Audi e-tron Sportback concept

Audi e-tron Sportback concept absolvoval svetovú premiéru na autosalóne v Šanghaji.

E-tron Sportback concept predstavuje pre Audi dôležitú etapu na ceste k elektrickej mobilite. Rupert Stadler, predseda predstavenstva AUDI AG, povedal: „V roku 2018 začíname modelom Audi e-tron – prvým elektromobilom vhodným na každodennú premávku s dojazdom vyše 500 kilometrov. V roku 2019 bude nasledovať sériová verzia Audi e-tron Sportback ako kupé.“ 

Známy osemuholník masky Audi, štylizovaný široko a horizontálne, v tomto prípade lemuje veľkoplošný kryt prednej časti motorového priestoru, lakovaný vo farbe karosérie. Kapota, ktorá je v prednej časti pretiahnutá hlboko nadol, má na prednej hrane vytvorený mostík spájajúci predné blatníky. Tento mostík súčasne funguje ako prvok na vedenie vzduchu. Vďaka tomuto dizajnovému prvku pôsobí predná časť karosérie výrazne dynamickejšie. Predné svetlomety disponujú technológiou Matrix-LED. Zadná časť karosérie so širokým pásom svetiel a odtrhovou hranou pôsobí prehľadne a čisto. Aj tu pri proporciách dominujú horizontálne zakončené blatníky quattro. Pod zadným nárazníkom je vytvorený difúzor.

S dĺžkou 4,90 m, šírkou 1,98 m a výškou 1,53 m pri rázvore 2,93 m sa Audi e-tron Sportback zaraďuje k Audi A7, Q7.


 Odoberaj videá na Youtube


Malé kamery nahrádzajú vonkajšie spätné zrkadlá – táto technológia okrem zlepšenia aerodynamických vlastností a zníženia vonkajšieho hluku prináša aj ďalšie výhody: odpadá mŕtvy uhol vonkajších spätných zrkadiel, rovnako ako aj obmedzenie výhľadu šikmo dopredu. Obrazy kamier sa zobrazujú na osobitných displejoch vo dverách. Audi prezentuje túto technológiu ako konkrétny výhľad pred zavedením do sériovej výroby.

Na pohon Audi e-tron Sportback využíva konfiguráciu budúcich sériových modeloch Audi s elektrickým pohonom: jeden elektromotor na prednej náprave a dva elektromotory na zadnej náprave poháňajú všetky štyri kolesá. Celkový výkon 320 kW/435 k – pri funkcii Boost dokonca až 370 kW/503 k – zaručuje vysokú dynamiku – z 0 na 100 km trvá iba 4,5 sekundy. Úplne nabitá batéria s kapacitou 95 kWh umožňuje dojazd vyše 500 kilometrov.#

VIDEO