Mercedes-Benz Star Experience Roadshow

PRIDAJ SA K NÁM NA INSTAGRAM A SLEDUJ STORIES

Mercedes-Benz zorganizoval v areáli pretekárskeho okruhu v Orechovej Potôni atraktívne podujatie – tkz. Star Experience Roadshow. Počas troch dni 26-28. september 2017 sa mali možnosť pozvaní hostia (majitelia vozidiel značky Mercedes, potencionálni klienti a novinári) za asistencie expertov priamo od Mercedesu bližšie zoznámiť so širokou paletou vozidiel Mercedes, vrátane športovo strihnutých modelov AMG a modelov s alternatívnym pohonom-hybridov a elektromobilov.

Program  pozostával so štyroch po sebe idúcich moduloch:

  1. Intelligent Drive – pod týmto názvom sa skrýval vyhýbací manéver s náhlym brzdením „na doraz“ s modelmi typu triedy V,E a C. Všetky vozidla skvele zvládali tento manéver- doslova sa pri výraznom brzdení brzdy „zahryzli“ do vozovky a asistenčné systémy v kritickej situácii vo vyhýbacom manévri udržali auto stabilné. Príjemne nás prekvapilo ako dokázal túto disciplínu zvládnuť vyššie postavený model triedy V. Limuzína Triedy E podľa očakávania brzdila a zvládala vyhýbací manéver s prehľadom, ale nakoniec sme museli uznať, že v tejto disciplíne jednoznačne exceloval model triedy C.

 

  1. AMG Agility Course – v tejto časti programu bol k dispozícii cely rad vozidiel AMG (A45AMG GLC 43 4MATIC kupé, GLA 45 4MATIC či E 63 4MATIC) priamo na pretekárskom okruhu v Orechovej Potôni. My sme si stihli vyskúšať Mercedes Benz A45AMG a SUV GLC43 AMG, ktoré presviedčali agilitou a ochotou vykrajovať aj ostrejšie zákruty– a to aj GLC43 AMG. Samozrejme, že menšie, ľahšie a s nižšie položeným ťažiskom A45AMG si dovolilo na pretekárskej trati viac ako GLC43 AMG. Samozrejme, že menšie, ľahšie a s nižšie položeným ťažiskom  A45AMG si dovolilo na pretekárskej trati viac ako GLC43 AMG. Vzhľadom na typ SUV však GLC43 AMG prekvapoval ako dokázal vo vyšších rýchlostiach zvládať aj viac zatvorené zákruty. Jednoducho klobúk dole pred výsledkom prace technikov ako dokázali eliminovať náklony karosérie, a tým nechať auto dlhšie stabilné, resp. bez potreby častého zásahu el. stab. systémov, v ostrejšie rezaných zákrutách, a zároveň ponechať podvozku slušný komfort pruženia.

 

  1. On-Road Drive – v rámci tohto bloku  sme jazdili  po bežných cestách v okolí Orechovej Potôni na plug-in hybride E 350e, ktorý využíval k pohonu benzínový dvojlitrový štvorvalec (155kW) a elektromotor (65kW). Takto disponované auto z 0-100km zrýchli za 6,2s a spotrebuje iba 2,5l/100km (udávaná hodnota). Samozrejme že výsledná reálna spotreba sa môže líšiť. Jej výsledná hodnota závisí  od dobitia batérie a samotného spôsobu  jazdy – pri našich skúšobných jazdách po dedinkách a okreskách však pracovalo E350e v prevažnej miere v elektrickom režime čo malo pozitívny na nízku spotrebu PHM. Plusom je fakt, že sa dokáže batéria nabíjať nielen zo zásuvky ale aj „samonabijanim“ – napríklad rekuperaciou pri brzdení a aj na voľnobeh benzínového spaľovacieho motora.  

 

  1. Safety Experience – na záver sme ako spolujazdci-vodič bol expert z Mercedesu, sledovali čo dokážu bezpečnostné asistenčné systémy vo vozidle  triedy S.  Vodič-expert z Mercedesu nám predvádzal asistent riadenia a automat. pilota jazdy v zápche prinášajúci výrazné odbremenenie vodiča najmä na dlhých trasách a pri jazdách v zápche. Tento systém prihliada nielen na vozidlá idúce vpredu, ale do rýchlosti 72 km/h registruje aj vozidlá križujúce vašu jazdnú dráhu a prípadných chodcov. Ak sa nehode v dôsledku nabehnutia už nedá zabrániť, aktivuje sa brzdenie naplno s cieľom čo najviac znížiť rýchlosť nárazu.

Okrem hlavného programu organizatori pripravili:

  • Vyhradený priestor She’s Mercedes pre dámy, ktoré sa zaujímajú o najnovšie kozmetické a módne trendy vo svete
  • príjemné posedenie s občerstvením
  • dobrodružnú zónu Marco Polo
  • statickú prezentáciu aktuálnych noviniek Mercedes-Benz
  • atraktívnu prezentáciu partnerov podujatia