Test: BMW i8 Roadster

BMW i8 sa dočkalo v rámci tohtoročného faceliftu (po štyroch rokoch výroby) aj druhej karosárskej verzie. Po kupé prišiel na trh aj otvorený, dvojsedadlový Roadster.

Jeho príchod sa očakával už roky, nakoľko otvorená verzia i8 ako koncept (pod označením i8 Spyder) bola predstavená ešte pred uvedením samotnej verzie kupé, t.j. už pred 6 rokmi.

Futuristicky superšport BMW i8 Roadster s dohora otváracími dverami, sklápateľnou strechou (za cca 15 s, až do rýchlosti 50 km/) je lákadlom na pohľady okoloidúcich ľudí. A to aj v nenápadnom strieborno – čiernom prevedení (pritom ide o špeciálne lakovanie Donington Grey za poplatok 1765 €) vzbudzoval pozornosť okolia. Ani sa niet čo čudovať, lebo BMW i8 roadster vyzerá akoby nebol z tejto doby, ale prišiel zo vzdialenej budúcnosti. Samotný vydarený dizajn dotvárajú detaily, napríklad grafika svetiel – v tomto prípade laserové za príplatok 6353 €.

Poháňaný je kombináciou 1,5-litrového 3-valcového benzínového turbomotora  s elektromotorom. Benzínový motor má výkon 170 kW/231 k a elektromotor 105kW -kombinovaný výkon 275 kW/374 k. Takto disponovaný  plug-in hybrid dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 4,6 sekundy. Čo je úctyhodné zrýchlenie. Čo však mnohých zrejme prekvapí pri akcelerácii, je fakt, že aj trojvalec dokáže vydávať chrapľavé tóny, ktoré si môžu pri otvorenej streche náležite vychutnať.

V hybridnom režime ide v podstate o štvorkolku, kde prednú nápravu poháňa elektromotor a zadnú trojvalec. Výkon spaľovacieho motora sa na zadné kolesá prenáša prostredníctvom 6-st. automatu a výkon elektromotora na predné kolesá cez dvojstupňový automat. S úplne nabitou batériou môžete využiť na čisto  el. pohon maximálny dojazd 54 km ( reálne cca 30-35km).

Kompletný test nájdete v októbrovom vydaní časopisu Autotest.