Prvá jazda: Nový Opel Insignia Country Tourer

Nový Opel Insignia Country Tourer so vzhľadom off-road, s pohonom 4×4 a so zvýšeným podvozkom (+25mm) štartuje na slovenskom trhu na cene 27 190€ (viď cenník).

V ponuke má tri benzínové 1.5 TURBO 103kW/140k, 1.5 TURBO 122kW/165k, 2.0 TURBO 191kW/260k a dva dieselové agregáty 2.0 CDTI 125kW/170k a 2.0 CDTI BiTurbo 154kW/210k. Najvýkonnejšie verzie Opel Insignia Country Tourer 2.0 TURBO a Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI BiTurbo sa montujú štandardne s adaptívnym systémom pohonu všetkých kolies Twinster a s novou 8-stupňovou automatickou prevodovkou.

My sme počas uvedenie nového modelu Opel Insignia Country Tourer vyskúšali rovno najvýkonnejšiu motorizáciu 2.0 TURBO 191kW/260k. Agregát presviedča slušnými jazdnými výkonmi (zrýchlenie z 0-100km/h za 7,7 s, max. rýchlosť 242 km/h) a skvelým odhlučnením. Daňou za nadpriemerne jazdné výkony je vyššia spotreba – mix 9,6 litra/100km (podľa palubného počítača) neodlišujúca sa však výraznejšie od udávaných 8,7l/100km.

V prípade potreby, napríklad pri predbiehaní na kľukatých a neprehľadných cestách v Malých Karpatoch dokázal výkonný agregát 2.0 TURBO (191kW/260k/5500ot.min-¹ max. krútiaci moment 400Nm/3000-4000 ot.min-¹) udeliť v spolupráci s 8.st automatom vozidlu úctyhodné letmé zrýchlenie. Pritom aj pri vytáčaní do otáčok ostával prenos hluku do kabíny od motora zanedbateľný. Čo je fajn, pre posádku z pohľadu komfortu cestovania, naopak to však môže byť zradné z pohľadu dodržiavania predpísanej rýchlosti.

Reálnu cestovnú rýchlosť  pocitovo totiž skresľuje nielen skvele odhlučnená kabína ale aj  na daný typ auta suverénne a stabilné chovanie v zákrutách. Za to môže do veľkej mieri nielen samotný podvozok – v tomto prípade adaptívny FlexRide, ale aj pohon všetkých kolies s funkciou torque vectoring. Namiesto konvenčného diferenciálu zadnej nápravy má dve elektronicky ovládané multilamelové spojky, ktoré aktívne individuálne rozdeľujú krútiaci moment na zadné kolesá. Aby kompenzoval nedotáčavosť v prudkých zákrutách prechádzaných vysokou rýchlosťou, systém podľa polohy pedála akcelerátora a uhla natočenia volantu prenáša väčší krútiaci moment na vonkajšie zadné koleso. To sa deje bez ďalšieho pričinenia vodiča v zlomkoch sekundy. Tak sa vozidlo nielen stabilizuje v zákrute ale aj presnejšie zatáča a spontánnejšie reaguje na povely vodiča. Neutrálne, stabilné jazdné vlastnosti sa tým spájajú s lepšou ovládateľnosťou. Viac informácii nájdete v aprílovom vydaní  časopisu Autotest.

Model kombi (4x4)Opel Insignia Country TourerVW Passat Alltrack Audi A6 allroad quattro
Motor2.0 TURBO2,0TSI 1,8 TFSI
Výkon (kW/ot.min-1)191(260)/5500162(220)/4420-6250140(190)/4200-6200
Krútiaci moment (Nm/ot.min1)400/3000-4000350/1500-4400320/1400-4100
Prevodovka8A7 DSG7S-Tronic
Zrýchlenie výrobca z 0-100km/h (s)7,76,88,2
Max. rýchlosť (km/h)242231225
Spotreba (l/100km)8,96,95,9
Objem palivovej nádrže (l)626665
KAROSÉRIA
Dĺžka (mm) 500447774938
Šírka (mm)187118321898
Výška (mm)152515061534
Rázvor (mm)282927892905
Svetlá výška (mm)+25 mm oproti ST174185
Pohotovostná hmotnosť (kg)162416771710
Hmotnosť brzd./nebrzdeného prívesu (kg)2200/7502200/7501800/750
Kufor (l)560/1665639/1769565/1680
Voľnosť pre kolená vzadu (mm)875880847
Voľnosť pre hlavu vzadu (mm)930955940
Šírka v lakťoch vpredu (mm)153015401550
Šírka v lakťoch vzadu (mm)149015101510
Cena modelu od (€ s DPH)27 19041 71043 550
Cena motorizácie od (€ s DPH)35 59041 71046 050