Hyundai pri navrhovaní nového SUV Kona upustil v dizajne od „nemeckej“ konzervatívnosti à la Tucson či Santa Fe a vsadil na odvážny, extravagantnejší vzhľad.

V kombinácii s výrazne farebnou metalízou s čiernou strechou je v záplave automobilovej šedi najmenšie SUV (crossover) značky Hyundai neprehliadnuteľné. Taktiež púta pozornosť samotný dizajn, hlavne atypická predná časť s úzkymi dennými LED svetlami a pod nimi umiestnenými hlavnými svetlometmi (toto usporiadanie svetiel poznáme aj z Citroënu).

V interiéri taktiež vidieť snaha zaujať, resp. zachovať farebnú kombináciu exteriéru, či už vo farbe karosérie farebnými bezpečnostnými pásmi, lemovaním výduchov a stredového tunela alebo prešívaním koženého volantu a sedadiel (v rámci príplatkového LIME packu).

V kombinácii s polokoženými poťahom sedadiel sa môže interiér páčiť, nám však celkový výsledok pripadal trošku gýčovitý. Ale samozrejme, je to vec vkusu. Celkový dojem z interiéru je inak veľmi dobrý a aj napriek použitým samým tvrdým plastom, pôsobí spracovanie kvalitne a robustne.

Prístrojovému panelu dominuje 7“ dotyková obrazovka (štandardné od druhej úrovni výbavy Comfort, inak v základnej výbave 3,5“ farebný displej) s bohatou možnosťou konektivity, vrátane Apple CarPlay i Android Auto. Reakcia na dotykové ovládanie je promptná a pohybovanie v menu prehľadné. Ovládanie neostáva len cez dotykovú obrazovku, ale aj cez klasické ovládače umiestnené po stranách obrazovky. To kvitujeme.

V pozícii vodiča sa sedí vyššie, výhľad do predoboku je dobrý („A“ stĺpiky nie sú masívne), výhľad dozadu a do zadoboku cez pomerne úzke zadné okno a široký „C“ stĺpik však nie je najlepší. SEAT Arona a hlavne Citroën C3 Aircross ponúkajú vodičovi lepší výhľad.

Sedadlá sú primerane pohodlne vystlané a dostatočne rozmerné. Plusom sú aj veľké hlavové opierky. Vnútorný priestor poskytuje posádke vpredu aj vzadu dostatok miesta vo všetkých smeroch, vzhľadom k veľkosti auta prekvapujúco ostáva pre kolená voľnosť slušných 47 mm (Citroën C3 Aircross 20 mm a SEAT Arona 70 mm) pre postavu 175 cm vysokú usadenú za sebou. Nastupovanie a vystupovanie je pohodlné, čo je pozitívum vyššie postaveného typu auta crossover. Pri vystupovaní zo zadných sedadiel by však prišlo vhod otváranie dverí pod väčším uhlom a v zimnom období zakrytie spodných prahov dverí (takto si musíte dávať pozor, aby ste si nezašpinili nohavice).

Za zadnými sedadlami je k dispozícii kufor s dvojitým dnom v základom 5-miestnom usporiadaní s objemom 362 litrov, čo je o 32 litrov viac ako má sesterská Kia Stonic, ale o 39 litrov menej ako SEAT Arona a 49 litrov ako Citroën C3 Aircross. Pri využívaní sme však veľký rozdiel nevideli, poskladaný kočík či trojica kufrov sa zmestili s rovnakým prehľadom ako pri konkurencii. Samozrejme, k dispozícii je delené sklápanie operadiel, čo umožňuje zväčšiť kufor až na hodnotu 1143 litrov.

V ponuke má len dve pohonné jednotky – turbobenzíny. Jeden trojvalec 1,0 T-GDi a druhý štvorvalec 1,6 T-GDi 130kW. Testovaná verzia mala pod kapotou trojvalec 1,0 T-GDi, s výkonom 88kW/120k, ktorý, aj napriek tomu, že ide z ponuky o tú menej výkonu verziu, spĺňa v plnej miere nároky na jazdné výkony.

Kompletný test nájdete v marcovom časopise AUTOTEST.

 

ZDIEĽAŤ