Nový Peugeot 3008: klasické SUV

Dva roky po koncepcii Qartz predstavil Peugeot nový model 3008. Svetovú premiéru pred verejnosťou si však odbije až na autosalóne Mondial de l’Automobile de Paris 2016.  Jeho predaj sa začne v októbri.

 

Nový Peugeot 3008 sa výrazne zmenil, už to nie je crossover, ale klasické SUV. V porovnaní s predchodcom narástol do dĺžky +80mm (4450mm) a v rázvore +62mm ( 2675mm). Na šírku 1840 mm ostal rovnaký. Svetlá výška predstavuje úctyhodných  220 mm. Nárast rozmerov sa neprejavil na náraste hmotnosti vozidla, práve naopak nový Peugeot 3008 je o 100kg ľahší. Vychádza z rovnakej platforme EMP2 ako Peugeot 308. Na tlačovke sa Peugeot pochválil, že nová 3008 bude najlepšie jazdiace SUV v danom segmente.

Nový Peugeot 3008 je prvým sériovým vozidlom, ktorý bude vybavený novým usporiadaním interiéru i-Cockpit. V interiéri  okamžite upúta zrak futuristická palubná doska a nový volant-opäť malý, ktorý je nižšie položeny a je skosený tak aby bol lepší výhľad na umiestnené ukazovatele v hornej časti prístrojovej dosky.

Namiesto ručičkových analógových „budíkov“ je v štandardnej výbave digitálna obrazovka s vysokým rozlíšením, 12,3” uhlopriečkou a futuristickou grafikou. Päť rôznych režimov zobrazenia, ktoré sú dostupné cez otočný ovládač na volante, umožňujú vodičovi vytvoriť si prístrojovú dosku „na želanie“.

Režim „Personal“ je možné nakonfigurovať cez dotykový displej a umožňuje vodičovi zobraziť veľké množstvo informácií: inštrukcie navigácie, pomoc pri riadení, parametre motora, palubný počítač, informácie o ceste, dynamické údaje, atď.

8” dotykový displej je  umiestnený v strede palubnej dosky. Dopĺňa ho séria šiestich klavírových klávesov – „páčkové prepínače“, k hlavným ovládačom komfortu:  rádio, klimatizácia, navigácia, parametre vozidla, telefón a mobilné aplikácie.

V interiéri boli všetky rozmery pre cestujúcich zlepšené v porovnaní s predchádzajúcou generáciou:

–              Priestor na nohy vzadu: +24mm

–              Šírka na lakte vpredu: + 17 mm

–              Šírka na lakte vzadu: +4 mm

–              Priestor na hlavu vzadu: + 36 mm (plechová strecha)...

Rovnako aj objem kufra sa výrazne zvýšil: 520 litrov, je takmer o 90 litrov väčší v porovnaní s predchádzajúcou verziou (432 l VDA). Sklopením zadných operadiel umožňuje zvýšiť objem až  na 1 580 litrov!

V ponuke su dva benzínové a štyri dieselové motory

Benzinové motory 

–              1.2 L PureTech 130 S&S BVM6

–              1.2L Puretech 130 S&S EAT6

–              1.6L THP 165 S&S EAT6

Dieslové motory

–              1.6L BlueHDi 100 S&S BVM5

–              1.6L BlueHDi 120 S&S BVM6 –   

             1.6L BlueHDi 120 S&S EAT6

–              2.0L BlueHDi 150 S&S BVM6

–              2.0L BlueHDi 180 S&S EAT6 

Na rozdiel od viacerých konkurentov  Peugeot 3008 nebude zrejme k dispozícii s  pohonom 4×4, resp. aspoň sa nič o tom v tlačovej správe  nepíše. Ponúka však vylepšenú verziu Control Grip s názvom Advanced Grip Control -optimalizovaný systém trakčnej kontroly s piatimi režimami (Normal, Sneh, Blato, Piesok, ESP OFF) ovládané cez otočný ovládač umiestnený na stredovej konzole;

Nový Peugeot 3008 vstupuje na trh SUV v segmente C, ktorý je najrýchlejšie rastúcou kategóriou vo všetkých regiónoch sveta. Už niekoľko rokov vo všetkých segmentoch zažíva trh SUV boom. V Európe, v segmente C, ktorý je najväčší a najrôznorodejší, sa predaje SUV zvýšili 2,5-krát od roku 2009, kedy bola uvedená prvá generácia Peugeot 3008. V súčasnosti, ak započítame všetky segmenty spolu, v Európe patrí každé desiate auto do kategórie C SUV.

Nový Peugeot 3008 je vyrábaný v závode v Sochaux  a pohonné jednotky sú dodávané z francúzskych závodov v Trémery a v Douvrin. Pri uvedení bude mať teda označenie „Origine France Garantie“.