by mohol mať sto chýb a auto si kúpite už len vďaka jeho dizajnu, pritom je ťažké nejakú chybu nájsť, ak samozrejme neberiete do úvahy cenu, resp. ak máte na takýto model hlboko do vrecka. Cena testovaného modelu v najvykonejšej motorizácii so širokou paletou prvkov výbavy totiž narástla v porovnaní so základnou verziou na dvojnásobok, takmer k hranici 100.000 eur (v základnej motorizácii E200 štartuje na cene 47.340 €, E400 4MATIC na cene 64.602 €). Súčasťou bohatého balíka výbavy je aj automatický pilot s funkciou predbiehania uľahčujúci šoférovanie (viď video).

Po nastúpení do vozidla očarenie pokračuje aj z interiéru. Nápadito tvarovaný prístrojový panel, futuristické výduchy ventilácie (zrejme inšpirované turbínovým motorom), na stredovom paneli s dominantou, podlhovastou 12,3“ obrazovkou prepojenou opticky s digitálnymi ukazovateľmi v zornom poli pred vodičom a vysoko kvalitne materiály (koža, chróm a drevo), vytvárajú celok, na ktorom si doslova idete oči vyočiť. Audi a BMW, aj keď sme ich interiéry chválili, v tomto meraní síl s E kupé pôsobia akosi „chudobne“.

Mercedes E kupé je v ponuke s dvomi dieselovými (E220d, E 220d4MATIC, E350dMATIC) a tromi benzínovým (E200, E2004MATIC, E300, E400 4MATIC) motormi. Práve najvýkonnejšia pohonná a jednotka 3,0l 6V dopovaná dvomi turbodúchadlami vykazujúca max. výkon 245kW(333k)/5250-6000 ot.min-1 a max. krútiaci moment 480Nm/1400-4000 ot.min-1 spriahnutá so skvele spolupracujúcim s 9-st. automatom poháňala náš testovaný model E 400 4MATIC. Jeho charakter dotváral celkový, vysoko pozitívny dojem z vozidla. Pokiaľ máte možnosť a dostatok financií, tak nerozmýšľajte nad inou motorizáciou a vsaďte na túto pohonnú jednotku – jej pružnosť a úctyhodný ťah, takmer od „nula“ otáčok až po červené pásmo, je jeho najlepšou vizitkou. Dravosť a skutočný potenciál jazdných výkonov však ukáže až po prepnutí do športového režimu Sport či Sport +. Tu doslova vyrazí ako dravec za korisťou, zahryzne sa všetkými štyrmi kolesami do vozovky (pohon 4×4), pričom auto a posádka dostáva poriadne akceleračné kopance, sprevádzane hutným zvukom 3,0 6V motora a prskaním do výfuku. Viac nájdete v októbrovom vydaní časopisu Autotest.

VIDEO

ZDIEĽAŤ