Test: Citroën Berlingo BlueHDi 100

Citroën Berlingo je ústretový pre rodiny s tromi deťmi. Vzadu môžu deti pohodlne cestovať v detských sedačkách na troch samostatných zadných sedadlách, vybavených úchytkami Isofix (3×) a pritom sa pozerať na oblohu cez presklenú strechu s clonou (vo vyššej výbave Shine).

Citroën Berlingo je, tak ako očakávate od tohto typu vozidla, priestranný a veľmi praktický. Na výber je v štandardnej (4,403 m) a predĺženej „Long“ (4,753 m) verzii s piatimi alebo siedmimi sedadlami, s jedným alebo dvomi posuvnými bočnými dverami.

Citroën Berlingo je na trhu spolu aj so svojim trojčatami – modelmi Opel Combo Life a Peugeot Rifter. Aj keď ide v podstate o identické autá, rozdiel vidieť, a to nielen na exteriéri, ale aj v interiéri – Citroën sa spolu s Oplom drží klasického usporiadania pracoviska vodiča, naopak Rifter vsádza na už pre modely Peugeot typické usporiadanie pracoviska vodiča s malým volantom a na hornej prístrojovej doske umiestnenými ciferníkmi – tzv. i-Cockpit.

Poďme však k samotnému testovanému modelu. My sme na test dostali rozmerovo štandardnú verziu s piatimi sedadlami, ktorá vpredu aj vzadu ponúka vo všetkých smeroch nadbytok miesta a vďaka vyššie postavenej streche uvoľnený vzdušný pocit. K dispozícii sú posuvné bočné dvere na oboch stranách, uľahčujúce nastupovanie v stiesnených parkovacích priestoroch. Rodiny s tromi deťmi poteší fakt, že môžu pohodlne cestovať v detských sedačkách na troch samostatných zadných sedadlách vybavených úchytkami Isofix. Navyše sa priestranná variabilná kabína ideálne hodí aj na prepravu objemnejších predmetov. Po jednoduchom sklopení zadných sedadiel (operadlo sa preklopí na sedák tak, že ostane rovná podlaha) zväčšíte už aj tak veľký základný objem batožinového priestoru 597 litrov až na úctyhodných 2216 litrov, resp. v predĺženej verzii 850 litrov a 2693 litrov. Plusom samotného kufra je jeho pravidelný tvar bez bočných výstupkov a ľahké nakladanie cez veľký vstupný otvor a nízku nakladaciu hranu. Pri preprave dlhších predmetov príde vhod možnosť sklopenia spolujazdcovho operadla na sedák.

Okrem toho je v kabíne veľa odkladacích priestorov pre drobné veci. Spolujazdec vpredu si môže odložiť veci do dvoch odkladacích schránok v prístrojovom paneli a vodič do odkladacej schránky na palubnej doske. Okrem toho si pasažieri na predných a zadných sedadlách môžu odložiť svoje veci aj do veľkých priehradiek na bokoch vo dverách.

No to ešte nie je všetko. Berlingo má ešte (vo vyššej výbave Shine) v konfigurácii s podlhovastou stropnou konzolou so svetlami z LED (vrátane presklenej strechy), aj veľký odkladací box s objemom 36 litrov, namontovaný na strope nad krytom batožinového priestoru.

Testovaný model bol vybavený úrovňou výbavy Feel, ktorej súčasťou je štandardne napríklad automatické prepínanie diaľkových svetiel, 3× Isofix a dotykový displej formátu 20,3 cm (8 palcov) s navigáciou + Mirror Screen, USB, 6× reproduktory, Bluetooth. Grafika dotykového displeja je v podstate moderná a prehľadná, len reakcie na zadávanie pokynov by mohli byť rýchlejšie. Okrem toho sa kompatibilné smartfóny dajú nabíjať aj bezdrôtovo pomocou indukčnej plochy umiestnenej pod ovládacími prvkami klimatizácie. To je však za príplatok, tak ako automatická klimatizácia, zásuvka 230 V v prednej časti kabíny pri podlahe umožňujúca pripojenie laptopu, bezkľúčové štartovanie a Hands Free prístup či Grip Control. Inak systém Grip Control sme testovali aj s inými modelmi a preukázal svoje opodstatnenie v náročnejších adhéznych podmienkach.

Viac nájdete v novembrovom čísle časopisu Autotest.