Nový Ford Focus RS: prichádza s inovatívnou technológiou pohonu všetkých kolies

Nový Ford Focus RS s vonkajším dizajnom s vylepšenými aerodynamickými prvkami a dokonalejším chladením vyvinul malý tím konštruktérov Ford Performance z Európy a USA.

FordFocusRS_01

Ide o tretiu generáciu modelu Focus RS – po prvej generácii z roku 2002 a druhej z roku 2009. Tento model, v poradí už 30-ty s legendárnym označením RS, kráča v stopách známych modelov, ktoré svojho času udávali trendy v oblasti technológií, ako napríklad 16-ventilový Escort RS1600 z roku 1970, turbodúchadlom preplňovaný model Sierra RS Cosworth z roku 1985 s revolučnými aerodynamickými tvarmi a Escort RS Cosworth z roku 1992 s pohonom všetkých kolies

KOLÍN NAD RÝNOM, Nemecko, 3. februára 2015 – Spoločnosť Ford dnes ukázala nový Ford Focus RS, v ktorom debutuje inovatívny pohon všetkých kolies so systémom dynamického smerovania krútiaceho momentu, ktorý zabezpečí prejazd zákrutami vo vyšších rýchlostiach a lepšie ovládanie vozidla v hraničných situáciách. Systém Ford Performance AWD sa skladá z dvoch elektronicky riadených spojok na oboch stranách zadnej pohonnej jednotky. Tieto spojky riadia rozdelenie krútiaceho momentu medzi prednú a zadnú nápravu a taktiež regulujú jeho distribúciu na jednotlivé strany zadnej nápravy – funkcia „smerovania krútiaceho momentu“ – ktorá má významný vplyv na jazdné vlastnosti a stabilitu v zákrutách. Riadiaca jednotka zadnej pohonnej jednotky neustále mení distribúciu krútiaceho momentu medzi prednú a zadnú nápravu a na jednotlivé strany, aby sa prispôsobila aktuálnej jazdnej situácii – 100-krát za sekundu monitoruje výstupy z rôznych senzorov vo vozidle. Na zadnú nápravu možno presmerovať maximálne 70 percent krútiaceho momentu. Z krútiaceho momentu, ktorý je dostupný na zadnej náprave, možno až 100 percent presmerovať na konkrétne zadné koleso. Počas zatáčania zadná pohonná jednotka na základe vstupov, ako je uhol natočenia volantu, bočné zrýchlenie, natočenie vozidla a jeho rýchlosť, ihneď preventívne presmeruje krútiaci moment na vonkajšie zadné koleso. Takéto presmerovanie krútiaceho momentu sa prejaví ako „natočenie“ vozidla do zákruty s cieľom dosiahnuť lepšiu stabilitu vozidla v zákrute, čím sa prakticky eliminuje nedotáčavosť.

• Pre model RS bol vyvinutý 2,3-litrový motor EcoBoost, ktorý poskytne výkon viac než 320 koní. Agregát využíva rovnakú základnú štruktúru ako celohliníkový štvorvalcový 2,3-litrový motor z nového Mustangu, pričom jeho výkon značne prekročí hranicu 320 koní. Tento motor však prešiel výraznou modernizáciou prostredníctvom viacerých konštrukčných zmien.

Podrobné informácie o produkte spoločnosť zverejní na globálnej premiére na ženevskom autosalóne.

 

VIDEO

 

FOTOGRAFIE