Prvá jazda: Seat Ibiza 1,0 TSI 70kW

Nová Ibiza so športovo ladeným dizajnom pôsobí veľmi dobre. Aktuálne patri na trhu k tým najatraktívnejším modelom vo svojom segmente. 

Ostro rezané hrany – tak typické pre posledné modely VW Group a výrazne predné svetlomety, najlepšie ak sú plne diódové, dodávajú vozidlu na atraktivite a modernom vzhľade. Jednoducho povedané – na pohlaď pôsobí ako malý Leon.

Taktiež dizajn interiéru ide v duchu ostatných modelov Seat, je uhladený a vyslovene konzervatívny – bez tvarových výstrelkov na prístrojovke. Takto striedmo postavený interiér sa síce nemusí páčiť každému, hlavne v šedom prevedení a s 5 palcovým displejom audiosystému. Nám sa však páči, zo Seatov najviac – na rozdiel od súrodencov Leon a Ateca mu nič nevyčítame. Napriek samým tvrdým plastom (čo je v tejto triede normálne), nepôsobí vôbec lacným dojmom. Povedať však ešte treba, že je v ponuke aj s 8 palcovým dotykovým displejom, ktorý zatraktívňuje samotný prístrojový panel.

Jeho silnou stránkou je však kvalita spracovania a ergonómia. Po ruke umiestnené ovládače, radiacu páku a jasne čitateľné ukazovatele berieme v tomto modely ako samozrejmosť. Postavená je na novej platforme MQB A0, na ktorú si Fabia a Polo ešte musia počkať. Takto disponovaná Ibiza využíva o 30% tuhší základ a proporčne inak postavené rozmery.

Na dĺžku v karosérii pribudli síce len dva milimetre a na výšku jeden milimeter, ale v rázvore 100 mm a na šírku 87 mm. Taktiež došlo k zväčšeniu rozchodu kolies, vpredu +60 mm a vzadu +48 mm. Vďaka novej platforme a zmenám v uvedených rozmeroch sa Ibiza vystrelila na špicu v hodnotení jazdných vlažností a ponukou vnútorného a batožinového priestoru.

Ibiza jazdí skvele. Vodič máa pocit, že má auto úplne vo svojich rukách. Ochota vrhať sa do zákrut a stabilita aj vo vyšších rýchlostiach je chvályhodná a to všetko dokáže nová Ibiza s úctyhodným komfortom pruženia. V tomto hodnotení by sme menšiu Ibizu dokonca postavili aj nad samotný Leon, a to je už čo povedať, nakoľko Leon patri k favoritom v tejto disciplíne. Aktuálne snáď nemá Ibiza v tomto hodnotení, teda kombinácie ovládateľnosti a komfortu pruženia, vo svojej triede konkurenta.

Nová Ibiza je zatiaľ v ponuke len s trojvalcovými benzínovými motormi – atmosférickým 1,0 MPI a turbomotorom 1,0TSI v dvoch výkonových verziách 70kW a 1,0 TSI 85kW. Neskôr, na jeseň, príde aj motor 1,5 TSI, ktorý zatiaľ dostal len VW Golf. Krátke zoznámenie sme absolvovali s verziou 1,0 TSI 70kW. Jeho hodnotenie dopadlo nad očakávania.

↓↓↓↓

Viac nájdete v aktuálnom vydaní časopisu Autotest – jún. 


auto na test zapožičal