ELECTRIC NOW TOUR 2017 + VIDEO

ELECTRIC NOW TOUR 2017 – podujatie v areáli Slovakia Ringu v Orechovej Potôni, na ktorom predstavilo BMW celé portfólio modelov BMW i a BMW iPerformance.

Importér vozidiel BMW na Slovensku, firma BMW Group, nás pozval na krátke „elektro“ jazdy do areálu a okolia Slovakia Ringu v Orechovej Potôni. V priebehu štyroch testovacích hodín sme stihli vyskúšať BMW i3, BMW i8 a BMW 740e a BMW X5 xDrive 40e. 

BMW i3
Prvý automobil značky BMW i, poháňaný čisto elektrickým pohon s nulovými emisiami. Jeho nulové emisie a skvela obratnosť – priemer otáčania pod 10 metrov, BMW i3 radí predovšetkým do mesta. Dojazd až 300 kilometrov pri verzii BMW i3 (94 Ah) a 190 kilometrov pri verzii BMW i3 (60 Ah) však umožňuje aj jazdu na výlet mimo mesta. V ponuke je od ceny 36 350 €.

BMW i8
Futuristicky super šport s vyklápateľnými dverami  je  poháňaný  kombináciou 1,5-litrového 3-valcového benzínového motora (uf) s elektromotorom. Benzinový motor má výkon 170 kW a elektromotor 131 kW. Takto disponovaný  super sport plug-in hybrid dokáže zrýchliť z 0- 100km/h za za 4,4 sekundy. V hybridnom režime ide v podstate o štvorkolku, kde prednú nápravu poháňa elektromotor a zadnú trojvalec. S úplne nabitou batériou môžete plne využívať maximálny dojazd 37 km. Cena začína 138 250 €. Predaj  plug-in hybridov BMW I3 a BMW i8 bol spustený na našom trhu s oneskorením, až v apríli tohto roka – Česká republika má uvedene modely v predaji už tri roky.

BMW X5 xDrive iPerformance
Poháňaný dvojlitrovým benzínovým štvorvalcom 2,0 180kW a elektromotorom 83kW. Spoločný výkon je udávaný na hodnote max. výkonu 230kW a max. krútiaceho momentu 450Nm/3150 ot.min-¹. Takto disponovaný pripomína ťahom a jazdnými výkonmi 6V motory, pritom jazda je až v otravnom tichu a vďaka elektromotoru de facto ťah od nulových otáčok. Pri plne elektrickom režime je reálny dojazd niečo cez 20 kilometrov pri rýchlosti do cca 120km/h, po prekročení tejto rýchlosti automaticky prepína na spaľovací motor. Cena začína od sumy 72 800€.

BMW 740e iPerformance
Pohonné ústrojenstvo vorí dvojlitrový 4-valec TwinPower Turbo s výkonom 190 kW/400Nm ,(najsilnejší sériový 4-valec BMW), a elektromotor s výkonom  85 kW. Celkovo je k dispozícii 240 kW. A okrem toho 400Nm spaľovacieho motora  dostupný od 1 550 otáčok plus k tomu môžeme pridať ďalších 250Nm od elektromotora. Tie sú k dispozícii v podstate od nulových otáčok, takže BMW BMW 740e iPerformance  sa predvádza okamžitou reakciu na stlačenie plynu. Auto jazdi skrátka užasne – pohon bez turbodiery v celom pásme otáčok a takmer bez prenosu hluku do kabíny. Za niečo také si však zaplatíte od 105 400€.

VIDEO